Gå til innhold

Hadde dere TATT 2000 glemte kroner i en minibank?????


flisa

Anbefalte innlegg

Leser lenger ned her om han kameraten som hadde glemt igjen 2000 kroner i minibanken......jeghar selv klart å glemme 200.....:) og fikk de igjen,

Nå blir jo pengene "sugd" inn ganske fort i banken igjen, så jeg tviler vel på om det er mulig for nestemann å ta de, -men likvel????

Hadde dere tatt dem? Det hadde ikke jeg! Jeg hadde ropt etter vedkommende, evnt. ringt/gått inn banken med dem. Man blir jo filmet der også!

....en annen episode på et kjøpesenter, så stod jeg bakerst i køen, -laaaang kø, og det stod en vietnameser-dame (så slik ut), foran i køen og var helt rød i toppen, og trykket og trykket. Da presterer altså folk i køen og stå der og himle med øya og sukke og bære seg! jeg ble forbanna, - så jeg gikk fram til den ulykkelige damen og spurte om hun trengte hjelp, -og forstod jo da at hun var dårlig til å lese norsk, -hun hadde "viklet" seg inn i den menyen som det står "tast inn valgt sum" - etc. Damen hadde tatt ut de pengene hun skulle, så jeg bare trykket AVBRYT for henne, så var det greit...Hun takket meg, og jeg følte meg kry som en høne.

Er ikke den følelsen man får når man har hjulpet noen bedre enn den ergrelsen folk står og baler med i gallen sin?

.......men igjen, hadde DU tatt de 2000? :-)

ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei, eg hadde gjort nesten det samme som du sa - ropt etter vedkommende, eller venta til minibanken "suger inn" pengene igjen. definitivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg følte meg rimelig sikker på at ingen så meg hadde jeg det, ja. Er man sløv nok til å gå fra 2000,- har man så mye penger at jeg ikke hadde fått så veldig dårlig samvittighet. Men jeg hadde nok ikke sagt det til noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller ......

Men det hadde jeg ikke tenkt på ; videokamra!

For enliten stund siden la jeg ikke pengene igjen men min splitter nye mobil!!!

Gikk tilbake og den var borte : (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Du er vel snill! ; )

hadde jeg sett vedkommende stresse unna minibanken hadde jeg ropt, men hadde pengene ligget der og smilt til meg? Come here baby! ; )

Ja, jeg hadde tatt dem... Filmet eller ei!

Hva skal de gjøre med det? Når folk legger fra seg penger kan de ikke forvente å se de igjen..

Men med vesker og lommebøker er det noe annet, de er enklere å få levert til rette vedkommende.. Men penger? Nei!

Hadde sett på det som min lykkedag, og kløna som ahdde glemt dem sin ulykkedag..

Hadde JEG glemt 2000 kr i minibanken (noe jeg ALDRI kunne gjort, for penger er viktigere enn som så) så hadde jeg ikke sitti å venta på en som fisa skulle levere pengene tilbake..

Hadde tenkt "for en dust jeg er, det var de penga..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller ......

Men det hadde jeg ikke tenkt på ; videokamra!

For enliten stund siden la jeg ikke pengene igjen men min splitter nye mobil!!!

Gikk tilbake og den var borte : (

Folk er kjeltringer når de tror de ikke blir oppdaget. DET er i alle fall noe jeg lærer mine barn - og lærte selv, at man er like mye kjeltring for det!

Men jeg har jo da smuglet 11 liter øl over grensa jeg da........uten å skjønne det! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm..Fristelsen hadde helt klart vært der...Spesielt om det var en rik kakse som cruiset rundt i den fete Mercedesen, Audien eller BMW'n sin - eller en annen fet bil...

Men, så er det disse to som sitter på hver sin skulder da: Ene kledd i hvitt, med vinger og glorie (som jeg har), og den med høygaffel...Tipper jeg - som som oftest, hadde hørt på den med glorien.

