Gå til innhold

Jeg trenger hjelp til å løse en krangel


Altman

Anbefalte innlegg

Spagettiplanten er en bærplante, og vokser i skogene i provinsen Napoli. Modningstiden av selve bæret går langsomt, og en regner at en spagetti kan plukkes etter to års modningstid. Et viktig moment med spagetti er den møysommelige tørkeprosessen etter innhøstingen. Spirene blir rensket for alle bærsteinene før de legges inn i tørkeskuffer, som i omlag to uker er fylt med ulmende naturkvist. Deretter tørkes det i 1-2 måneder før det er ferdig til konsum. Bærene blir altså røyket og tørket i egnede skuffer - derav den hvit-gule fargen. Det kan nevnes at spagettiplanten er nært beslektet med makaroniplanten, og kommer inn under den generelle Vaccinium oxycoccus pastastikus-familien.

mvh.

Fantastisk hva du vet om spaghetti!

Jeg visste selvsagt at den var i familie med macaroni, men det var omtrent alt også!

Har du studert planten lenge?

*beundrende hilsen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Spagetti vokser på havbunnen! Det visste du vel? ikke fulgt med på skolen nei... *rister på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sevenup

He he, håper dere kødder nå, for dere vet vel hva det er laget av :o)

Du vart skræmt no ?

Det er bare Altman som kjeder seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk hva du vet om spaghetti!

Jeg visste selvsagt at den var i familie med macaroni, men det var omtrent alt også!

Har du studert planten lenge?

*beundrende hilsen*

Hobbyagronom og - botaniker. :-)))

Har tatt dr.graden på plantetypen Bruchoccus Tora Lasagnus, som også er en nær slektning av makaroniplanten fra Toscana.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hobbyagronom og - botaniker. :-)))

Har tatt dr.graden på plantetypen Bruchoccus Tora Lasagnus, som også er en nær slektning av makaroniplanten fra Toscana.

mvh

*gapende beundring*

Si meg, hvilken årstid er best for Lasagne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*gapende beundring*

Si meg, hvilken årstid er best for Lasagne?

De siste tjue årene har en utviklet metoder for å ale frem lasagnebæret på kunstig vis. Den heldige store flaten bæret består av fanger opp særskilt mye sollys. Ved å plante lasagneplanten i spesiallagde drivhus med tilpassede speil som reflekterer lyset på en heldig måte for bæret, gjør at det vokser svært raskt - og da uten avhengighet til spesielle årstider.

Lasagne er for øvrig et av de få kunstig oppalede bær som ikke innehoder giftige sprøytemidler. Men det er vel bare et tidsspørsmål før nettopp dèt skjer, i flg. fagrapporter fra WHO, økologiavsnittet.

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste tjue årene har en utviklet metoder for å ale frem lasagnebæret på kunstig vis. Den heldige store flaten bæret består av fanger opp særskilt mye sollys. Ved å plante lasagneplanten i spesiallagde drivhus med tilpassede speil som reflekterer lyset på en heldig måte for bæret, gjør at det vokser svært raskt - og da uten avhengighet til spesielle årstider.

Lasagne er for øvrig et av de få kunstig oppalede bær som ikke innehoder giftige sprøytemidler. Men det er vel bare et tidsspørsmål før nettopp dèt skjer, i flg. fagrapporter fra WHO, økologiavsnittet.

mvh.

*ler meg skakk*

Det er bare å gi seg ende over! Mannen er, om ikke et geni, så iallefall et oppkomme av fantasifulle forklaringer! *s*

Det er så jeg undres på om ikke jeg har tatt feil av durumhvete og italiensk kokekunst.

God sommer, Dag!

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som med asparges. Den hvite spaghettien vokser under bakken og den grønne vokser over. Den røde er bare misfarget pga jordsmonnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler meg skakk*

Det er bare å gi seg ende over! Mannen er, om ikke et geni, så iallefall et oppkomme av fantasifulle forklaringer! *s*

Det er så jeg undres på om ikke jeg har tatt feil av durumhvete og italiensk kokekunst.

God sommer, Dag!

:o)

Bare sånn til opplysning:

Durumhvete, Piommius Hvetum Durum, er en sjelden fiskeart som forekommer mest i arktiske havstrøk. Man har registrert den så langt sør som utenfor kysten av Portugal. Durumhvete kan bli opp til 80 cm lang, og med sin særdeles tynne kropp blir den en rask svømmer. Det spesielle med durumhvete er at den kan ales opp på kunstig vis under kontrollerte omgivelser, så som en bl.a. kjenner fra østlandet i Norge og sør i Sverige. Durumhvete regnes ikke som en særlig smart fiskeart.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn til opplysning:

Durumhvete, Piommius Hvetum Durum, er en sjelden fiskeart som forekommer mest i arktiske havstrøk. Man har registrert den så langt sør som utenfor kysten av Portugal. Durumhvete kan bli opp til 80 cm lang, og med sin særdeles tynne kropp blir den en rask svømmer. Det spesielle med durumhvete er at den kan ales opp på kunstig vis under kontrollerte omgivelser, så som en bl.a. kjenner fra østlandet i Norge og sør i Sverige. Durumhvete regnes ikke som en særlig smart fiskeart.

mvh

*lol*

Det er fantastisk å våkne til biologitimen!

Kan du gi meg flere sånne timer om jeg skulle trenge det? (utvilsomt!)

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...