Gå til innhold

Hadde dere TATT 2000 glemte kroner i en minibank?????


flisa

Anbefalte innlegg

Hvis ingen sto der: JA, jeg hadde tatt dem. Og fått dårlig samvittighet.

Hvis en stakkar hadde forlatt mini-banken idet jeg kom, hadde jeg ropt, smilt bredt og inderlig samt gitt vedkommende sedlene. Og glad og fornøyd ruslet videre den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det hadde eg ikkje, om ikkje det var en minibank i New York eller noe der eg "visste" att eigeren aldri ville fått de igjen uansett.

Trur eg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Man kan glemme 2000 kr. SELV om man ikke har flust da :-) Og jeg hadde ike hatt samvittighet til å brukt dem til noe som helst.....jeg hadde fått sjelekvaler over å tenke på alt det viktige som disse pengene skulle brukes til.

Mat til ungene

Konfirmasjonskjole

Leirskolepenger.....

...ja jeg hadde sett for meg den fortvilte, men dog så stressede mammaen som måtte tåle de verste tårefylte blikkene fra sine barn....ja jeg får klump av å skrive dette jeg! hehehehehe :)

Man får ikke SÅ mye for 2000,- kr. da og de fleste folk har mer enn som så..

Jeg hadde ikke satt meg inn i andres problemsitausjon, men tatt meg en real tur på byen eller handla klær..

Om man så sårt trenger de pengene, så glemmer man dem ikke! Som sagt hadde jeg aldri klart å glemme penger i en minibank.. er men så rotete kan man takke seg sjøl..

Så samvittgheten min hadde forholdt seg rolig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke SÅ mye for 2000,- kr. da og de fleste folk har mer enn som så..

Jeg hadde ikke satt meg inn i andres problemsitausjon, men tatt meg en real tur på byen eller handla klær..

Om man så sårt trenger de pengene, så glemmer man dem ikke! Som sagt hadde jeg aldri klart å glemme penger i en minibank.. er men så rotete kan man takke seg sjøl..

Så samvittgheten min hadde forholdt seg rolig..

jeg trodde heller ikke det var mulig før det hendte meg selv :-)

og 2000 er MYE for veldig MANGE - det er i alle fall HALVE husoldningsbudsjettet vårt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt hadde jeg tatt dem. Jeg er jo ikke stokk dum heller, og alternativet hadde jo vært at han som kom etter meg hadde tatt dem.

Så jeg hadde tatt dem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..Fristelsen hadde helt klart vært der...Spesielt om det var en rik kakse som cruiset rundt i den fete Mercedesen, Audien eller BMW'n sin - eller en annen fet bil...

Men, så er det disse to som sitter på hver sin skulder da: Ene kledd i hvitt, med vinger og glorie (som jeg har), og den med høygaffel...Tipper jeg - som som oftest, hadde hørt på den med glorien.

Sånne som driver og presser og maser, enten det er i butikkø eller annet, dem får jeg litt "hetta" av jeg, så jeg pleier som regel å komme med en kommentar til dem.

Lørdag var jeg en tur i butikken. Hun som satt i kassa så ut som om hun var på randen til å gråte. Tom for veksel var hun, og så var kassarullen klar for å byttes. Jeg stod først i køen. Bak meg stod en stressa dressfyr. Han kjørte tralla i ryggen på meg og kom med sure kommentarer.

Den ellers så rolige og sindige meg, satte ut baken og dytta vogna rett tilbake i mannen. Da han begynte å mase mer, om trege kassadamer osv, snudde jeg meg mot han og sa i en rolig, men bestemt tone: Dersom du har så dårlig tid, foreslår jeg at du drar ett annet sted. Om du skal fortsette å stå her, så får du oppføre deg som folk !!!

Han blei rød gitt. Men, holdt kjeft resten av tiden gjorde han :-)

Folk som dytter i kø er noe av det verste jeg vet. En gang sto jeg og skulle betale på Rema 1000 og ei gammal kjerring bak meg dytta vogna inn i ryggen på meg gang på gang. Til slutt ble jeg så irritert at jeg snudde meg og freste: "Slutt å dytt!" i akkurat samme tone som jeg bruker når ungene får meg til å miste beherskelsen. Kjerringa snurpet sammen munnen, kassadamen fniste diskrè og selv var jeg antagelig rød som en tomat av skam, men av og til klarer jeg bare ikke å holde kjeft....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt hadde jeg tatt dem. Jeg er jo ikke stokk dum heller, og alternativet hadde jo vært at han som kom etter meg hadde tatt dem.

Så jeg hadde tatt dem! :)

Når jeg leser svarene her så ser jeg jo at noen av dere skriver at dere hadde løpt etter han.

Hadde DET vært et alternativ, så hadde selvsagt jeg også jeg gjort det.

Men dersom det ikke var noen der, da hadde jeg fått 40 halvlitere mer den dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde sett den som var foran meg, og det var en/ei det oste flis av, deg for eksempel;-) så hadde jeg tatt dem. Med meget god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt hadde jeg tatt dem. Jeg er jo ikke stokk dum heller, og alternativet hadde jo vært at han som kom etter meg hadde tatt dem.

Så jeg hadde tatt dem! :)

Alternativet hadde ikke vært at nestemann tok pengene. Du kunne bare vente ei lita stund så ville minibanken selv sluke sedlene, og den rettmessige eieren ville få pengene sine tilbake....

Du må nok hoste opp et annet påskudd til å ta pengene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet hadde ikke vært at nestemann tok pengene. Du kunne bare vente ei lita stund så ville minibanken selv sluke sedlene, og den rettmessige eieren ville få pengene sine tilbake....

Du må nok hoste opp et annet påskudd til å ta pengene :-)

Jeg visste ikke at banken ville slukt pengene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det hadde jeg ikke! En gang jeg skulle veksle penger i Tyskland fikk jeg igjen 200 DM mer enn jeg skulle ha og jeg ga beskjed om at jeg hadde fått for mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Joppe

Blid som er lerke. De er jo reist. :-)))))

Hadde bare ikke mer å si enn et "nei". Kan jo tilføye at jeg forsøker å unngå ting som gir meg dårlig samvittighet.

Sånn? ;-)

Hvem har reist? Skrekkøgla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joppe

*hihi* det var da også et navn *s*

Hei på deg, lille venn :o)

Skannern er gåen så jeg får ikke sendt deg bilder enda. Så du må nok vente før du igjen kan se mitt blide åsyn.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, lille venn :o)

Skannern er gåen så jeg får ikke sendt deg bilder enda. Så du må nok vente før du igjen kan se mitt blide åsyn.......

Det samme er min, masse gule striper, det er visst lampa som er gåen og det er det ikke noe å gjøre med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

....og det ble igjen godt å leve..........

Da er det vel lenge til neste gang, håper jeg. :o)

Det skal bli lenge til, ja.

Den ene maskinen kræsja nettopp. Igjen. Har en annen, helt ny, på lur, får innstallere den i ettermiddag. Nå sitter jeg på den prehistoriske, og her går det treiiiiigt! :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...