Gå til innhold

Rehabiliteringspenger

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Er student og 30. mai har jeg vært syk i ett år. Har søkt rehabiliteringspenger. Har vært syk pga sterk angst. Har nå vært i behandling ved en gruppepoliklinikk 4 dager i uken i 4 måneder. Behandlingen slutter 28. mai.

Jeg er ennå ikke frisk, men opplegget varer bare i 4 måneder uansett.

For å få rett på rehabiliteringspenger må jeg jo være under aktiv behandling med utsikt for å bli bedre.

Videre behandling for meg blir å gå til psykolog jevnlig. Gir dette rett på rehabiliteringspenger, eller må jeg gå til så intensiv behandling som jeg allerede har gjort?

Jeg tviler på at det blir mye psykolog i sommerferien. Hva da med rehabiliteringspenger????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54772-rehabiliteringspenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Du får rehab.penger dersom du er i et slikt behandlingsopplegg som legen mener er nødvendig for at du skal bli i stand til å jobbe igjen, helt eller delvis, på kort eller lengre sikt. Dersom behandlingsplanen sier behandlingsopphold i sommer, og du venter på ytterligere behandling i høst, så er det "godt nok" dersom det ikke finnes andre / bedre alternativer for deg enn bare å gå og vente i sommer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54772-rehabiliteringspenger/#findComment-224427
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...