Gå til innhold

Hva er frihet?


Gjest jadda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som vin skrev, Frihet er å ha VALG.

Og fravær av tvang.

Jeg er dermed ikke fri, fordi jeg tvinges til å jobbe. Men jeg er fri til å velge hva jeg vil jobbe med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En interresant tanke; definer hva frihet ikke er. Hva blir så konklusjonene for den som vil ha størst mulig frihet? Hvordan må jeg leve for å oppnå denne friheten?Jeg må naturligvis unngå alt det frihet ikke er. Du har definert dette som tvang. Må jeg unngå alt dette: Tvangstanker, autoritære religioner, lyster som er så sterke at de bestemmer over meg og lignende ting. Jeg ser et lite problem i arbeidet med å få størst mulig frihet.Dersom jeg tar meg den frihet å drepe et annet menneske, kan jeg komme i fengsel. Da har jo min frihet ført meg inn under tvang. Det jeg egentlig spør etter er jo hva frihet egentlig innebærer for meg som menneske. Jeg ser en del gode betraktninger her, men jeg er ikke overbevist om at vi har kommet helt inn til kjernen.

Den korte versjonen på spørsmålet om hvordan oppnå størst mulig frihet er vel å fritt velge å IKKE drepe et annet menneske. Da unngår man fengselstvangen.

I en litt lengre versjon tenker jeg meg at mange ganger synes det som om vi helst ikke vil ha frihet til å velge. Vi foretrekker tvangen. Og dermed velger vi å følge lover og normer. Slik kan vi kanskje gjemme oss og si at vi er tvunget av omstendighetene. I Norge kan vi si at det er stor grad av fravær av tvang.

Frihet er et flott ord som gir meg gode assosiasjoner. Således ser jeg ingen grunn til at jeg skulle gruble over min tvang til å tilføre kroppen min mat, søvn eller sex. Dette er noe annet for meg. Det er behov. Og i min frihet ser jeg for meg at jeg ønsker å gjøre som jeg vil inkludert å dekke mine behov, uten at dette skal gå ut over andre.

Om frihet er en følelse, så kan vi se masse eks. på at mange opplever en følelse av tvang. Så i min frihet ligger det også et ansvar for å ikke oppføre meg slik at andre opplever tvang. Likevel påvirkes andre av mine (frie) valg. Nettopp derfor ser jeg ikke at jeg utover min første definisjon kan gi en avklaring som gjelder for alle.

Således kan det være banalt å dra inn at man får innskrenket sin frihet pga. valg, fordi frihet er såpass stort at kan hende jeg velger noe i frihet idag som pålegger meg følelse av tvang i morgen. F.eks. å begynne å røyke eller at jeg etter en abort får en følelse at det ikke helt var jeg som valgte fritt likevel. Dette er noen skyggesider av å inneha det store privilegiet det er å faktisk også kunne foreta dårlige valg fritt.

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg personelig betyr frihet og ha ro i sjelen.

Her er forøvrig noen sitater om frihet :)

Den som er villig til å ofre sin frihet for en stund i trygghet, fortjener hverken frihet eller trygghet.

~Benjamin Franklin~

Vektløs og selvfølgelig som luften vi puster inn, føles vår egen frihet. Andres kan volde besvær.

~Henrik Groth~

Frihet er å vite hva ens skjebne vil - og gjøre det.

~Johannes Hohlenberg~

Frihetens tre må fra tid til annen vannes med blomster fra patrioter og tyranner.

~Thomas Jefferson~

Friheten er som luften. Først når en ikke har den, merker en hva den betyr.

~Giacomo Matteotti~

Mennesket er dømt til å være fri. Dømt, fordi det ikke har skapt seg selv, og fri, fordi det, når det engang er satt inn i verden, er ansvarlig for sine gjerninger.

~Jean Paul Sartre~

Om ingen annen skulle ha frihet enn de som skjønner hva det innebærer, ville det ikke finnes mange frie mennesker på jorden.

~Georg Savilla~

Den som ikke elsker ensomheten, elsker heller ikke friheten - for bare når man er alene, er man fri.

~Arthur Schopenhauer~

Frihet betyr ansvar. Det er grunnen til at de fleste frykter den.