Sånne som driver og presser og maser, enten det er i butikkø eller annet, dem får jeg litt "hetta" av jeg, så jeg pleier som regel å komme med en kommentar til dem.

Lørdag var jeg en tur i butikken. Hun som satt i kassa så ut som om hun var på randen til å gråte. Tom for veksel var hun, og så var kassarullen klar for å byttes. Jeg stod først i køen. Bak meg stod en stressa dressfyr. Han kjørte tralla i ryggen på meg og kom med sure kommentarer.

Den ellers så rolige og sindige meg, satte ut baken og dytta vogna rett tilbake i mannen. Da han begynte å mase mer, om trege kassadamer osv, snudde jeg meg mot han og sa i en rolig, men bestemt tone: Dersom du har så dårlig tid, foreslår jeg at du drar ett annet sted. Om du skal fortsette å stå her, så får du oppføre deg som folk !!!

Han blei rød gitt. Men, holdt kjeft resten av tiden gjorde han :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel snill! ; )

hadde jeg sett vedkommende stresse unna minibanken hadde jeg ropt, men hadde pengene ligget der og smilt til meg? Come here baby! ; )

Ja, jeg hadde tatt dem... Filmet eller ei!

Hva skal de gjøre med det? Når folk legger fra seg penger kan de ikke forvente å se de igjen..

Men med vesker og lommebøker er det noe annet, de er enklere å få levert til rette vedkommende.. Men penger? Nei!

Hadde sett på det som min lykkedag, og kløna som ahdde glemt dem sin ulykkedag..

Hadde JEG glemt 2000 kr i minibanken (noe jeg ALDRI kunne gjort, for penger er viktigere enn som så) så hadde jeg ikke sitti å venta på en som fisa skulle levere pengene tilbake..

Hadde tenkt "for en dust jeg er, det var de penga..."

Man kan glemme 2000 kr. SELV om man ikke har flust da :-) Og jeg hadde ike hatt samvittighet til å brukt dem til noe som helst.....jeg hadde fått sjelekvaler over å tenke på alt det viktige som disse pengene skulle brukes til.

Mat til ungene

Konfirmasjonskjole

Leirskolepenger.....

...ja jeg hadde sett for meg den fortvilte, men dog så stressede mammaen som måtte tåle de verste tårefylte blikkene fra sine barn....ja jeg får klump av å skrive dette jeg! hehehehehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..Fristelsen hadde helt klart vært der...Spesielt om det var en rik kakse som cruiset rundt i den fete Mercedesen, Audien eller BMW'n sin - eller en annen fet bil...

Men, så er det disse to som sitter på hver sin skulder da: Ene kledd i hvitt, med vinger og glorie (som jeg har), og den med høygaffel...Tipper jeg - som som oftest, hadde hørt på den med glorien.

Sånne som driver og presser og maser, enten det er i butikkø eller annet, dem får jeg litt "hetta" av jeg, så jeg pleier som regel å komme med en kommentar til dem.

Lørdag var jeg en tur i butikken. Hun som satt i kassa så ut som om hun var på randen til å gråte. Tom for veksel var hun, og så var kassarullen klar for å byttes. Jeg stod først i køen. Bak meg stod en stressa dressfyr. Han kjørte tralla i ryggen på meg og kom med sure kommentarer.

Den ellers så rolige og sindige meg, satte ut baken og dytta vogna rett tilbake i mannen. Da han begynte å mase mer, om trege kassadamer osv, snudde jeg meg mot han og sa i en rolig, men bestemt tone: Dersom du har så dårlig tid, foreslår jeg at du drar ett annet sted. Om du skal fortsette å stå her, så får du oppføre deg som folk !!!

Han blei rød gitt. Men, holdt kjeft resten av tiden gjorde han :-)

well done! *gliz*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..Fristelsen hadde helt klart vært der...Spesielt om det var en rik kakse som cruiset rundt i den fete Mercedesen, Audien eller BMW'n sin - eller en annen fet bil...

