Gå til innhold

Skattepenger..


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Hei!

Vet noen når tid skattepengene blit utbetalt?Jeg bor i nordland hvis det har noe å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest punkyB

uff det var synd for deg - har du ikke fått beskjed om at de i nordland ikke får skattepenger i år ? Dere får så mye i statstilskudd at det dekker opp for skattepengene dere skulle ha fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff det var synd for deg - har du ikke fått beskjed om at de i nordland ikke får skattepenger i år ? Dere får så mye i statstilskudd at det dekker opp for skattepengene dere skulle ha fått.

Og hvem er det som må betale operaen i Oslo (et gigantisk milliardsluk) eller de flotte nye veiene i Oslo? Det er alle skattebetalere i hele Norge, men får nordlendinger glede av det? Og hvem er det som tjener penger her i landet?Oljeindustrien, er den i Oslo? Hva med fiske, i Oslo? Landbruk, i Oslo? Tenk deg om før du svarer så tåpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff det var synd for deg - har du ikke fått beskjed om at de i nordland ikke får skattepenger i år ? Dere får så mye i statstilskudd at det dekker opp for skattepengene dere skulle ha fått.

*hehehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem er det som må betale operaen i Oslo (et gigantisk milliardsluk) eller de flotte nye veiene i Oslo? Det er alle skattebetalere i hele Norge, men får nordlendinger glede av det? Og hvem er det som tjener penger her i landet?Oljeindustrien, er den i Oslo? Hva med fiske, i Oslo? Landbruk, i Oslo? Tenk deg om før du svarer så tåpelig.

Men det er jo sant. Arbeidsplassene i Nord Norge drives stort sett av statlige midler. Og de som ikke får statlig midler gjennom jobben, de får det gjennom trygden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem er det som må betale operaen i Oslo (et gigantisk milliardsluk) eller de flotte nye veiene i Oslo? Det er alle skattebetalere i hele Norge, men får nordlendinger glede av det? Og hvem er det som tjener penger her i landet?Oljeindustrien, er den i Oslo? Hva med fiske, i Oslo? Landbruk, i Oslo? Tenk deg om før du svarer så tåpelig.

.... og alle kjenner vi en sytete nordlending.

Dette sa en nordlending jeg kjenner:

"Søringan e faen steike mæ bra heldig. Dem har dritbillig frukt og lange somra. Da e det jo faen, fette mæ bare rætt og rimelig at vi får kompensasjon for å bo hær i Vardø. Vi oppretthold jo for fan bosettinga i Norge. Ja, det e jo vi som E Norge...... satans søringkuka"

Jeg husker ikke helt nøyaktig, men det var noe sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er jo sant. Arbeidsplassene i Nord Norge drives stort sett av statlige midler. Og de som ikke får statlig midler gjennom jobben, de får det gjennom trygden.

hehehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem er det som må betale operaen i Oslo (et gigantisk milliardsluk) eller de flotte nye veiene i Oslo? Det er alle skattebetalere i hele Norge, men får nordlendinger glede av det? Og hvem er det som tjener penger her i landet?Oljeindustrien, er den i Oslo? Hva med fiske, i Oslo? Landbruk, i Oslo? Tenk deg om før du svarer så tåpelig.

Men hvor mange i Oslo vil ha Operaen i det hele tatt?

Det er vel ikke mer enn noen få tusen totalt i Norge, så her er det politikerne som bør få skylda.

Jeg har til nå ikke snakket med noen, ei heller hørt om noen, som vi ha den fuckings operaen.

Holmenkollåsen burde betalt Operaen alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mange i Oslo vil ha Operaen i det hele tatt?

Det er vel ikke mer enn noen få tusen totalt i Norge, så her er det politikerne som bør få skylda.

Jeg har til nå ikke snakket med noen, ei heller hørt om noen, som vi ha den fuckings operaen.

Holmenkollåsen burde betalt Operaen alene.