~George Bernard Shaw~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#De fleste fornuftige mennesker i dag er enige i #

Nei, det er ikke felsteparten. selvfølgelig synes du at alle som har samme kultur som deg og samme meninger som deg er fornuftige mennesker, og hentyder at alle andre ikke er det. Men det er litt naivt og lite klokt å si. Om man hadde en stor ukultur her, så hadde værken du eller resten av dem som drev med denne ukulturern kunne klart å se det. Slikt er likt over alt på jorden.

Noen har det bare med å se ned på alle andre som mener noe helt annet. Og bortforklarer det gjerne med uvitenhet, idioti osv. Slik er det mange mennesker her på jorden som tenker om akuratt DINE meninger og din kultur.

Alle synes de har den beste kulturen....det gjelder ikke bare deg. Men de fleste er ikke så uinteligente å kalle de andre for mindre inteligente fordi de er forskjellig eller har en annen mening om en sak.

Du klippet litt for lite ut av setningen min. Les den en gang til:

De fleste fornuftige mennesker i dag er enige i at man kan ikke nyte sex fullt ut uten å ha godt kjennskap til egen kropp og dens reaksjoner.

Dette har ingenting med kulturer å gjøre. Det har med instinkt å gjøre, mennesker begynner å ta på seg selv allerede i 2-årsalderen. De er selvsagt nysgjerrige på sin egen kropp. Og dess mer de tar, dess mer finner de ut at de liker det osv. Det er ikke kulturbetinget.

Det som forøvrig er kulturbetinget er om man TILLATER mennesker (les: kvinner) denne gleden av utforske sin egen seksualitet. Og de som ikke gjør det kan jeg med rette få lov til å kalle uintelligente. Dermed basta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klippet litt for lite ut av setningen min. Les den en gang til:

De fleste fornuftige mennesker i dag er enige i at man kan ikke nyte sex fullt ut uten å ha godt kjennskap til egen kropp og dens reaksjoner.

Dette har ingenting med kulturer å gjøre. Det har med instinkt å gjøre, mennesker begynner å ta på seg selv allerede i 2-årsalderen. De er selvsagt nysgjerrige på sin egen kropp. Og dess mer de tar, dess mer finner de ut at de liker det osv. Det er ikke kulturbetinget.

Det som forøvrig er kulturbetinget er om man TILLATER mennesker (les: kvinner) denne gleden av utforske sin egen seksualitet. Og de som ikke gjør det kan jeg med rette få lov til å kalle uintelligente. Dermed basta.

#De fleste fornuftige mennesker i dag er enige i at man kan ikke nyte sex fullt ut uten å ha godt kjennskap til egen kropp og dens reaksjoner. #

NEI, de fleste mennesker er ikke enig i det, selv om du tror det. Selv om det er DET vi hører her i VÅR kultur/del av verden, så er faktisk ikke alle enig i det.

#Det som forøvrig er kulturbetinget er om man TILLATER mennesker (les: kvinner) denne gleden av utforske sin egen seksualitet. Og de som ikke gjør det kan jeg med rette få lov til å kalle uintelligente. Dermed basta.#

Hvor i all verden gjelder dette bare for Kvinner? her spinner du opp igjen! Driver du med villt gjettning eller bare slenger på hva andre mener, uten å vite at det stemmer?! *rister på hue*

Dyr har instinkter. Mennesker har også det. Barn på to år utforsker veldig mye. Er det dermed sakt man skal fortsette å gjøre hva en man gjør når man er to år, fordi det er instinkt? ja,ja...noen tenker slik og andre mener voksene skal ha litt mer kontroll på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

#De fleste fornuftige mennesker i dag er enige i at man kan ikke nyte sex fullt ut uten å ha godt kjennskap til egen kropp og dens reaksjoner. #

NEI, de fleste mennesker er ikke enig i det, selv om du tror det. Selv om det er DET vi hører her i VÅR kultur/del av verden, så er faktisk ikke alle enig i det.

#Det som forøvrig er kulturbetinget er om man TILLATER mennesker (les: kvinner) denne gleden av utforske sin egen seksualitet. Og de som ikke gjør det kan jeg med rette få lov til å kalle uintelligente. Dermed basta.#

Hvor i all verden gjelder dette bare for Kvinner? her spinner du opp igjen! Driver du med villt gjettning eller bare slenger på hva andre mener, uten å vite at det stemmer?! *rister på hue*

Dyr har instinkter. Mennesker har også det. Barn på to år utforsker veldig mye. Er det dermed sakt man skal fortsette å gjøre hva en man gjør når man er to år, fordi det er instinkt? ja,ja...noen tenker slik og andre mener voksene skal ha litt mer kontroll på seg selv.

