Gå til innhold

Er det flaut å..


Gjest pirrka

Anbefalte innlegg

Gjest pirrka

Du har driti på draget og må bare krype til korset. Mobilen vil du finne ut er en meget bra ting, hvis du bruker den fornuftig da.

Lett å få tak i deg og lett for deg å få tak i andre. Står du i butikken og har glemt hva kona har formanet deg til å kjøpe som du selvsagt ikke husker lenger, så er det bare å slå på tråden.

Du lever i steinalderen menneske:-)

Det er eg som ER kona altså, og å snakke i telefon mellom hyllene på butikken er og blir uaktuelt. Litt skam i livet har eg då, her i steinalderen.

Men eg byrjar å tru at det kanskje er kjekt å ha, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette er viktig:

ein hærskare av folk kjem til å egle seg innpå deg og sei at nokia er det eineste sanne og riktige her i verden.

dette er reinspikka jug og fanteri og forbanna dikt!

ikkje vær sau, kjøp for svingende eit anna merke! det er mange nok folk som har nokia som det er.

:)

Og hvem var det som ønsket seg en Nokia telefon, sa du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pirrka

Neida, det er ikke flaut å anskaffe seg mobil nå. Jeg fikk en til jul, men den brukes så sjelden til ringing at jeg ikke kjenner igjen ringetonen. Men SMS sender og mottar jeg hver dag.

Kjekt å ha med på tur eller i bilen på glatt vinterføre synes jeg..

Ja, akkurat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pirrka

dette er viktig:

ein hærskare av folk kjem til å egle seg innpå deg og sei at nokia er det eineste sanne og riktige her i verden.

dette er reinspikka jug og fanteri og forbanna dikt!

ikkje vær sau, kjøp for svingende eit anna merke! det er mange nok folk som har nokia som det er.

:)

Ååhh, du meiner eg må tenke sjølv og slikt? Sukk, det gjer alt mykje vanskelegare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Kjøp Motorola du! Ikke heng på Nokiastrømmen. Min gamle Morotola til 398.- fungerer ennå:-)

Men ok. da, jeg innrømmer jeg bytta pinkort, da jeg fikk en Nokia 3330 i gave. *bluss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er eg som ER kona altså, og å snakke i telefon mellom hyllene på butikken er og blir uaktuelt. Litt skam i livet har eg då, her i steinalderen.

Men eg byrjar å tru at det kanskje er kjekt å ha, ja...

Trodde du var han pirrka i tv'en jeg, hehe.Jeg klarer ikke ut fra nicket ditt å se om du er mann eller kvinne, skjønner du:-))

Er enig i at det å gå å snakke blant butikk hyllene ikke er så bra, men det går det og, hvis du er meget diskre og gjør det sjeldent.

Mobilen vil du finne ut er meget bra. Jeg synes det er ett supert "instrument", men det må brukes med fornuft. Jeg bruker ikke min så veldig mye, mest for å være tilgjengelig, men du verden så fin den er når jeg trenger å ta en samtale. Nå har jeg min gjennom jobben, så den koster meg heller ikke noe-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest steinalderpirrka

Kjøp Motorola du! Ikke heng på Nokiastrømmen. Min gamle Morotola til 398.- fungerer ennå:-)

Men ok. da, jeg innrømmer jeg bytta pinkort, da jeg fikk en Nokia 3330 i gave. *bluss*

pinkort??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

pinkort??

Kortet som inneholder telefonnummret ditt, som du kan bytte fra telefon til telefon!

Du kan også lagre nummer etc. på det, og ikke bare på telefonen. Noe mer vet jeg ikke, er ikke så langt fra steinalderen selv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pirrka

Trodde du var han pirrka i tv'en jeg, hehe.Jeg klarer ikke ut fra nicket ditt å se om du er mann eller kvinne, skjønner du:-))

Er enig i at det å gå å snakke blant butikk hyllene ikke er så bra, men det går det og, hvis du er meget diskre og gjør det sjeldent.

Mobilen vil du finne ut er meget bra. Jeg synes det er ett supert "instrument", men det må brukes med fornuft. Jeg bruker ikke min så veldig mye, mest for å være tilgjengelig, men du verden så fin den er når jeg trenger å ta en samtale. Nå har jeg min gjennom jobben, så den koster meg heller ikke noe-))

Nicket mitt har fått ein litt uheldig klang etter at Stoltenberg fekk herje fritt ja, ikkje at det var veldig gjennomtenkt opprinneleg heller...

Men altså, eg noterer at du anbefaler mobiltelefon, og at det er mogeleg å bruke den vettugt. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pirrka

Nei - ikke akkurat. Men, et godt råd når du skal handle er å velge et billig abonnement til ca 50,- i mnd, eller 'ring kontant', og heller betale noen hundrelapper ekstra for selve telefonen...

Høyrest smart ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den opprinnelige m&m

Kortet som inneholder telefonnummret ditt, som du kan bytte fra telefon til telefon!

Du kan også lagre nummer etc. på det, og ikke bare på telefonen. Noe mer vet jeg ikke, er ikke så langt fra steinalderen selv:-)

Det heter SIM-kort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg hadde også den innstillingen. Også ønsket jeg meg en, litt. Også fikk jeg en av svigerforeldrene mine.

Status etter et par år: Jeg bruker den minimalt. Veldig få har nummeret. Men den er grei til type beskjeder; jeg er forsinket! Og den er grei nå som jeg har fått skolebarn som går til og fra skolen selv og gjerne gåt til venninner etter skolen. Også sparer jeg telefonutgifter på hoteller når jeg er på seminarer og konferanser.

Men jeg hadde fortsatt klart meg uten! Og jeg undrer meg fortsatt over hva folk går på gata og prater om i mobilene sine. Og hva de driver og taster på busser og overalt.

Jeg har en Nokia og er fornøyd med den.

Men sats på kontantkort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pirrka

Nei. Jeg hadde også den innstillingen. Også ønsket jeg meg en, litt. Også fikk jeg en av svigerforeldrene mine.

Status etter et par år: Jeg bruker den minimalt. Veldig få har nummeret. Men den er grei til type beskjeder; jeg er forsinket! Og den er grei nå som jeg har fått skolebarn som går til og fra skolen selv og gjerne gåt til venninner etter skolen. Også sparer jeg telefonutgifter på hoteller når jeg er på seminarer og konferanser.

Men jeg hadde fortsatt klart meg uten! Og jeg undrer meg fortsatt over hva folk går på gata og prater om i mobilene sine. Og hva de driver og taster på busser og overalt.

Jeg har en Nokia og er fornøyd med den.

Men sats på kontantkort!

Og DET var vel akkurat det svaret eg ynskte meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Ikke flaut i det hele tatt det, vettu pirrka. Hadde det akkurat på samme måten som deg; Mobil?! Nei takk. Mumla i vei til alle som gadd å høre på - det var ikke så mange det da - om unyttige dingsebomser, reklamens makt og kunstige behov. Jeg endte jo opp med å kjøpe en sjøl da, he he.

Det er aldri flaut å revurdere holdninger og meninger. Er vi riktig heldige, så vil vi oppleve mange situasjoner hvor det er nødvendig å ta et oppgjør med mer eller mindre fastlåste oppfatninger. Jeg lærer ikke en jævla ting av å gjøre alt riktig, og har innsett at det å gå på trynet er en viktig del av utviklinga mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...