Gå til innhold

Skattepenger..


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Men altså - nordlendingene er like snille og greie som de flese andre. Det du imidlertid ikke kan benekte er at de er en gjeng med subidierte fiskere. Generelt kan man si at en nordlending mangler manerer, og vet således ikke hvordan han skal oppføre seg i en by.

Derfor er jeg faktisk FOR å opprettholde de høye overføringene til Nord Norge. På den måte sikrer vi oss at de blir der og ikke kommer rekende til Oslo. Nordlendinger er greie, bare de blir der de kommer fra

De sier over her at det finnes god og dårlig humor.

Jeg ler meg nå skakk, så jeg er vel en av de som liker dårlig humor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig sagt. Du vet tydeligvis ikke mye om Nord-Norge.

Det var en ting jeg glemte å si i sted. En annen grunn til at de bør bli der de kommer fra, er at de har en tendens til å bli kriminelle elementer når de kommer hit til Oslo. Årsakene til dette er flere, men den viktigste er at de ofte mister trygden når de kommer ned hit, siden trykgdekontoret i Oslo ikke er så slepphendte som der oppe (saksbehandleren er veldig ofte i slekt med trygdemottakeren der oppe). Når de mister trygden, er det på tide å skaffe seg arbeid. Problemet er at de sjelden klarer å holde på jobben veldig lenge, for de er jo ikke vant til å jobbe. Følgelig får de fyken ganske fort. Dette gjentar seg, og når dette har skjedd tilstrekkelig mange ganger, så blir de kriminelle.

Dette har jeg sett med egne øyne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke det typisk. Når det er snakk om penger til sykehus, skoler eller andre gode tiltak da er det ikke snakk om å avse et eneste øre. Men når det er noe som gagner politikerne da er det ikke måte på hvor mye vi har råd til.

Jeg kan ikke engang fatte at dette gagner politikerne.

Det eneste dette gagner er noen fisefine vestkanfolk.

Vi andre tar til takke med kino og en revy i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en ting jeg glemte å si i sted. En annen grunn til at de bør bli der de kommer fra, er at de har en tendens til å bli kriminelle elementer når de kommer hit til Oslo. Årsakene til dette er flere, men den viktigste er at de ofte mister trygden når de kommer ned hit, siden trykgdekontoret i Oslo ikke er så slepphendte som der oppe (saksbehandleren er veldig ofte i slekt med trygdemottakeren der oppe). Når de mister trygden, er det på tide å skaffe seg arbeid. Problemet er at de sjelden klarer å holde på jobben veldig lenge, for de er jo ikke vant til å jobbe. Følgelig får de fyken ganske fort. Dette gjentar seg, og når dette har skjedd tilstrekkelig mange ganger, så blir de kriminelle.

Dette har jeg sett med egne øyne

Dette er så usaklig at jeg ikke gidder å kommentere det en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke det typisk. Når det er snakk om penger til sykehus, skoler eller andre gode tiltak da er det ikke snakk om å avse et eneste øre. Men når det er noe som gagner politikerne da er det ikke måte på hvor mye vi har råd til.

Gagner politikerne?? Eh ... nå følger jeg deg ikke helt - jeg tror du overressonerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke engang fatte at dette gagner politikerne.

Det eneste dette gagner er noen fisefine vestkanfolk.

Vi andre tar til takke med kino og en revy i ny og ne.

Joda, men politikerne kommer til å ta en tur med sine fine fruer/menn både titt og ofte, for presentasjonens skyld. Jeg er sikker på at Røkke hadde hatt råd til å betale denne operaen alene. Hvorfor skal jeg bruke mine skattepenger på slikt tull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De sier over her at det finnes god og dårlig humor.

Jeg ler meg nå skakk, så jeg er vel en av de som liker dårlig humor :)

Du er ikke alene SDD *hehehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så usaklig at jeg ikke gidder å kommentere det en gang.

Trygdemottakere blir veldig ofte fornærmet når man forteller sannheten til dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygdemottakere blir veldig ofte fornærmet når man forteller sannheten til dem

Trygdemottakere du liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygdemottakere du liksom...

Eller kanskje ikke.... men du ser at jeg har gode poenger?

Altså, når skal dere gjennomsubsidierte nordlendinger skjønne at dere er mer til last enn til nytte for oss? Det eneste dere bidrar med er fisken, men nå er det jo reduserte kvoter, så nå er dere jo et rent tapsforetagende. Hadde Nord Norge vært en bedrift, hadde dere blitt slått konkurs, og styreformannen hadde fått fyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje ikke.... men du ser at jeg har gode poenger?