Problemet ditt er nettopp at du pga religion setter et skille mellom mennesker og dyr. Mennesker er også dyr. Man blir ikke et "bedre" menneske av å undertrykke alle instinkter. Noen selvsagt, som når man får lyst til å slå til noen, eller hoppe på noen av begjær, men ufarlige instinkter trenger man ikke undertrykke bare for å bevise overfor seg selv hvor god selvkontroll man har.

Hvorfor i all verden skal ikke voksne kunne leke med sin egen kropp som de gjorde da de var to år? Det skader jo ingen??

Du sier videre at ikke alle er enige i at man må ha godt kjennskap til egen kropp for å kunne nyte sex. De som ikke er enige i det vet jo ikke hva de snakker om, siden de pga dårlig kjennskap til egen kropp ikke vet hvordan sex hadde vært hvis de hadde kjent kroppen sin bedre! Kun de som har startet med sex FØR de ble kjent med kroppen sin på egenhånd, og deretter fortsatte med sex etter at de fikk kjennskap til kroppen sin kan uttale seg fornuftig om hvilket sexliv som er rikest. Derav de fleste fornuftige mennesker idag....osv.

Nei, det høres ut som om du har et veldig anstrengt forhold til din egen kropp. Er det religionen som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min frihet slutter der hvor din begynner var det noen som sa til meg en gang. Det synes jeg høres riktig ut.. litt sånn kardemommeby; "du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill, og forøvrig kan du gjøre hva du vil."

Retten til å bli slave av egne lyster hører også med. Og det burde være en menneskerett å få gå rett til helvete om man ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ditt er nettopp at du pga religion setter et skille mellom mennesker og dyr. Mennesker er også dyr. Man blir ikke et "bedre" menneske av å undertrykke alle instinkter. Noen selvsagt, som når man får lyst til å slå til noen, eller hoppe på noen av begjær, men ufarlige instinkter trenger man ikke undertrykke bare for å bevise overfor seg selv hvor god selvkontroll man har.

Hvorfor i all verden skal ikke voksne kunne leke med sin egen kropp som de gjorde da de var to år? Det skader jo ingen??

Du sier videre at ikke alle er enige i at man må ha godt kjennskap til egen kropp for å kunne nyte sex. De som ikke er enige i det vet jo ikke hva de snakker om, siden de pga dårlig kjennskap til egen kropp ikke vet hvordan sex hadde vært hvis de hadde kjent kroppen sin bedre! Kun de som har startet med sex FØR de ble kjent med kroppen sin på egenhånd, og deretter fortsatte med sex etter at de fikk kjennskap til kroppen sin kan uttale seg fornuftig om hvilket sexliv som er rikest. Derav de fleste fornuftige mennesker idag....osv.

Nei, det høres ut som om du har et veldig anstrengt forhold til din egen kropp. Er det religionen som gjør det?

#Problemet ditt er nettopp at du pga religion setter et skille mellom mennesker og dyr. #

vem som har problemer her, er ikke du kompatibel til å vurdere. Noen sier at mennesket er dyr,mens andre synes dette er helt sykt.

#Mennesker er også dyr. #

Mange som ikke er enig i det skjønner du. Menneske er menneske.

#Man blir ikke et "bedre" menneske av å undertrykke alle instinkter.#

Men man blir et bedre dyr av å følge sine instinkter?

#Hvorfor i all verden skal ikke voksne kunne leke med sin egen kropp som de gjorde da de var to år? Det skader jo ingen?? # noen mener det er skadelig og ikke bra, mens andre ikke bryr seg om det eller tror det er sundt.

#Du sier videre at ikke alle er enige i at man må ha godt kjennskap til egen kropp for å kunne nyte sex.#

Nei, det har jeg ikke sakt. Man trenger ikke å drive å onanere for å ha godt kjennskap til egen kropp og ei heller for å nyte sex. Tvert i mot.

#De som ikke er enige i det vet jo ikke hva de snakker om, siden de pga dårlig kjennskap til egen kropp ikke vet hvordan sex hadde vært hvis de hadde kjent kroppen sin bedre! #

Ha ha det er det dummeste jeg har hørt. Hvordan vet du at man har dårligere kjennskap til egen kropp og ikke har et enda bedre liv om man ikke onanerer? det har jo ikke du prøvd!

