Gå til innhold

FU: tar dere bort gøsjet før dere bruker egget?


amber sun

Anbefalte innlegg

Bare hvis det er blodig, men når jeg tenker meg om så var det da mye oftere blodig "gøsj" for mange år siden enn det er i eggene nå? Kan ikke huske sist jeg kjøpte et egg med blodig "gøsj".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest malun

Jeg liker det jeg så jeg tar det med.

Blir jo kjedelig med bare plommen.

Det er jo ikke eggehvite det spørres om, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novembermom

Det er jo ikke eggehvite det spørres om, da!

Hun skrev det hvite rundt eggeplommen og det tolker jeg som eggehviten, ikke sant?

Hvis hun ikke mente det, så får hun forklare det på en mye bedre måte enn det der, for det kan mistorståes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest malun

Hun skrev det hvite rundt eggeplommen og det tolker jeg som eggehviten, ikke sant?

Hvis hun ikke mente det, så får hun forklare det på en mye bedre måte enn det der, for det kan mistorståes.

Du finner forklaringen lenger nede her, under "Hvilket gøsj? svar"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snorri

Hun skrev det hvite rundt eggeplommen og det tolker jeg som eggehviten, ikke sant?

Hvis hun ikke mente det, så får hun forklare det på en mye bedre måte enn det der, for det kan mistorståes.

Rart at de aller flesta andre forsto det da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novembermom

Rart at de aller flesta andre forsto det da

Ja, jeg må jo være utrolig dum jeg da ikke sant? Jeg tenkte ikke på noe "navlestreng", okei det, men det er ingen grunn til å være så sarkastisk.

Det er faktisk mulig å misforstå ting vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er de der som ser ut som "sædklumper" du mener så tar eg de bort kun når eg lager speilegg, ellers bare rører eg bort hele greia sånn att de ikkje viser ! :)

De der er slimete og ekkle ja, kan ikkje huske det var denslags i egga i gamle dager !?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JAAAA

Kunne ikke falle meg inn og spise det gusjet, tar det alltid vekk i ALL matlaging (eggerøre, pannekaker, vafler, etc. etc.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Her hjemme på gården får jeg som oftest egg med en liten rød flekk på, de er befrukta av hanefar :-) De smaker like godt inkludert streng og alt. De er så ferske at de står 2 cm opp av panna. Gamle egg flyter mer og mer utover i panna som vann jo eldre de blir. Eggene fra dverghønsene er bittesmå og er finfine til tartar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun skrev det hvite rundt eggeplommen og det tolker jeg som eggehviten, ikke sant?

Hvis hun ikke mente det, så får hun forklare det på en mye bedre måte enn det der, for det kan mistorståes.

Jeg skrev det hvite på hver side av eggeplommen, ikke rundt. (bare for å pirke litt ;-) )

Altså ikke eggehviten, men den hvite navlestrenggreia, og så i andre enden er det noe sånn skyaktig, hvitt (noen ganger lite, noen ganger mye) greie som vokser ut av plommen, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novembermom

Jeg skrev det hvite på hver side av eggeplommen, ikke rundt. (bare for å pirke litt ;-) )

Altså ikke eggehviten, men den hvite navlestrenggreia, og så i andre enden er det noe sånn skyaktig, hvitt (noen ganger lite, noen ganger mye) greie som vokser ut av plommen, liksom.

Nei det tar jeg ikke bort. Legger ikke merke til det en gang. Tror ikke eggene vi kjøper har noen gang hatt sånn i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...