Gå til innhold

Hvis du kunne valgt en nasjonalitet/kultur


Zirine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    17

  • favn

    13

  • Lillelurven

    3

  • Bassisten

    2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Ulv I Faarikaal

Dessverre. Dokumentar eller spillefilm (sikkert ikke)?

Visstnok en av tidenes beste i sin sjanger. Zulukrigene var visst en brutal del av Stobritannias kolonihistorie i Afrika. Zulukrigerne var utholdende, smarte, raske og morderiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Trodde jeg hadde fortalt at jeg utvandret en gang på 1900-tallet?

Hva het han som fikk deg til det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visstnok en av tidenes beste i sin sjanger. Zulukrigene var visst en brutal del av Stobritannias kolonihistorie i Afrika. Zulukrigerne var utholdende, smarte, raske og morderiske.

Fine greier :)

Men var det dokumentar, sa du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva het han som fikk deg til det ?

'Han' het noe sånt som 'nugiddæikkjeåtrøidehærresmåborgerliehollelængeråsedesammetrynanflereganga, æmåbort!!'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

'Han' het noe sånt som 'nugiddæikkjeåtrøidehærresmåborgerliehollelængeråsedesammetrynanflereganga, æmåbort!!'

Akurat som mora mi. Som hu sier: jeg ble evakuert bort, og det var ikke bare krigen jeg rømte fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Fra nord?

Jepp :) Helt nord. Har 100 slektninger der. Kan ikke dra dit. Jeg ville måtte drikke 5 liter kaffe, spise et utall kaker og tre middager pr dag. Llivshistorien min Måtte jeg ta opp på bånd, for de ville likevel torturere den ut av meg et utall ganger. Gjestfrie er de :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg er både fransk og norsk, og synes i grunnen det er to flotte nasjonaliteter og kulturer, så jeg ville ikke vært noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :) Helt nord. Har 100 slektninger der. Kan ikke dra dit. Jeg ville måtte drikke 5 liter kaffe, spise et utall kaker og tre middager pr dag. Llivshistorien min Måtte jeg ta opp på bånd, for de ville likevel torturere den ut av meg et utall ganger. Gjestfrie er de :-)

Nå er det min tur til å si Aha... Du fortalte om aner, men jeg trodde det var i sørlige regioner.

Ja, pass deg for kaffen oppi der, ingenting for normale mager. Tror du ikke de klunker litt i en nyfødt stakkar og? Et heftig folk i et heftig land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Nå er det min tur til å si Aha... Du fortalte om aner, men jeg trodde det var i sørlige regioner.

Ja, pass deg for kaffen oppi der, ingenting for normale mager. Tror du ikke de klunker litt i en nyfødt stakkar og? Et heftig folk i et heftig land.

Gubben er fra Mjøsa's bredder og litt oppover der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Nå er det min tur til å si Aha... Du fortalte om aner, men jeg trodde det var i sørlige regioner.

Ja, pass deg for kaffen oppi der, ingenting for normale mager. Tror du ikke de klunker litt i en nyfødt stakkar og? Et heftig folk i et heftig land.

Oldefaren min var sjøsame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...