Gå til innhold

FU: gikk du på danseskole eller dansekurs da du var liten?


Solsikke

Anbefalte innlegg

Husker at jeg var MED ei venninne som gikk på danseskolen ,og at jeg syntes det var alldeles latterlig !!! Nei ,jeg har nok alltid vært ei hestejente med skit under neglene ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Kjenner heller ingen andre som har gjort det såvidt jeg vet! Det er kanskje ikke så vanlig her..? Jeg danset ballett, jazzballett og drev med turn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på klassisk ballett og turn da jeg var liten. Senere har jeg danset litt mer klasssisk, men også jazzballett.

For ikke så lenge siden jeg jeg et kurs i salsa. Cubansk stil. Det var utrolig gøy. Har ikke kommet meg på videregående kurs ennå, men det blir vel sikkert snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Har ikke så lyst tilå  fortelle hvem jeg

Ja, jeg gikk på danseskole, men bare en kort stund. Årsaken til at jeg kun gikk en kort studn, er pga. mobbingen fra medelver og danselærerinnen. Hun sa: Du mangler rytme, du er for feit, for stygg, ingen vil noen sinne danse med deg når du blir eldre...Og slike mindre hyggelige ting.

Medelvene hørte jo på lærerinnen de, og ingen ville danse med meg.

Resultatet var at jeg gråtende løp ut av lokalet og nektet å sette mine føtter der noen gang mer.

Så jeg startet på rideskole - noe som passet meg meget bra. Dyr gjør ikke vondt, slik mennesker gjør.

Og nå i dag: Dansing er noe jeg misliker på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg klarte å vri meg unna. Lille Babette ville nemlig være gutt. Hatet kjoler, hatet dukker, hatet smykker. Hatet selskaper med mas om spising, hatet dill og fjas og pynt.

Jeg ville heller være ute i skogen og prate med dyrene, som var mine beste venner.

I dag er jeg veldig glad i å danse, men er ikke av de flinkeste. Og jeg vil ikke være gutt lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest batteri

Vi hadde ikke bunader, bare vanlige klær. Kan heller ikke huske at det var slik tjo-hei-og hopp vi lærte. Tro om jeg husker så dårlig at det het noe annet :o)

Lurer på om jeg skal skaffe meg en festdrakt :-)

ja, balett. etterpå har jeg tatt andre kurs og elsker og danse fremdeles. har alltid gjort det,kommer alltid til å gjøre det,skal bli danser.ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jamen godt å høre... Jeg har nemlig alltid gitt manglende dansopplæring skylden for at jeg aldri har blitt særlig god til å danse. Det eneste kurset jeg var innom, var ett i folkedans i 6. klasse. Da danset vi stort sett ringdanser, men jeg lærte å danse polka. Siden det bare var noen få gutter på kurset, ble det til at noen av oss jentene måtte danse "gutt", blant annet meg, siden jeg var høyere enn venninna mi. Derfor er det kun det jeg kan i dag, også.

Jeg tror forresten jeg hadde vært et håpløst tilfelle, uansett. Jeg har f.eks. store vansker med å stokke armer og bein på aerobicstreningen, så jeg er vel bare klønete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, danskeskole, gammeldanskurs og jazzballett! :-) Jeg danser mer enn gjerne hele natten den dag i dag! :-)

Den er s'gu god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen (den gang kjæreste) begynte på et dansekurs sammen, men vi sluttet ganske fort. Man kan bli uvenner av slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

landsbyidioten

Jepp, og jeg ble stormende forelska i en fyr som hadde skinn-dunjakke. Og da vi begynte på ungdomsskolen fant jeg ut at "han" het Mette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...