Gjest holderpåågiopp Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Jeg har vært svært plaget med smerter i mage/underlivsregionen i flere år. De siste 8 mnd. har det vært så forferdelig at jeg har måttet sluttet utdannelsen min og må få hjelp av mannen min til de enkleste ting. Jeg har store smerter i underlivet/magen. Jeg er plaget med oppblåsthet og luftsmerter. Jeg har luftavgang hele tiden. Det er veldig plagsomt og smertefult. Av og til kan luften "låse" seg, sånn at jeg ikke får ut noe. Det er helt forferdelig, og jeg føler da at jeg sprekker. Avføringen min har oftest normal konsistens, og jeg har avføring om morgenen etter at jeg har spist frukost. Får av og til forstoppelse (spesielt før mensen) som på det verste kan være i 3-4 dager. Etter mensen kan jeg av og til gå på do 3-6 ganger pr. dag. Dette er ikke diare. Jeg har svært vondt oppe i venstreregionen av magen (der tykktarmen svinger), og nede ved endetarmen. Samtidig har jeg svært vondt i vagina. Det føles ut som den hovner opp. Når jeg stikker en finger oppi kjenner jeg at det er veldig hovent og vondt. Jeg har ikke mulighet å gjennomføre samleie pga smertene. Sex har ikke vært problematisk tidligere ( jeg er gift og 26 år). Jeg fikk satt inn Levonova 15.06.2001 og den ble tatt ut igjen 01.02.2002 pga underlivsplagene som beskrevet ovenfor. Etter dette har jeg ikke fått mensen regelmessig en gang! Jeg har alltid hatt regelmessig mens før jeg fikk innsatt spiralen. Har alltid kommet på dagen. Blødningene er heller ikke sånn som de burde være. Jeg har alltid hatt kraftige blødninger der jeg har blødd mest de første dagene, ofte med en del koagula. Nå er det sparsommelig blødning de 2 første dagene, deretter kan jeg har blodig utflod i opp til 9 dager. Jeg føler at dette ikker er normalt og føler meg uopplagt under hele menssyklusen Jeg har vært til utredning hos gastroenterologisk avdeling der det ble tatt coloskopi, gastroskopi, ultralyd og porfyriprøver bl.a. Ingen patologi ble funnet. Jeg har nå nylig fått utført laparoskopi med tanke på endometriose, men det ble overhodet ikke funnet tegn til det. Et inngrep ble utført : "På grunn av vanskelig dysmenore og smerter deler man sacrouterinligamentene nær cervix" Dette ble gjort pga mine smerter i forhold til samleie etter som jeg forstod, men det har ikke hatt noen innvirkning. Nå er jeg mildt sagt oppgitt og aner ikke hva jeg skal gjøre, eller hvor jeg skal gripe fatt. Har du noen synspungter eller tips ang. dette? Vær så snill og hjelp meg... Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57007-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill-hjelp-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Kjære holderpåågiopp, Det finnes noen gynekologer som har spesialisert seg på underlivssmerter og det kan være en ide å be om en henvisning hvis ikke smertene blir bedre. Innen alternativ behandling tenker man i akupunkturen også "segmentalt", og det betyr at flere organer som forsynes av samme segment av sentralnervesystemet kan rammes. Dette prinsippet brukes av enkelte akupunktører i behandling av mage og underlivssmerter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57007-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill-hjelp-meg/#findComment-239812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.