Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tiril (21 mnd) begynte fredag på homøopatmedisin (Hepar sulfur D 12) på grunn av gjentatte halsbetennelser og kronisk snørrete nese og har reagert voldsomt. Hun fikk to doser på fredag (3 kuler x 2) og det rant snørr i enda striere doser enn før bare noen timer etter første dose. Lørdag morgen hadde hun 40,4 i feber og det rant jevnt og trutt fra nesen helt til nesen ikke greide å ta unna så hun gulpet snørr i mengder!!! Temmelig udelikat... Hun sov stort sett hele lørdag, holdt henne våken på ettermiddagen med en paracet stikkpille og dagens andre dose av medisinen kom nok opp igjen med en gang.

Fikk omsider tak i homøopaten og fikk beskjed om at hun ikke skulle få mer før på mandag morgen og da mindre døgndose enn tidligere. Men nå har hun hatt 39,2 - 40,2 i hele dag også og jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Ungen er jo helt utslått, det kommer mindre snørr nå og det er blankere på farge, men alikevel har hun hatt høy feber og vært enormt slapp. Fikk en stikkpille nå til kvelds og kviknet til mye, mer enn hun har gjort på de foregående stikkpillene synes jeg.

Alikevel er jeg veldig usikker på om vi skal fortsette med denne kuren eller hva vi skal gjøre... Hadde jeg visst at hun ville få en sånn reaksjon så hadde jeg nok ikke gått i gang med dette. Vil gjerne ha en second opinion på dette her, tusen takk for evt. råd.

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Lillemus,

I følge homøopatisk teori kan man få en forværringsreaksjon ved start på behandlingen. Forværringen kan ligne de plagene som pasienten har hatt og det skal helst ikke gis ny medisin før forværringen er over. Det er ikke så vanlig med feber under slike forværringsreaksjoner. Doseringen D12 gir vanligvis ikke langvarige forandringer. En annen mulighet er at dette er en ny febersykdom med klassiske symptomer, noe som i dette tilfellet kan virke vel så sannsynlig.

Når et barn har over 40 i feber flere dager på rad søker man lege! Man gir dem ikke sukkerpiller, herlighet...

Slæpp off. Jeg fyker ikke til legen om en av ungene har feber et par dager. Fulgte selvfølgelig godt med på tilstanden hennes, ga henne paracet og sørget for å få i henne masse drikke. Og etter 3 døgn var hun feberfri igjen, med antibiotika hadde hun muligens vært det tidligere, men da hadde ikke kroppen fått ordne opp selv. Men hadde hun fremdeles hatt 40 i feber i går morrest så hadde turen gått til legen, jeg er da ikke helt nepe heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...