Gå til innhold

Osloturen ble en skuffende opplevelse.....


Gjest SADE

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 355
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    86

  • Cheerleader

    59

  • Bassisten

    23

  • avil

    18

Mest aktive i denne tråden

Og hva er egentlig dette "norske" som du ønsker å bevare? Mange mange av oss har utenlandske foreldre, kanskje ikke fargede, men likevel ikke norske. Hvor mange prosent av de som bor i Norge er egentlig født av helnorske foreldre, og med norske besteforeldre? Ærlig talt tror jeg ikke det er så mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er egentlig dette "norske" som du ønsker å bevare? Mange mange av oss har utenlandske foreldre, kanskje ikke fargede, men likevel ikke norske. Hvor mange prosent av de som bor i Norge er egentlig født av helnorske foreldre, og med norske besteforeldre? Ærlig talt tror jeg ikke det er så mange.

Jeg ønsker ikke at Norge skal bli et muslimsk land. Hvis ikke du vet hva jeg mener med norsk, får du ta frem historiebøkene dine. Selv om du har utenlandske foreldre, har du vel gått på norsk skole? Dessuten er det ikke til å komme fra at noen folkeslag er "vanskeligere" enn andre. Jeg synes dette gjelder spes. muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke at Norge skal bli et muslimsk land. Hvis ikke du vet hva jeg mener med norsk, får du ta frem historiebøkene dine. Selv om du har utenlandske foreldre, har du vel gått på norsk skole? Dessuten er det ikke til å komme fra at noen folkeslag er "vanskeligere" enn andre. Jeg synes dette gjelder spes. muslimer.

....dette er helt sikkert litt vanskelig for deg å forstå det, men jeg nevner det likevel.....de fleste yngre svartingene du så har gått på norsk skole....og du skal ikke se helt bort fra at de fleste faktisk er født her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....dette er helt sikkert litt vanskelig for deg å forstå det, men jeg nevner det likevel.....de fleste yngre svartingene du så har gått på norsk skole....og du skal ikke se helt bort fra at de fleste faktisk er født her....

Men hvorfor snakker de da så dårlig norsk? Hvorfor går de bare sammen med andre mørkhudede? Burde de ikke snart integreres med de norske og bli litt mer norske hvis de er 2 eller 3 generasjon innvandrere? De skal hit til landet, men vil ikke ha noe med nordmenn å gjøre? De virker ikke så veldig norske, spør du meg. Snart synger vi : " Ja, vi elsker dette landet" på gebrokkent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor snakker de da så dårlig norsk? Hvorfor går de bare sammen med andre mørkhudede? Burde de ikke snart integreres med de norske og bli litt mer norske hvis de er 2 eller 3 generasjon innvandrere? De skal hit til landet, men vil ikke ha noe med nordmenn å gjøre? De virker ikke så veldig norske, spør du meg. Snart synger vi : " Ja, vi elsker dette landet" på gebrokkent.

.....har det aldri, ikke engang i et brøkdel av et nano sekundt, slått deg - at det er nordmenn som ikke vil ha noe med de å gjøre?

Jeg mener, man er da seg selv nærmest - er man ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....har det aldri, ikke engang i et brøkdel av et nano sekundt, slått deg - at det er nordmenn som ikke vil ha noe med de å gjøre?

Jeg mener, man er da seg selv nærmest - er man ikke?

Håper du KØDDER!!! Tror du virkelig disse inderne og pakistanerne vil menge seg med nordmenn? Og hvis de ville, får de vel ikke lov av foreldrene sine. Er det virkelig jeg som er naiv? Vi får nå se. De formerer seg jo som rotter (selv om de ikke har noen inntekt). Om ti år sier alle at vi nok skulle sett på innvandringspolitikken litt før.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor snakker de da så dårlig norsk? Hvorfor går de bare sammen med andre mørkhudede? Burde de ikke snart integreres med de norske og bli litt mer norske hvis de er 2 eller 3 generasjon innvandrere? De skal hit til landet, men vil ikke ha noe med nordmenn å gjøre? De virker ikke så veldig norske, spør du meg. Snart synger vi : " Ja, vi elsker dette landet" på gebrokkent.