Nei, jeg bor i Oslo og har overhodet ikke noe ønske om en opera. Men den kommer til å bli bygget, og flertallet av de som skal betale for den vil aldri ha glede av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mange i Oslo vil ha Operaen i det hele tatt?

Det er vel ikke mer enn noen få tusen totalt i Norge, så her er det politikerne som bør få skylda.

Jeg har til nå ikke snakket med noen, ei heller hørt om noen, som vi ha den fuckings operaen.

Holmenkollåsen burde betalt Operaen alene.

Det er altfor masse natur og bønder i Norge. Ja til en Opera.

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... og alle kjenner vi en sytete nordlending.

Dette sa en nordlending jeg kjenner:

"Søringan e faen steike mæ bra heldig. Dem har dritbillig frukt og lange somra. Da e det jo faen, fette mæ bare rætt og rimelig at vi får kompensasjon for å bo hær i Vardø. Vi oppretthold jo for fan bosettinga i Norge. Ja, det e jo vi som E Norge...... satans søringkuka"

Jeg husker ikke helt nøyaktig, men det var noe sånt

Et veldig innholdsrikt innlegg. Du holder tydeligvis liv i stereotypiene. Ikke barnslig i det hele tatt. Godt gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo sant. Arbeidsplassene i Nord Norge drives stort sett av statlige midler. Og de som ikke får statlig midler gjennom jobben, de får det gjennom trygden.

For noe sprøyt. Det er dessuten nok av mennesker på trygd i Oslo, ikke skyld på Nord-Norge. Det er så typisk for Oslofolk, ser ikke lenger enn sin egen nese. Alt nord for Trondheim er uinteressant og burde vært utryddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et veldig innholdsrikt innlegg. Du holder tydeligvis liv i stereotypiene. Ikke barnslig i det hele tatt. Godt gjort!

Jeg tror det kalles humor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noe sprøyt. Det er dessuten nok av mennesker på trygd i Oslo, ikke skyld på Nord-Norge. Det er så typisk for Oslofolk, ser ikke lenger enn sin egen nese. Alt nord for Trondheim er uinteressant og burde vært utryddet.

Men altså - nordlendingene er like snille og greie som de flese andre. Det du imidlertid ikke kan benekte er at de er en gjeng med subidierte fiskere. Generelt kan man si at en nordlending mangler manerer, og vet således ikke hvordan han skal oppføre seg i en by.

Derfor er jeg faktisk FOR å opprettholde de høye overføringene til Nord Norge. På den måte sikrer vi oss at de blir der og ikke kommer rekende til Oslo. Nordlendinger er greie, bare de blir der de kommer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså - nordlendingene er like snille og greie som de flese andre. Det du imidlertid ikke kan benekte er at de er en gjeng med subidierte fiskere. Generelt kan man si at en nordlending mangler manerer, og vet således ikke hvordan han skal oppføre seg i en by.

Derfor er jeg faktisk FOR å opprettholde de høye overføringene til Nord Norge. På den måte sikrer vi oss at de blir der og ikke kommer rekende til Oslo. Nordlendinger er greie, bare de blir der de kommer fra

Så koselig sagt. Du vet tydeligvis ikke mye om Nord-Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg bor i Oslo og har overhodet ikke noe ønske om en opera. Men den kommer til å bli bygget, og flertallet av de som skal betale for den vil aldri ha glede av den.

Der er vi veldig enige.

Operaen burde aldri bli bygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altfor masse natur og bønder i Norge. Ja til en Opera.

Takk.

Jeg er enig med deg i at det er for mye bønder i dette landet.

Visste du at sauebøndene får mer i subsidier enn hva de klarer å omsette for?

Det blir som å produsere enn Toyota som det koster en million å lage, og selge den for 500000 i butikken.

Vi lever i en pussig verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er vi veldig enige.

Operaen burde aldri bli bygd.

Men er ikke det typisk. Når det er snakk om penger til sykehus, skoler eller andre gode tiltak da er det ikke snakk om å avse et eneste øre. Men når det er noe som gagner politikerne da er det ikke måte på hvor mye vi har råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...