Gå til innhold

Søke om rehabiliteringspenger annenhver mnd?

Anbefalte innlegg

Gjest Theos

Jeg har nylig fått beskjed av trygdekontoret at det vil bli fattet vedtak om rehabiliteringspenger, bare for 2 mnd om gangen.

Det vil medføre en stor ekstrabelastning for meg, i min nåværende situasjon, og måtte søke om disse pengene så ofte. Jeg har en psykisk lidelse som jeg fortiden er i aktiv behandling for. Jeg trenger definitivt ikke ekstrabelastninger som det er å skrive søknader hele tiden!

Hvordan forholder jeg meg til dette? Nevner i tillegg at jeg allerede har vært innvilget rehabiliteringspenger sammenhengende i 6mnd.

Finnes det mulighet for å få innvilget vedtak for mer enn 2 mnd om gangen? I så fall hva må jeg gjøre for å få det?

Er veldig takknemlig for svar!

Vennlig hilsen

Fortsetter under...

Irene Grøneng

At saken blir revurdert annenhver mnd betyr ikke at du skal søke annenhver mnd, det er TK som vurderer saken på ny for å se om det har skjedd vesentlige endringer. TK bestemmer selv hvor ofte de vil ha oppdaterte opplysninger, ut fra behandlingsplanen. Men Tk er pålagt å ha tett oppfølging av sykmeldte for å få folk fortest mulig i aktivitet. Er legen vag i sine erklæringer blir det vanligvis oftere revurderinger enn om han er klinkende klar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...