Gå til innhold

Jeg trenger hjelp til å løse en krangel


Altman

Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis er litt uenig. Vokser spaghetti under eller over bakken? Jeg personlig mener at det er en rotgrønnsak, men kompisen er uenig. Hva er riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest alven

Over selvsagt, ellers ville den ikke vært hvit.

Lurer på hvor de dyrkes, de er jo helt tørre og harde når de kommer hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over selvsagt, ellers ville den ikke vært hvit.

Lurer på hvor de dyrkes, de er jo helt tørre og harde når de kommer hit.

He he, håper dere kødder nå, for dere vet vel hva det er laget av :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over og under, spaghetti er nemlig tørket siv som vokser i strandkanten i ferskvann !

Så begge har rett !

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på merket. Sopp's for eksempel, har to typer. Den røde flueSopp's-spaghettien, den vokser over jorda. Mens trøffel-spaghettien vokser under jorda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he, håper dere kødder nå, for dere vet vel hva det er laget av :o)

Laget av? Dette er ramme alvor. Synd jeg bare får køddesvar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over og under, spaghetti er nemlig tørket siv som vokser i strandkanten i ferskvann !

Så begge har rett !

Mvh

det var som....

vel, da blir det ingen penger på noen av oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på merket. Sopp's for eksempel, har to typer. Den røde flueSopp's-spaghettien, den vokser over jorda. Mens trøffel-spaghettien vokser under jorda.

Ja, tenkte jeg det ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget av? Dette er ramme alvor. Synd jeg bare får køddesvar

Det er laget av mel, vann og olje++++

Så da kan du si over jorda pga melet da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk å se hvordan uvitenheten blomstrer rundt i det ganske land. Alle, med litt respekt for seg selv samt et par tre gourmet-kurs på cv`n - vet selvfølgelig at spagettien vokser på trær.

I Italia kjører du stadig vekk forbi spagetti-tre farmer. Du kan ikke unngå å legge merke til de da trærne er ganske høye. Spagettien er egentlig treets frø, og vokser i lengder på 1-2 meter. Disse kuttes så opp i passende størrelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er laget av mel, vann og olje++++

Så da kan du si over jorda pga melet da :)

Denne tøysediskusjonen har funnet sted her på DOL tidligere......

At du aldri kan lære, Altman!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tøysediskusjonen har funnet sted her på DOL tidligere......

At du aldri kan lære, Altman!

Jeg er nok en enkel tosk, Betty :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spagettiplanten er en bærplante, og vokser i skogene i provinsen Napoli. Modningstiden av selve bæret går langsomt, og en regner at en spagetti kan plukkes etter to års modningstid. Et viktig moment med spagetti er den møysommelige tørkeprosessen etter innhøstingen. Spirene blir rensket for alle bærsteinene før de legges inn i tørkeskuffer, som i omlag to uker er fylt med ulmende naturkvist. Deretter tørkes det i 1-2 måneder før det er ferdig til konsum. Bærene blir altså røyket og tørket i egnede skuffer - derav den hvit-gule fargen. Det kan nevnes at spagettiplanten er nært beslektet med makaroniplanten, og kommer inn under den generelle Vaccinium oxycoccus pastastikus-familien.

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk å se hvordan uvitenheten blomstrer rundt i det ganske land. Alle, med litt respekt for seg selv samt et par tre gourmet-kurs på cv`n - vet selvfølgelig at spagettien vokser på trær.

I Italia kjører du stadig vekk forbi spagetti-tre farmer. Du kan ikke unngå å legge merke til de da trærne er ganske høye. Spagettien er egentlig treets frø, og vokser i lengder på 1-2 meter. Disse kuttes så opp i passende størrelse!

Endelig var det noen som visste det!

Jeg har også sett disse spaghetti-trærne! Og trær er definitivt over jorda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...