#Kun de som har startet med sex FØR de ble kjent med kroppen sin på egenhånd, og deretter fortsatte med sex etter at de fikk kjennskap til kroppen sin kan uttale seg fornuftig om hvilket sexliv som er rikest. #

Nei, det stemmer ikke helt. For de fleste blir sexlivet bedre og bedre, fordi man lærer hverandre å kjenne på det punktet. Av dem som har fast partner da vel å merke. Har du hørt om at det kvinner passert 30 har generellt fått et bedre sex liv?

#Nei, det høres ut som om du har et veldig anstrengt forhold til din egen kropp. Er det religionen som gjør det?#

Hvordan kan du vite hva slags forhold jeg har til meg selv? bare ut i fra det at jeg mener det er forskjellige meninger om det å onanere? her slenger du ut påstander om kvinner som blir nektet osv. Hva er det med deg? ? fordi jeg er muslim? fordi jeg er uenig med deg? fordi jeg påpeker at det faktisk er store menings forskjeller ang. temaet. Det er forskjellige meninger om dette VERDEN over. Og da mellom like kloke folk. Selv om du tror at alle i vesten er klokere en alle som er brune eller muslimer, så er du lite opplyst.

Nå får du gi deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#Problemet ditt er nettopp at du pga religion setter et skille mellom mennesker og dyr. #

vem som har problemer her, er ikke du kompatibel til å vurdere. Noen sier at mennesket er dyr,mens andre synes dette er helt sykt.

#Mennesker er også dyr. #

Mange som ikke er enig i det skjønner du. Menneske er menneske.

#Man blir ikke et "bedre" menneske av å undertrykke alle instinkter.#

Men man blir et bedre dyr av å følge sine instinkter?

#Hvorfor i all verden skal ikke voksne kunne leke med sin egen kropp som de gjorde da de var to år? Det skader jo ingen?? # noen mener det er skadelig og ikke bra, mens andre ikke bryr seg om det eller tror det er sundt.

#Du sier videre at ikke alle er enige i at man må ha godt kjennskap til egen kropp for å kunne nyte sex.#

Nei, det har jeg ikke sakt. Man trenger ikke å drive å onanere for å ha godt kjennskap til egen kropp og ei heller for å nyte sex. Tvert i mot.

#De som ikke er enige i det vet jo ikke hva de snakker om, siden de pga dårlig kjennskap til egen kropp ikke vet hvordan sex hadde vært hvis de hadde kjent kroppen sin bedre! #

Ha ha det er det dummeste jeg har hørt. Hvordan vet du at man har dårligere kjennskap til egen kropp og ikke har et enda bedre liv om man ikke onanerer? det har jo ikke du prøvd!

#Kun de som har startet med sex FØR de ble kjent med kroppen sin på egenhånd, og deretter fortsatte med sex etter at de fikk kjennskap til kroppen sin kan uttale seg fornuftig om hvilket sexliv som er rikest. #

Nei, det stemmer ikke helt. For de fleste blir sexlivet bedre og bedre, fordi man lærer hverandre å kjenne på det punktet. Av dem som har fast partner da vel å merke. Har du hørt om at det kvinner passert 30 har generellt fått et bedre sex liv?

#Nei, det høres ut som om du har et veldig anstrengt forhold til din egen kropp. Er det religionen som gjør det?#

Hvordan kan du vite hva slags forhold jeg har til meg selv? bare ut i fra det at jeg mener det er forskjellige meninger om det å onanere? her slenger du ut påstander om kvinner som blir nektet osv. Hva er det med deg? ? fordi jeg er muslim? fordi jeg er uenig med deg? fordi jeg påpeker at det faktisk er store menings forskjeller ang. temaet. Det er forskjellige meninger om dette VERDEN over. Og da mellom like kloke folk. Selv om du tror at alle i vesten er klokere en alle som er brune eller muslimer, så er du lite opplyst.

Nå får du gi deg!

"Menneske er menneske"

- Og hund er hund. Katt er katt. Vi er likevel dyr, og vi kommer fra dyr. Eller mener du at vi er planter? Eller amøber? Hvis du gjør det bør du studere mer biologi og genetikk. Les Darwin bl.a.

"Hvordan vet du at man har dårligere kjennskap til egen kropp og ikke har et enda bedre liv om man ikke onanerer? det har jo ikke du prøvd!"

- Jo, det har jeg.

"Nei, det stemmer ikke helt. For de fleste blir sexlivet bedre og bedre, fordi man lærer hverandre å kjenne på det punktet. "

- Skal gi deg den. Forbedring av sexliv er nok en kombinasjon av å lære sin egen seksualitet å kjenne, med partner OG på egenhånd.

