Gå til innhold

FU: gikk du på danseskole eller dansekurs da du var liten?


Solsikke

Anbefalte innlegg

Jeg begynte vel på danseskole da jeg var 6. Mener jeg gikk i noen år der. Etterfulgt med div. kurs deriblant flashdance. Men kan jeg danse i dag? Ehhh tror ikke det:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk på leikarring. Synes jeg kan huske det var kjedelig der :o)

Er ingen danseløvinne ;o)

Leikaring hadde jeg aldri lyst til, det var så sært med disse bunadene:o) Å i dag elsker jeg bunader. Hmm kanskje jeg skulle melde meg på leikaringen i dag*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Leikaring hadde jeg aldri lyst til, det var så sært med disse bunadene:o) Å i dag elsker jeg bunader. Hmm kanskje jeg skulle melde meg på leikaringen i dag*s*

Vi hadde ikke bunader, bare vanlige klær. Kan heller ikke huske at det var slik tjo-hei-og hopp vi lærte. Tro om jeg husker så dårlig at det het noe annet :o)

Lurer på om jeg skal skaffe meg en festdrakt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk på sånn kjedelig leikarringvariant som Rusle (folkedanser fra flere steder, uten kostymer av noe slag - heller ingen opptredener som jeg kan huske), ett års tid, tenker jeg. Kom på det først da jeg leste hennes innlegg, så det gjorde ikke noe varig inntrykk.. ;o) Muligens var det bare en av flere aktiviteter i fritidstilbudet til arbeiderforeninga? Husker en del klipp-og-lim-aktiviteter også derfra (hva het det nå igjen, forresten - ikke arbeiderforeninga, men..?)

Så gikk jeg et par sesonger på danskeskole da jeg var i barneskolen, og ett år jazzballett da jeg gikk i ungdomsskolen. Om jeg kan danse nå? Tja, dersom partneren leder med fast hånd, så. Ellers har jeg lett for å ta styringa, dessverre.. Og tett må det være, ellers blir det i alle fall bare kløn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Basseluska

Nei, men jeg gikk på minigospel i kirken, med prestefruen som leder. Traumatisk!

En ting er sikkert: mine barn skal ALDRI gå i kor! Bombesikkert.

Heller dans da! Eller fotball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg gikk på minigospel i kirken, med prestefruen som leder. Traumatisk!

En ting er sikkert: mine barn skal ALDRI gå i kor! Bombesikkert.

Heller dans da! Eller fotball.

Ikkje fotball vel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Basseluska

Ikkje fotball vel ?

Jo, hvorfor ikke? Drar heller land og strand rundt og ser poden spille fotball, enn å sitte på vonde stoler og høre på falsk barnesang!

:o)

Jeg mener det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hvorfor ikke? Drar heller land og strand rundt og ser poden spille fotball, enn å sitte på vonde stoler og høre på falsk barnesang!

:o)

Jeg mener det!

Hmm...Da har du ett problem ! :-)

Musikk = ÅNDELIG (trenger ikkje være falskt)

Fotball = NEANDERTALER

Ps! Tror du _det_ er populært å hevde her eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Basseluska

Hmm...Da har du ett problem ! :-)

Musikk = ÅNDELIG (trenger ikkje være falskt)

Fotball = NEANDERTALER

Ps! Tror du _det_ er populært å hevde her eller ?

Blir bråk nå vet du! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp! Svaes danseskole hadde en avdeling her i Asker, og der fikk jeg begynne selv om jeg egentlig var for liten. Dette førte til mange år med dans i barne- og ungdomsårene, noe som jeg stortrivdes med! Har gått flere kurs i mange forskjellige stilarter, både norsk gammeldans og folkedans fra nær sagt all verdens land, i tillegg til swing, latin og standarddanser.

Men, nå er det dessverre mange år og kilo siden jeg svingte meg i dansen *sukker*, nå er det jeg som sørger for at folk får svingt seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Jeg er innmari god i klintango:-) Ja, også egenkomponerte diskotrinn når jeg vasker huset!!

Gikk på noe dansegreier jeg også, husker best strekkboksepolka. Den kan jeg ennå!

Når vi er ute, og jeg lar pils og andre menn overtale meg til et svingforsøk, ender som regel med at jeg aldri mer blir bydd opp av dem igjen. Fatter ikke helt hvorfor?

Sambo er forresten en kløne på dansegulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lex Lea

Japp. Gikk på god gammeldags danseskole i 6 år. Problemet mitt i dag er at jeg ikke kan danse jentetrinn, for det var jo omtrent ingen gutter å danse med, og siden jeg var høyest, så måtte jeg danse "gutt". Altså danser jeg ikke i det hele tatt lenger. Men det var gøy før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på leikarring da jeg var liten. Og så har jeg gått på jazzballett. Men liker fremdeles ikke å danse.

Har også gått i gospelkor, men kan fremdeles ikke synge. Og har gått på søndagsskole, men er fremdeles ikke noe kristent menneske. Herregud, som foreldrene mine har sløst bort pengene sine! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...