Gå til innhold

FU: Tenk deg at du fikk følgende beskjed: :-)


flisa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eg ville aldri reist så langt bort fra sønnen min, ville heller aldri tatt han med så langt bort fra mora si !

Men om vi ser bort i fra det, så det første eg hadde lurt på var "ka i helvete eg hadde tenkt på siden eg tydeligvis var gift", deretter ville eg klaga og prøvd å få giftermålet ugyldiggjort grunna enten "overstadig beruselse eller sinsjuk, i gjerningsøyeblikket".

Så hadde eg spurt om ho ikkje kunne søke drømmejobben i Italia, om ho var tagbar selvfølgelig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så sant det hadde latt seg ordne rent praktisk med jobben min, huset vårt og husdyrene - og hvis ikke ungene hadde satt seg på bakbeina - da hadde jeg sagt JA med det samme.

Faktisk hadde mannen min og jeg seriøse planer om å søke jobb på Svalbard for ca. 20 år siden, da vi verken hadde hus, unger eller husdyr (eller jobb, for den del...), men han fikk ikke godkjent helseattest pga noen revmatisme-greier han var plaget med på den tiden. Ellers hadde vi nok helt sikkert reist, vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

millymollymandy

Vel, jeg ville vel ikke jublet akkurat, nei. Flytte kunne jeg tenke meg, nesten hvor som helst i verden, men helst ikke til et sted med mer vinter enn i gamlelandet. Det måtte være hav i nærheten - så sånn sett passer det meg bedre å flytte f.eks. til Sør- Afrika - som har et fantastisk klima på kysten, godt havfiske, vakker og spennende natur, god mat og vin, fine strender, rimelige priser og hyggelige mennesker av alle kulører! Svaret ville nok derfor blitt "nei" - jeg kan komme på besøk om "sommeren" et par-tre uker for å fiske, men resten av året må du klare deg selv der oppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt mann og hadde jeg fått permisjon fra jobben, tror jeg jeg hadde sagt ja.

Jeg kjenner flere som har bodd der oppe, og jeg har kun hørt positive omtaler. En familie var der i flere år. En dame var der som enslig ung jente. Og en gift mann lot familien være igjen i Norge, og jobbet en tid der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt at det hadde vært moro å prøve å bo der ett år for å få med seg alle skiftningene i lys og mørke, men da tror jeg at jeg hadde fått evig nok. Er ikke sikker på om jeg hadde villet dra med meg ungene til et sted det sjelden er over +10...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det skulle vært SABLA godt betalt jobb for at jeg skulle gått med på det iallefall. Og jeg hadde satt en limit; for eksempel at vi prøver ett år eller maks to for å se om vi greier å trives der hele familien. Men det er ikke helt utenkelig å prøve det, det skulle bare som sagt vært snakk om en hel del penger for at jeg skulle vært villig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest malun

Jeg hadde sagt YESS!

Har drømt litt om å jobbe på Svalbard en periode selv, så det hadde snarere vært jeg som kom hjem til min kjære og ga den beskjeden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde reist tvert. - For ein periode, men ikkje resten av livet. Skal det vera vinter, så skal det vera vinter. Ikkje sånn tullevinter vi har i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

"Eller hadde du svart blankt; NEI VET DU HVA; OPPI SNØHØLET DER? DIT FÅR DU FANKEN MEG DRA ALEINE!!!! "

Det er hva jeg hadde svart. Men innrømmer at det også hadde vært fristende å bo der en stund. Liten stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært med dersom jeg fikk permisjon fra jobben. Hadde iallfall aldri sagt opp, for jeg har en jobb jeg gjerne vil beholde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i verden! Det er da ille nok at jeg bor i nord norge om jeg ikke skulle flytte med dit klimaet er enda verre (Bortsett fra at klimaet ikke er så verst her akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...