Gå til innhold

Telefon med innebygd ISDN kort

Anbefalte innlegg

Gjest punkyB

Kan man bruke det på en bærbar PC også ? Telefonen er av type Topcom deskmaster 520i.

Vil det såfall si at jeg kan ta hvilken som helst PC og koble meg rett opp på internett ?

Da har jeg kanskje ISDN kortet - du vet ikke om en brukt bærbar PC ? Jeg er ikke så opptatt av størrelsen .... *S*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56252-telefon-med-innebygd-isdn-kort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest punkyB

så du er også en av dem som mener at størrelsen ikke betyr no? hmm......

Hadde du høyeste bud forresten?

Nope - var noen som bydde over den siste halvtimen . Bra det er stille på jobben - ransaker hele nettet nå og legger ut spor overalt.

Men DU ...... hva med spørsmålet ?????

Annonse

Gjest punkyB

Å jasså PunkyB ???

Kjenner du igjen følgende utsagn ?

"Nå er det en litt kraftigere plugg"

jooooo - det virker jo litt kjent ........ kanskje ..... får du med deg alt jeg sier eller ?

Og DU også - her er jeg i et seriøst forum og stiller et seriøst spørsmål - svar da for svarte !!!!!!!!

jooooo - det virker jo litt kjent ........ kanskje ..... får du med deg alt jeg sier eller ?

Og DU også - her er jeg i et seriøst forum og stiller et seriøst spørsmål - svar da for svarte !!!!!!!!

Nei, bare ca. halvparten.

Og omeg skulle svart på ditt seriøse spørsmål, så måtte eg ha begynt å tenke og _DET_ gidder eg ikkje nå når det nærmer seg sommer !

Prøv, enten funker det eller så funker det ikkje !

*puh*

:-)

Om du kan bruke den på en vanlig PC kan du også bruke den på en bærbar, forutsatt at den bærbare har den porten som skal til. Jeg kjenner ikke til denne telefonen, men det står vel i bruksanvisningen hvordan den kobles til pc. Trolig skjer det ved hjelp av en seriekabel eller en USB-kabel. De fleste bærbare har begge disse portene, selv om det finnes enkelte nye maskiner som ikke har serieport, og enkelte gamle som ikke har USB. Alt du trenger i tillegg da er drivere til den for det operativsystemet den bærbare har.

Når det er sagt, så ville jeg heller spandert noen kroner på et PCMCIA ISDN-kort til den bærbare, eller kjøpt en bærbar med integrert ISDN. Skal du drasse på en hel telefon i tillegg når du skal ha den med deg et sted så faller litt av "bærbarheten" bort :).

Om du kan bruke den på en vanlig PC kan du også bruke den på en bærbar, forutsatt at den bærbare har den porten som skal til. Jeg kjenner ikke til denne telefonen, men det står vel i bruksanvisningen hvordan den kobles til pc. Trolig skjer det ved hjelp av en seriekabel eller en USB-kabel. De fleste bærbare har begge disse portene, selv om det finnes enkelte nye maskiner som ikke har serieport, og enkelte gamle som ikke har USB. Alt du trenger i tillegg da er drivere til den for det operativsystemet den bærbare har.

Når det er sagt, så ville jeg heller spandert noen kroner på et PCMCIA ISDN-kort til den bærbare, eller kjøpt en bærbar med integrert ISDN. Skal du drasse på en hel telefon i tillegg når du skal ha den med deg et sted så faller litt av "bærbarheten" bort :).

Hvorfor ødelegger du en god tråd på denne måten.

;)

Annonse

Sett på den måten så er jo min stasjonære også bærbar på et vis :) Jeg mener, jeg _klarer_ jo å bære den hvis jeg må

Gjest punkyB

Takker for svar !! :-)

Jeg skal forsåvidt bare bruke den hjemme - må kunne sitte i sofaen og DOL'e - men argumentene dine er jo fornuftige - det kan jo være at jeg skal ta den med meg noen gang. Tenkte ikke på det .

Sett på den måten så er jo min stasjonære også bærbar på et vis :) Jeg mener, jeg _klarer_ jo å bære den hvis jeg må

Hmm.. du kan godt få lov å forsøke å bære min stasjonære. Selvsagt med nittentommeren på toppen. Man kan jo ikke gå i flere omganger :)

Takker for svar !! :-)

Jeg skal forsåvidt bare bruke den hjemme - må kunne sitte i sofaen og DOL'e - men argumentene dine er jo fornuftige - det kan jo være at jeg skal ta den med meg noen gang. Tenkte ikke på det .

At du har bruk for et ISDN-kort til å ta med avhenger selvsagt at du har ISDN-forbindelse der du skal. Sånn sett kan det være like greit med integrert modem, noe de fleste bærbare kommer med nå. Og integrert nettverk, eller et PCMCIA nettverkskort, er veldig praktisk hvis du skal besøke noen som har bredbånd. Da er det bare å koble seg på svitsjen så er du på nett. (forutsatt at de har svitsj, selvsagt - hvis ikke må du knabbe ledningen fra den maskinen de har koblet til nettet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...