Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tror du det er en idé med alternativ behandling på vesla (1,5 år)?

Hun begynte for en måneds tid siden å sove mindre og mindre.Det foregikk ganske brått fra 11-12 timer natta + 1-3 timer på dagtid,til 9-10 timer på natte + 1-1,5 time på dagtid.Vurderte først å vekke henne tidligere på dagtid,for å få lengre natt,men hun våknet av seg selv mye tidligere enn normalt.

Hun legger seg _forholdsvis_ problemfritt om kveldene,og sover rolig om natta.Men morgenen begynner tidlig,og dagluren er som sagt på et minimum.

Jenta er veldig sutrete,og virker svært trøtt.Hun har fått svarte ringer under øynene.

Hun virker ikke syk,men jeg skal ta det opp med legen.

Er det noe annet vi kan prøve?

Trøtt hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56920-barn-med-forandret-s%C3%B8vnm%C3%B8nster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære tiliti,

Det er naturlig at barn gradvis sover mindre, men jeg er enig med deg at en reduksjon på 3 timer per døgn kan synes mye på kort tid. Før dere vurderer alternativ behandling vil jeg foreslå at dere ser nærmere på hennes fysiske sovesituasjon.

Er det mørkt på rommet om morgenen eller skinner sola inn? Er det mulig å få henne til å legge seg igjen om morgenen og sove litt lenger? Er det stille nok på dagen til ettermiddagsluren?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...