Altså, når skal dere gjennomsubsidierte nordlendinger skjønne at dere er mer til last enn til nytte for oss? Det eneste dere bidrar med er fisken, men nå er det jo reduserte kvoter, så nå er dere jo et rent tapsforetagende. Hadde Nord Norge vært en bedrift, hadde dere blitt slått konkurs, og styreformannen hadde fått fyken.

Alt skal ikke måles i penger. Det du driver med kalles rasisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men politikerne kommer til å ta en tur med sine fine fruer/menn både titt og ofte, for presentasjonens skyld. Jeg er sikker på at Røkke hadde hatt råd til å betale denne operaen alene. Hvorfor skal jeg bruke mine skattepenger på slikt tull?

Aner ikke. Fatter ikke selv hvorfor svineriet skal bygges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt skal ikke måles i penger. Det du driver med kalles rasisme.

Jeg er nordlending selv.

NKI har visst et bra kurs i sjølironi. Ta utskrift av denne tråden så får du det nok gratis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest malun

Det kommer an på om du har forenklet eller utvidet selvangivelse.

De med forenklet får sine penger utbetalt i juni (_tror_ jeg), mens vi med utvidet får i oktober (vet jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nordlending selv.

NKI har visst et bra kurs i sjølironi. Ta utskrift av denne tråden så får du det nok gratis

Vel, det skulle man ikke tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem er det som må betale operaen i Oslo (et gigantisk milliardsluk) eller de flotte nye veiene i Oslo? Det er alle skattebetalere i hele Norge, men får nordlendinger glede av det? Og hvem er det som tjener penger her i landet?Oljeindustrien, er den i Oslo? Hva med fiske, i Oslo? Landbruk, i Oslo? Tenk deg om før du svarer så tåpelig.

Jeg får heller ikke så stor glede av Lofast-prosjektet eller andre dyre broforbindelser der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke engang fatte at dette gagner politikerne.

Det eneste dette gagner er noen fisefine vestkanfolk.

Vi andre tar til takke med kino og en revy i ny og ne.

Det skulle vært moro her om vi skulle få velge hva skattepengene våre skal gå til. Herregud, så tåpelig du og Tornerose argumenterer her. Jeg for min del digger ikke revy, men jeg sutrer ikke over statlige tilskudd til sånt allikevel. Det er mye jeg ikke digger som jeg "er med" å betale for (jeg digger for eksempel ikke TV og jagerfly) , men det er greit, det er OK, det er sånn det er å delta i et fellesskap.

Forøvrig støtter jeg alle forsøk på å prøve å gjøre Norge til kulturnasjon. Synd bare at det derre grusomme hotell Opera står der og ødelegger hele området, men det understreker jo bare at det er laaangt igjen.

Takk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vært moro her om vi skulle få velge hva skattepengene våre skal gå til. Herregud, så tåpelig du og Tornerose argumenterer her. Jeg for min del digger ikke revy, men jeg sutrer ikke over statlige tilskudd til sånt allikevel. Det er mye jeg ikke digger som jeg "er med" å betale for (jeg digger for eksempel ikke TV og jagerfly) , men det er greit, det er OK, det er sånn det er å delta i et fellesskap.

Forøvrig støtter jeg alle forsøk på å prøve å gjøre Norge til kulturnasjon. Synd bare at det derre grusomme hotell Opera står der og ødelegger hele området, men det understreker jo bare at det er laaangt igjen.

Takk for meg.

Du kan ikke sammenligne skattepengene som går til jagerfly og det militære, med skattepenger som går til opera. Revy kan du heller ikke begynne å blande inn i det her da scenene de spiller på koster ubetydelige summer, mens operaen vil koste milliarder og krever at "halve Oslo" bygges om.

Det militære er ment å gagne oss alle, mens Operaen er ment for et mindretall av landets befolkning. Her ligger forskjellen.

Men burde kjørt en folkeavstemning når det gjelder Opera-spørsmålet, men da hadde det selvsagt ikke blitt noen Opera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vært moro her om vi skulle få velge hva skattepengene våre skal gå til. Herregud, så tåpelig du og Tornerose argumenterer her. Jeg for min del digger ikke revy, men jeg sutrer ikke over statlige tilskudd til sånt allikevel. Det er mye jeg ikke digger som jeg "er med" å betale for (jeg digger for eksempel ikke TV og jagerfly) , men det er greit, det er OK, det er sånn det er å delta i et fellesskap.

Forøvrig støtter jeg alle forsøk på å prøve å gjøre Norge til kulturnasjon. Synd bare at det derre grusomme hotell Opera står der og ødelegger hele området, men det understreker jo bare at det er laaangt igjen.

Takk for meg.

Du snakker om å være med i et fellesskap, men er det ikke mannen din som nekter å avtjene millitærtjeneste, og dere sender aldri inn selvangivelsen og andre påbudte undersøkelser/papirer? Kalles det å være med i et fellesskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...