ulva Skrevet 2. oktober 2000 Skrevet 2. oktober 2000 Fikk råd om å ta store mengder nattlysolje for å sette i gang fødsel - tror det var 10 kapsler. Men jeg er redd for at dette kan skade barnet, eller er farlig for fødselsforløpet på andre måter. Noen som vet? 0 Siter
ulva Skrevet 3. oktober 2000 Forfatter Skrevet 3. oktober 2000 Hvem anbefalte deg det? Ei venninne som jobber i helsekostbutikk. 0 Siter
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 3. oktober 2000 Skrevet 3. oktober 2000 Kjære ulva. Jeg har aldri hørt at nattlysolje skal kune sette i gang en fødsel. Den inneholder bl.a. fettyren GLA som kan virke avslappende på livmoren og brukes derfor av enkelte mot menssmerter og for å forebygge abort. Dette er det motsatte av å sette i gang en fødsel. Jeg tror ikke nattlysolje er farlig for barnet. GLA fra agurkurt har vist seg i noen tester å inneholde et skadelig stoff. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.