Men, så er det disse to som sitter på hver sin skulder da: Ene kledd i hvitt, med vinger og glorie (som jeg har), og den med høygaffel...Tipper jeg - som som oftest, hadde hørt på den med glorien.

Sånne som driver og presser og maser, enten det er i butikkø eller annet, dem får jeg litt "hetta" av jeg, så jeg pleier som regel å komme med en kommentar til dem.

Lørdag var jeg en tur i butikken. Hun som satt i kassa så ut som om hun var på randen til å gråte. Tom for veksel var hun, og så var kassarullen klar for å byttes. Jeg stod først i køen. Bak meg stod en stressa dressfyr. Han kjørte tralla i ryggen på meg og kom med sure kommentarer.

Den ellers så rolige og sindige meg, satte ut baken og dytta vogna rett tilbake i mannen. Da han begynte å mase mer, om trege kassadamer osv, snudde jeg meg mot han og sa i en rolig, men bestemt tone: Dersom du har så dårlig tid, foreslår jeg at du drar ett annet sted. Om du skal fortsette å stå her, så får du oppføre deg som folk !!!

Han blei rød gitt. Men, holdt kjeft resten av tiden gjorde han :-)

HURRA!!!!! DU er min helt! :-))) ELSKER sånt jeg! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uglemor

Man blir vel filmet, så jeg tror ikke jeg hadde tatt sjansen. Men egentlig er det vel bare å dekke til ansiktet og snappe pengene? Hvis du ikke putter inn ditt eget kort, blir du jo ikke registrert.

Men jeg er for godt oppdratt, altså - jeg hadde fått samvittighetskvaler etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man blir vel filmet, så jeg tror ikke jeg hadde tatt sjansen. Men egentlig er det vel bare å dekke til ansiktet og snappe pengene? Hvis du ikke putter inn ditt eget kort, blir du jo ikke registrert.

Men jeg er for godt oppdratt, altså - jeg hadde fått samvittighetskvaler etterpå!

Ja, tenker den rødvinen og biffen hadde satt seg fast i halsen på deg, der du hørte ekko i hodet ditt av et spebarn som ikke hadde fått NAN.....................:-}

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Sur eller? :-)

Blid som er lerke. De er jo reist. :-)))))

Hadde bare ikke mer å si enn et "nei". Kan jo tilføye at jeg forsøker å unngå ting som gir meg dårlig samvittighet.

Sånn? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 10-15 år sia hadde jeg kanskje tatt pengene, men ikke i dag. Har blitt altfor ærlig på mine gamle dager :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blid som er lerke. De er jo reist. :-)))))

Hadde bare ikke mer å si enn et "nei". Kan jo tilføye at jeg forsøker å unngå ting som gir meg dårlig samvittighet.

Sånn? ;-)

Det er greit! :-))) bare erter! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pirrka

Nei! Mest fordi eg ville gått ut i frå at OM eg leverte pengane i banken, var sannsynlegheten stor for at den som hadde tatt dei ut ville fått dei tilbake. Ville nok hatt mindre sperrer om eg fann pengar ein stad der naturleg leveringsstad var hos politiet, og eg tvilte på at rette eigaren nokonsinne ville dukke opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Mest fordi eg ville gått ut i frå at OM eg leverte pengane i banken, var sannsynlegheten stor for at den som hadde tatt dei ut ville fått dei tilbake. Ville nok hatt mindre sperrer om eg fann pengar ein stad der naturleg leveringsstad var hos politiet, og eg tvilte på at rette eigaren nokonsinne ville dukke opp...

DEN kjøper jeg! :-) Min datter fant en gang en hundrelapp på gaten, og da kan man ikke akkurat etterlyse eieren heller,- - men hun hadde skikkelig vondt av den som kanskje hadde spart og spart! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...