Gjest zo0m Skrevet 29. mai 2002 Skrevet 29. mai 2002 Noen som har en virkelig god ostekake oppskrift? Jeg hadde en kjempegod en hvor jeg brukte gele i ostemassen/kremen istedenfor gelantin.... Men jeg sølte ett eller annet over den - så den ble uleselig..*rotehode*..lol Noen som har noe og anbefale? 0 Siter
Serafia Skrevet 29. mai 2002 Skrevet 29. mai 2002 Åh, ja!!! Denne er kjempegod, det er nesten så jeg får lyst til å lage den nå... Here we go! 17 Digestive kjeks, 100 g smør/margarin - Smeltet smør og knuste kjeks blandes og trykkes ut i kakeformen . 1 pakke sitrongele; lages etter anvisning på pakken, MEN med bare halvparten så mye vann. Må bli avkjølt, men ikke stiv. 3 dl kremfløte, 200 g melis, 3 ts vaniljesukker - Piskes til krem 2 pakker Tine kremost med ananas og mandarin, 3 dl rømme - Blandes sammen og tilsettes i kremen - Hell i den kalde "geleen", bland godt sammen og hell over kakebunnen. - Settes kjølig til kaken blir stiv. NAM!!! 0 Siter
Gjest zo0m Skrevet 29. mai 2002 Skrevet 29. mai 2002 Åh, ja!!! Denne er kjempegod, det er nesten så jeg får lyst til å lage den nå... Here we go! 17 Digestive kjeks, 100 g smør/margarin - Smeltet smør og knuste kjeks blandes og trykkes ut i kakeformen . 1 pakke sitrongele; lages etter anvisning på pakken, MEN med bare halvparten så mye vann. Må bli avkjølt, men ikke stiv. 3 dl kremfløte, 200 g melis, 3 ts vaniljesukker - Piskes til krem 2 pakker Tine kremost med ananas og mandarin, 3 dl rømme - Blandes sammen og tilsettes i kremen - Hell i den kalde "geleen", bland godt sammen og hell over kakebunnen. - Settes kjølig til kaken blir stiv. NAM!!! oooo Yumm!!.. Takk takk.... *skriver handle-liste* hehe.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.