Gå til innhold

FU: tar dere bort gøsjet før dere bruker egget?


amber sun

Anbefalte innlegg

Da mener jeg det hvite som er på hver side av eggeplommen, når en har knekt egget i bakebollen, f eks. Eller i stekepanna.

Jeg orker ikke tanken på å ha med gøsjet, og tar det bestandig bort med en skje, selv om det forsinker matlagingstiden noe.

Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri tenkt på å ta det bort. Du merker vel ikke noen forskjell når egget er stekt, uansett?

Hva gjør du når du spiser kokt egg, forresten? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på. Om jeg skal steke eller koke egg eller bruke det i en kake, så tar jeg det ikke bort. Men hvis jeg skal lage noe med rått egg og eggene skal skilles, f.eks. eggedosis eller majones så tar jeg det bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lagt merke til noe gøsj i egget engang jeg.....

Så nei, det gjør jeg ikke!

Den hvite navlestrenggreia, og så i andre enden er det noe sånn skyaktig, hvitt (noen ganger lite, noen ganger mye) greie som vokser ut av plommen, liksom. kanskje begynnelsen til det som aldri ble en kylling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du mener den hvite "navlestreng" dingsen så JA ! Den skal vekk !!! Usj og pføøøy....

Akkurat det jeg mente! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tenkt på å ta det bort. Du merker vel ikke noen forskjell når egget er stekt, uansett?

Hva gjør du når du spiser kokt egg, forresten? ;-)

Når det er kokt, "blir det bare borte..." (stikker hodet i sanden...)

Men med vitende og vilje røre gøsjet sammen med resten av egget, er nok til at jeg bare veldig motvillig spiser resultatet etterpå...

Sær jeg?? Neeeida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun hvis jeg skal bruke plommen i en saus. Hvis jeg steker egg så fjerner jeg det fra plommen men det blir jo stekt sammen med hviten da, ellers bryr jeg meg ikke! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gnaffel-laffel

Den hvite navlestrenggreia, og så i andre enden er det noe sånn skyaktig, hvitt (noen ganger lite, noen ganger mye) greie som vokser ut av plommen, liksom. kanskje begynnelsen til det som aldri ble en kylling..

Har egentlig aldri lagt merke til det....*går ut i kjøleskapet med en gang og skjekker*.....hm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Nei, vet du hva - det spiser jeg sammen med det andre. Skulle jeg tenkt på det som ekkelt, hadde jeg nok droppet å spise egg i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med oppklaring lenger ned om at det var navlestrengen du meinte ;-) Har aldri tenkt på det som "gøsj"... Nei, berre viss den er veldig stor og tjukk. Ellers plager det meg fint lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...