"Hvordan kan du vite hva slags forhold jeg har til meg selv? bare ut i fra det at jeg mener det er forskjellige meninger om det å onanere?"

- Du må vel si deg enig i du virker litt oppknytt siden du tar sånn på vei bare fordi jeg sier at onani er en naturlig bra ting? Jeg nevnte religion som et forslag til det som virker som et anstrengt forhold til sex/onani, men det har ingenting med islam å gjøre. Det er ikke lenge siden kristne gikk rundt og sa at man ble fysisk derformert av å onanere...

MEN: Jeg føler vi beveger oss langt vekk i fra det originale temaet her - jeg reagerte på at jadda nevnte onani som et tegn på manglende viljestyrke. Rett og slett fordi jeg ikke skjønner hva som er farlig med det. I ditt første innlegg til meg sa du at det kunne diskuteres om det var sunt.

For å støtte mitt argument om at det ikke er usunt kan jeg vise til utallige forskningsrapporter fra leger og sexologer, av forskjellige hudfarge og religion, verden over. Hva kan du vise til, som får folk til å mene at det er usunt? Hadde vært kjekt med et svar på det...Men helst medisinsk og vitenskaplig takk, ikke vis til kulturer og religion. Det har ingenting med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#Problemet ditt er nettopp at du pga religion setter et skille mellom mennesker og dyr. #

vem som har problemer her, er ikke du kompatibel til å vurdere. Noen sier at mennesket er dyr,mens andre synes dette er helt sykt.

#Mennesker er også dyr. #

Mange som ikke er enig i det skjønner du. Menneske er menneske.

#Man blir ikke et "bedre" menneske av å undertrykke alle instinkter.#

Men man blir et bedre dyr av å følge sine instinkter?

#Hvorfor i all verden skal ikke voksne kunne leke med sin egen kropp som de gjorde da de var to år? Det skader jo ingen?? # noen mener det er skadelig og ikke bra, mens andre ikke bryr seg om det eller tror det er sundt.

#Du sier videre at ikke alle er enige i at man må ha godt kjennskap til egen kropp for å kunne nyte sex.#

Nei, det har jeg ikke sakt. Man trenger ikke å drive å onanere for å ha godt kjennskap til egen kropp og ei heller for å nyte sex. Tvert i mot.

#De som ikke er enige i det vet jo ikke hva de snakker om, siden de pga dårlig kjennskap til egen kropp ikke vet hvordan sex hadde vært hvis de hadde kjent kroppen sin bedre! #

Ha ha det er det dummeste jeg har hørt. Hvordan vet du at man har dårligere kjennskap til egen kropp og ikke har et enda bedre liv om man ikke onanerer? det har jo ikke du prøvd!

#Kun de som har startet med sex FØR de ble kjent med kroppen sin på egenhånd, og deretter fortsatte med sex etter at de fikk kjennskap til kroppen sin kan uttale seg fornuftig om hvilket sexliv som er rikest. #

Nei, det stemmer ikke helt. For de fleste blir sexlivet bedre og bedre, fordi man lærer hverandre å kjenne på det punktet. Av dem som har fast partner da vel å merke. Har du hørt om at det kvinner passert 30 har generellt fått et bedre sex liv?

#Nei, det høres ut som om du har et veldig anstrengt forhold til din egen kropp. Er det religionen som gjør det?#

Hvordan kan du vite hva slags forhold jeg har til meg selv? bare ut i fra det at jeg mener det er forskjellige meninger om det å onanere? her slenger du ut påstander om kvinner som blir nektet osv. Hva er det med deg? ? fordi jeg er muslim? fordi jeg er uenig med deg? fordi jeg påpeker at det faktisk er store menings forskjeller ang. temaet. Det er forskjellige meninger om dette VERDEN over. Og da mellom like kloke folk. Selv om du tror at alle i vesten er klokere en alle som er brune eller muslimer, så er du lite opplyst.

Nå får du gi deg!

Forøvrig, kanskje vi skal starte en diskusjon lenger oppe slik at andre kan være? Her nede er det bare vi som ser nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Menneske er menneske"

- Og hund er hund. Katt er katt. Vi er likevel dyr, og vi kommer fra dyr. Eller mener du at vi er planter? Eller amøber? Hvis du gjør det bør du studere mer biologi og genetikk. Les Darwin bl.a.

