Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest noona

Hei! Jeg har nettopp begynt med hypericum stada. Har angstplager og tror jeg også er litt deppa. Har brukt fontex før med gog effekt, men sluttet pga svangerskap for 2 år siden. Syns angsten har blitt verre siste halvåret, og vil prøve johannesurt. Jeg bruker ingen annen medisin, er hypericum stada helt ufarlig for meg å prøve? Har kun brukt Hypericum stada i et par dager, og føler meg trøttere og tung i kroppen og hodet. Er dette normale bivirkninger? Hvor lenge er det vanlig å ha bivirkninger? Går de over eller vil man ha de så lenge man tar preparatet?Er johannesurt garantert ikke ufarlig for kroppen? Kan man spise og drikke hva man vil, eller kan johannesurten reagere med f.eks matvarer eller urtete og gi ubehagelige reaksjoner?

Masse spørsmål, men jeg håper du kan svare! På forhånd tusen takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54898-johannesurt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære noona,

Johannesurt har gjennomgående få bivirkninger og selges derfor uten resept. Lettere bivirkninger (tretthet, kvalme, hodepine) kan forekomme, særlig de første dagene. Vi vet at flere legemidler kan reagere med johannesurt, men det er stort sett ikke grunn til å advare mot bestemte matvarer eller andre urter. Sannheten er at vet for lite om dette til å kunne gi spesifikke advarsler.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54898-johannesurt/#findComment-226774
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...