Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hjelp ! Jeg er en kvinne på 37 som har hatt plagsom akne hele mitt liv. I puberteten brukte jeg tetracyclin, airol/aberela og benoxyl/panoxyl og var bra i mange år. Etter fylte 30 år har det kommet tilbake og er nå temmelig ille. Jeg fødte en sønn for snart 1 1/2 år siden og ble i forbindelse med dette enda verre. Jeg begynte å bruke kremer etter avsluttet amming; Skinoren og Differin for 5-6 måneder siden men er ikke blitt nevneverdig bedre. I tillegg til dette fikk jeg bronkitt og fikk Dumoxin på legevakten for 3 uker siden. Nå ser jeg ikke ut ! Jeg har kløende røde prikker og små kviser i hele ansiktet og på halsen (har aldri hatt acne/kviser her før ) og litt på brystet. Det er rødt og stygt og svært ubehagelig. Er dette en allergisk reaksjon eller noe annet ?

Hjelp - jeg får ikke time hos fastlegen min på 3 uker, er det noe jeg kan gjøre selv ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55639-antibiotika-allergi-akne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære karki,

Du bør fortelle din lege om utslettet osm kan vurdere om det skal bli registrert i journalen som en mulig bivirkning av Dumoxin. Fra ernæringssiden ser det ut som om vitamin A, E og sink kan være gunstig mot akne og du kan vurdere å bruke et tilskudd av dette frem til du har time hos din fastlege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...