"Hvordan vet du at man har dårligere kjennskap til egen kropp og ikke har et enda bedre liv om man ikke onanerer? det har jo ikke du prøvd!"

- Jo, det har jeg.

"Nei, det stemmer ikke helt. For de fleste blir sexlivet bedre og bedre, fordi man lærer hverandre å kjenne på det punktet. "

- Skal gi deg den. Forbedring av sexliv er nok en kombinasjon av å lære sin egen seksualitet å kjenne, med partner OG på egenhånd.

"Hvordan kan du vite hva slags forhold jeg har til meg selv? bare ut i fra det at jeg mener det er forskjellige meninger om det å onanere?"

- Du må vel si deg enig i du virker litt oppknytt siden du tar sånn på vei bare fordi jeg sier at onani er en naturlig bra ting? Jeg nevnte religion som et forslag til det som virker som et anstrengt forhold til sex/onani, men det har ingenting med islam å gjøre. Det er ikke lenge siden kristne gikk rundt og sa at man ble fysisk derformert av å onanere...

MEN: Jeg føler vi beveger oss langt vekk i fra det originale temaet her - jeg reagerte på at jadda nevnte onani som et tegn på manglende viljestyrke. Rett og slett fordi jeg ikke skjønner hva som er farlig med det. I ditt første innlegg til meg sa du at det kunne diskuteres om det var sunt.

For å støtte mitt argument om at det ikke er usunt kan jeg vise til utallige forskningsrapporter fra leger og sexologer, av forskjellige hudfarge og religion, verden over. Hva kan du vise til, som får folk til å mene at det er usunt? Hadde vært kjekt med et svar på det...Men helst medisinsk og vitenskaplig takk, ikke vis til kulturer og religion. Det har ingenting med saken å gjøre.

#For å støtte mitt argument om at det ikke er usunt kan jeg vise til utallige forskningsrapporter fra leger og sexologer, av forskjellige hudfarge og religion, verden over. #

det ser jeg virkelig frem til! *venter i spenning*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig, kanskje vi skal starte en diskusjon lenger oppe slik at andre kan være? Her nede er det bare vi som ser nå :-)

er du så avhengig av støtte? både du og jeg vet hva alle andre ( i alle fall de fleste) her på DOL mener om denne saken.

Men det har faktisk ikke så mye å si.

Nå bare gleder jeg meg til åse din dokumentasjon du hevder å ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

#For å støtte mitt argument om at det ikke er usunt kan jeg vise til utallige forskningsrapporter fra leger og sexologer, av forskjellige hudfarge og religion, verden over. #

det ser jeg virkelig frem til! *venter i spenning*

Niks, det er ikke slik det fungerer. Jeg spurte DEG etter dokumentasjon. Det første spørsmålet teller.

Det er kun unger som svarer slik du gjør, når noen spør dem om å bevise noe sier de "Nei, da skal du bevise ditt argument først!"

Av mangel på egne bevis, selvsagt. Såframt du ikke gidder å komme med noe dokumentasjon gidder jeg ikke diskutere mer, for da er det tydelig at du har kun snakket om dine egne meninger selv om du påstår å ha halve verden med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du så avhengig av støtte? både du og jeg vet hva alle andre ( i alle fall de fleste) her på DOL mener om denne saken.

Men det har faktisk ikke så mye å si.

Nå bare gleder jeg meg til åse din dokumentasjon du hevder å ha. :)

Ombestemte meg ang. dokumentasjonen siden jeg er så nysgjerrig på din - se øverst på åpent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks, det er ikke slik det fungerer. Jeg spurte DEG etter dokumentasjon. Det første spørsmålet teller.

Det er kun unger som svarer slik du gjør, når noen spør dem om å bevise noe sier de "Nei, da skal du bevise ditt argument først!"

Av mangel på egne bevis, selvsagt. Såframt du ikke gidder å komme med noe dokumentasjon gidder jeg ikke diskutere mer, for da er det tydelig at du har kun snakket om dine egne meninger selv om du påstår å ha halve verden med deg.

Du har ikke spurt etter dokumentasjon i det heletatt. Derimot har du hevdet at DU har det.

Men du hadde det kanskje ikke likevel?

Jeg hevder at det er diskutabelt og at det er like mange som mener motsatt av deg her i verden. Du er en av dem som tenker vi i vesten er best,klokest, flinkest osv. Det er til å spy av rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...