Gå til innhold

Osloturen ble en skuffende opplevelse.....


Gjest SADE

Anbefalte innlegg

Dermed avskriver du kultur som noe relevant?

Antar du mener "irrelevant"?

Hvilken relevans mener du kultur har for de individene jeg nevnte ovenfor?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 355
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    86

  • Cheerleader

    59

  • Bassisten

    23

  • avil

    18

Mest aktive i denne tråden

Antar du mener "irrelevant"?

Hvilken relevans mener du kultur har for de individene jeg nevnte ovenfor?

Med vennlig hilsen

Jeg driter selvsagt i akkurat i de individene du nevnte ovenfor. Nå snakker vi generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter selvsagt i akkurat i de individene du nevnte ovenfor. Nå snakker vi generelt.

Det er nettopp det som er poenget.

Generaliseringer basert på "norsk kultur" er åpenbart idiotisk, fordi det finnes så mange forskjellige nordmenn.

Og selvsagt finnes det langt flere forskjellige "pakistanere"....

Hvis man skal gruppere bør man gjør det utifra handlinger som personer har utført - f. eks. "kriminelle handlinger", "fundamentalistisk troende", "parkerings syndere".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp det som er poenget.

Generaliseringer basert på "norsk kultur" er åpenbart idiotisk, fordi det finnes så mange forskjellige nordmenn.

Og selvsagt finnes det langt flere forskjellige "pakistanere"....

Hvis man skal gruppere bør man gjør det utifra handlinger som personer har utført - f. eks. "kriminelle handlinger", "fundamentalistisk troende", "parkerings syndere".

Med vennlig hilsen

Jeg synes ikke det er idiotisk. Det er i høyeste grad relevant. Så si meg, nok en gang: Er kultur irrelevant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er idiotisk. Det er i høyeste grad relevant. Så si meg, nok en gang: Er kultur irrelevant?

Hvor lang er en tråd?

===

"Er kultur relevant" i hvilken henseende?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp det som er poenget.

Generaliseringer basert på "norsk kultur" er åpenbart idiotisk, fordi det finnes så mange forskjellige nordmenn.

Og selvsagt finnes det langt flere forskjellige "pakistanere"....

Hvis man skal gruppere bør man gjør det utifra handlinger som personer har utført - f. eks. "kriminelle handlinger", "fundamentalistisk troende", "parkerings syndere".

Med vennlig hilsen

Det er forbløffende hvor mye vrøvl du kan servere i løpet av en tråd. Selv om jeg ikke er videre skolert i faget, må man jo spørre seg om du i det hele tatt har ideer om hva samfunnforskning og samfunnsvitenskap går ut på?

Denne aversjonen mot generalisering ser ut til å ha satt seg fast i skallen på deg. Prøv å tilegne deg litt kunnskap i stedet for å sitte her og surre hele døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forbløffende hvor mye vrøvl du kan servere i løpet av en tråd. Selv om jeg ikke er videre skolert i faget, må man jo spørre seg om du i det hele tatt har ideer om hva samfunnforskning og samfunnsvitenskap går ut på?

Denne aversjonen mot generalisering ser ut til å ha satt seg fast i skallen på deg. Prøv å tilegne deg litt kunnskap i stedet for å sitte her og surre hele døgnet.

*gjesp*

Forsøk å komme med dokumentasjon for dine (oppdiktede) påstander.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*gjesp*

Forsøk å komme med dokumentasjon for dine (oppdiktede) påstander.

Med vennlig hilsen

Hvis du tok deg tid til å forlate dol for noen minutter, ville du kunne ta deg en tur innom ssb.no. Her finner du generalisering i bøtter og spann.

Jeg synes forøvrig at du surrer fælt for tiden...Midlertidig tilbakesatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tok deg tid til å forlate dol for noen minutter, ville du kunne ta deg en tur innom ssb.no. Her finner du generalisering i bøtter og spann.

Jeg synes forøvrig at du surrer fælt for tiden...Midlertidig tilbakesatt?

Folk blir ikke bedømt (eller burde ikke bli det) på grunnlag av hva som SSB skriver...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går jeg mot hva jeg skrev her,med tanke på at jeg velger å svare deg på dette innlegget.

Joda,man utvikler seg stadig,og som du skriver,så kan man også utvikle de negative ting i så måte at man forandrer tankegangen også.

Nå vil jeg poengtere at det ikke er du som har stått for forandingen i skrivemåten min her da,ei heller tankegangen.Den tankegangen jeg har ytret i min "diskusjon" med avil,er hva min holdning har vært hele tiden.Dette til tross for min "krasse" start som svar på Sades innlegg:-)Så ikke ta på deg den æren:-)Æres den som æres bør.

Jeg vil vel aldri klare å forstå tankegangen til de jeg har hatt negative opplevelser med.For det første fordi jeg aldri kommer tilå komme på talefot med dem,videre at jeg vet ikke helt om jeg har den helt store interessen for det akkurat nå.en,jeg ønsker ikke at mitt syn skal bli forkullet pga. de opplevelser jeg har,derfor forsøker jeg å moderisere meg,men enkelt er det ikke:-)

I mitt tilfelle er det negative opplevelser med 90%-grovt regnet utfra notater skrevet i sammenheng med negative opplevelser på jobben.Da er det lett å skjære fler over samme kammen.Men,jeg vet av egen erfaring at det finnes mange hyggelige også,blandt de med annen etnisk bakgrunn.

Jeg har all respekt for din tankegang,og jeg tror jeg forstår hva du mener med det du skriver.

Man får jo håpe,at tingene uansett utvikler seg til det beste-enten det faller sånn eller slik.

Nå holder jeg på å forgå av varme her,så jeg takker for meg i kveld.

Ha en fortreffelig aften:-)

For the record: Eg var ikkje ute etter å ta æra, eg berre konstaterte utviklinga ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For store konsentrasjoner av innvandrere er selvsagt en pest og en plage. For store konsentrasjoner av rural nordisk innavl er selvsagt også en pest og en plage. Jeg vet da faen hvor jeg skal gjøre av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For store konsentrasjoner av innvandrere er selvsagt en pest og en plage. For store konsentrasjoner av rural nordisk innavl er selvsagt også en pest og en plage. Jeg vet da faen hvor jeg skal gjøre av meg.

Hur det går? Noen utløsning å snakke om i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hur det går? Noen utløsning å snakke om i det siste?

Så langt jeg vet sitter jeg akkurat i dette øyeblikk å koker sammen noe søl som skal presenteres som en eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så langt jeg vet sitter jeg akkurat i dette øyeblikk å koker sammen noe søl som skal presenteres som en eksamen.

Du har min fulle sympati. Skål!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det finnes mange mennesker i verden, som ikke kan lære et språk, om de setter viljen til det. Sør, uten å ha vært i verken Frankrike eller Italia, snakker jeg de språkene også. Hvor vanskelig kan det være da, å lære norsk, når en faktisk bor der?

Kona til en av byens "store" menn er amerikansk, hun har bodd her i 15 år, og prater fremedels bare engelsk. I flg hun selv så trenger hun ikke lære norsk...all den tid de fleste nordmenn prater og behersker engelsk.

Men det spiller for så vidt ingen trille, dama menger seg i hovedsak kun med sine amerikanske medsøstre i distriktet.

Uhyre dårlig integrert med andre ord....burde vi ikke egentlig sendt henne ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er samd med deg i at det uttrykket du siterte ikkje var vidare vent, og kanskje også rasistisk.

Mi vurdering gjaldt SADE sitt opprinnelige inserat. I dette fann eg fint lite raistisk materiale.

Da er det på tide du vasker brillene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...