Det er da noe.. Du burde glede deg mer over de bittesmå lyspunktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Jeg forstår ikke tankegangen din. Mener du at det er slik det skal være? Synes du Oslo er en trivelig by nå? En må jo til utkantstrøkene for å finne nordmenn snart jo?

Jeg synes Oslo er en utmerket by nå, ja. Særlig Grønland og Vålerenga/Gamlebyen er bydeler jeg setter stor pris på.

Og jeg presiserer: jeg vil virkelig mye heller ha pakistanske kjøpmenn, tyrkiske grønnsakshandlere og afrikanske musikere i byen enn trangsynte, surmagede nordmenn som på død og liv skal ha mennesker av samme hudfarge rundt seg.

Det mylderet og mangfoldet som er i Oslo, er en viktig del av den byens identitet. Oslo har alltid vært preget av mangfold, selv om det før i tiden gjaldt andre tilreisende. For 40 år siden var feks ikke nordlendiger velkomne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Jeg har ikke fått sett på nevnet link, men skal sjekke ut etterpå. Kjenner ikke til navnet du nevnte. Som jeg sa er jeg ikke rasist, men jeg synes det kan bli litt vel mange innvandrere her i landet. Er man rasist fordi en ønsker å bevare noe av det norske?

Jo, du er rasist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Jeg ønsker ikke at Norge skal bli et muslimsk land. Hvis ikke du vet hva jeg mener med norsk, får du ta frem historiebøkene dine. Selv om du har utenlandske foreldre, har du vel gått på norsk skole? Dessuten er det ikke til å komme fra at noen folkeslag er "vanskeligere" enn andre. Jeg synes dette gjelder spes. muslimer.

Når ble muslimer et folkeslag?

Det er åpenbart at du må finne frem bøkene du, også. Du har et sterkt forenklet og til dels forvrengt bilde av historie og religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Oslo er en utmerket by nå, ja. Særlig Grønland og Vålerenga/Gamlebyen er bydeler jeg setter stor pris på.

Og jeg presiserer: jeg vil virkelig mye heller ha pakistanske kjøpmenn, tyrkiske grønnsakshandlere og afrikanske musikere i byen enn trangsynte, surmagede nordmenn som på død og liv skal ha mennesker av samme hudfarge rundt seg.

Det mylderet og mangfoldet som er i Oslo, er en viktig del av den byens identitet. Oslo har alltid vært preget av mangfold, selv om det før i tiden gjaldt andre tilreisende. For 40 år siden var feks ikke nordlendiger velkomne...

Greit nok det, men hvor mange vil du egentlig ha? Vil du at det tilslutt ikke skal være nordmenn igjen i Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når ble muslimer et folkeslag?

Det er åpenbart at du må finne frem bøkene du, også. Du har et sterkt forenklet og til dels forvrengt bilde av historie og religion.

Muslimer er og forblir et eget folkeslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Muslimer er og forblir et eget folkeslag.

Akkurat som kristne er et folkeslag?

Er du så stokk hakke dum, eller bare erter du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du KØDDER!!! Tror du virkelig disse inderne og pakistanerne vil menge seg med nordmenn? Og hvis de ville, får de vel ikke lov av foreldrene sine. Er det virkelig jeg som er naiv? Vi får nå se. De formerer seg jo som rotter (selv om de ikke har noen inntekt). Om ti år sier alle at vi nok skulle sett på innvandringspolitikken litt før.....

...nei du er ikke naiv, bare uopplyst, intollerant og dum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som kristne er et folkeslag?

Er du så stokk hakke dum, eller bare erter du?

På en måte kan en kalle det et folkeslag. Det vet du vel selv? Hvorfor tror du det er så helvetes mye krig på vestbredden hele tiden? Konflikter innenfor religion. De som har samme religion føler en tilhørighet med hverandre. Det er jo slik det alltid har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://rto73.0catch.com/index.htm

du får ta en titt på denne linken.

Noen gamle tapere er livredde for at landet skal bli muslimsk og har opprettet en hjemmeside:

FOMI

forum mot islamisering.

Takk skal du ha! Skal titte på den i morgen. Begynner å føle for å gå og legge meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...