Gå til innhold

Osloturen ble en skuffende opplevelse.....


Gjest SADE

Anbefalte innlegg

Hva skrev jeg, som er barnslig? Det var du som skrev at kriminalitet kan unnskyldes, når de ikke har noe valg. Hva var galt med det, da? Eller var det galt med en gang det kunne ramme deg selv?

Jeg syns jeg er langt voksnere enn mange av dere eldre her, som bruker obskøne ord, fra ungdomsskolen i hytt og pinevær, som setter barna igjen hjemme og går på byen, og mye mye mer. Det er hårreisende hva endel finner på her inne, og ordbruken deres. Jeg hever meg over kritikken din, jeg vet at jeg ikke skriver som en 4-åring.

Bare fordi jeg har annerledes meninger, betyr ikke det at jeg er barnslig, og det at du i det hele tatt påstår det, forteller mer om deg, enn det gjør om meg.

Fy altså, for et klikkete og ekkelt miljø det er her inne. Er en ikke en av de få godkjente, så får en høre at en er litt av hvert, tydeligvis.

"Det var du som skrev at kriminalitet kan unnskyldes, når de ikke har noe valg."

No lyg du, Cheer. Tornerose skreiv ingen stader at kriminalitet kan unnskuldast. Ho skreiv at ein kan forstå kvifor det skjer, og forståelse og dialog er den einaste måten ein kan løysa problemet på. Skjønar du ikkje forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 355
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    86

  • Cheerleader

    59

  • Bassisten

    23

  • avil

    18

Mest aktive i denne tråden

Nope.Tydelig at du ikke gidder lese hva jeg skriver.Har ingenbetydning om det er løve på passet,og ufordragelige folk finnes også blandt den rekken du nevnte.MEN:Erfaringen min tilsier at det er asylsøkere og innvandrere-enten de er fra pakistan (som regel er disse meget høflige og hyggelige),irak (noen av dem værste),iranere,serbere,kroatere mm.,som er de som ikke kan oppføre seg.

Tar man dem i tyveri,roper de høyt at maner rasist.Fordi de blir tatt på fersk gjerning i å stjele.Merklig at nordmenn ikke hyler opp om at man er rasist når man tar de på fersk gjerning for å stjele også.

..eh... Har de logikk der du kommer fra?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg er den jeg er

..eh... Har de logikk der du kommer fra?

Med vennlig hilsen

Du er ikke verd noe mer tekst enn dette,du er bare mot hva andre er for,og for hva andre er mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke verd noe mer tekst enn dette,du er bare mot hva andre er for,og for hva andre er mot.

Du er bare sur og tverr, og gidder ikke forholde deg hypotetisk til dine egne forestillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg er den jeg er

Du er bare sur og tverr, og gidder ikke forholde deg hypotetisk til dine egne forestillinger.

Å hva vet du om det?Du kjenenr meg ikke,og kan dermed ikke uttale deg om meg på annet grunnlag enn at jeg ikke liker innvandrere og asylsøkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke verd noe mer tekst enn dette,du er bare mot hva andre er for,og for hva andre er mot.

Hehehe.... du kunne nesten vore morosam, hadde det ikkje vore for at det du står for er så skremmande...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å hva vet du om det?Du kjenenr meg ikke,og kan dermed ikke uttale deg om meg på annet grunnlag enn at jeg ikke liker innvandrere og asylsøkere.

Neivel. Men du svarer surt og når jeg prøver å få deg til å leke litt med holdninger, se verden på en annen måte, så svarer du så konkret ut fra eget ståsted at jeg må ha lov å si at du ihvertfall ikke her evner å forholde deg hypotetisk til egne holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg er den jeg er

Neivel. Men du svarer surt og når jeg prøver å få deg til å leke litt med holdninger, se verden på en annen måte, så svarer du så konkret ut fra eget ståsted at jeg må ha lov å si at du ihvertfall ikke her evner å forholde deg hypotetisk til egne holdninger.

beklager om jeg svarer surt,som du skriver.Jeg skriver hva jeg mener,og er vant til å få en rekke dritt tilbake for det.Legger sjelden noe i mellom.Så,jeg skjønte ikke helt hva du mente med å leke med holdninger?

Jeg vet meget godt at ikke alle er slik jeg erfarer dem,men faktum er at ca.90% av de innvandrere og asylsøkere som er innom stedet jeg arbeider faktisk er på den måten som jeg tidligere har beskrevet.Jeg har møtt flere hyggelige innvandrere,men faktisk har jeg til gode å møte en bosnier,serber elelr kroater.

Beklager at jeg ikke deler ditt humoristiske innlegg,og beklager om jeg virker sur og tverr.Men,jeg er den jeg er,og de som kjenner meg-av venner,familie og kunder-de vet bedre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager om jeg svarer surt,som du skriver.Jeg skriver hva jeg mener,og er vant til å få en rekke dritt tilbake for det.Legger sjelden noe i mellom.Så,jeg skjønte ikke helt hva du mente med å leke med holdninger?

Jeg vet meget godt at ikke alle er slik jeg erfarer dem,men faktum er at ca.90% av de innvandrere og asylsøkere som er innom stedet jeg arbeider faktisk er på den måten som jeg tidligere har beskrevet.Jeg har møtt flere hyggelige innvandrere,men faktisk har jeg til gode å møte en bosnier,serber elelr kroater.

Beklager at jeg ikke deler ditt humoristiske innlegg,og beklager om jeg virker sur og tverr.Men,jeg er den jeg er,og de som kjenner meg-av venner,familie og kunder-de vet bedre:-)

Jeg prøvde å få deg til å kikke litt på om det var innvandrere du ikke likte, eller om det var annerledes/frekke/ubehagelige folk du ikke lite.

Det var egentlig ikke humoristisk ment, men mer lekent som i å leke litt med tanker og holdninger - reflektere.

Jeg har selv vært utlending, og liker ikke så godt den sekke-betegnelsen.

Jeg forholder meg ikke til deg som person, men til de ytringene du kommer med her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg er den jeg er

Hehehe.... du kunne nesten vore morosam, hadde det ikkje vore for at det du står for er så skremmande...

At min holdning er skremmende,joda,kan til dels se ditt syn på den saken.Men,jeg finner det like skremmende at mange velger å kun se det positive i ett "fargerikt" fellesskap.Men,det er en helt annen diskusjon.

Jeg står for mine meinger,da jeg har bygget dem på egne erfaringer-noen av dem meget dyrkjøpte,dessverre,og at det har vært med på å prege mine holdninger,det kan jeg ikke nekte for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg er den jeg er

Jeg prøvde å få deg til å kikke litt på om det var innvandrere du ikke likte, eller om det var annerledes/frekke/ubehagelige folk du ikke lite.

Det var egentlig ikke humoristisk ment, men mer lekent som i å leke litt med tanker og holdninger - reflektere.

Jeg har selv vært utlending, og liker ikke så godt den sekke-betegnelsen.

Jeg forholder meg ikke til deg som person, men til de ytringene du kommer med her.

Det er vel svært få som liker frekke annerledes mennesker,vil jeg tro.Og,det finnes da de av nordmenn som ikke kan oppføre seg også,når de finner ut at de faktisk MÅ betale for varene som vi selger.Men,de kaller meg ikke rasist fordi jeg sier fra til dem,slik jeg opplever at en rekke innvandrere og asylsøkere gjør.Det virker som at de bruker ordet rasist med en gang noen sier mot dem eller ikke lar dem få viljen sin.Nå snakker jeg om hva som skjer på MIN arbeidsplass.Og det er min arbeidsplass jeg i hovedsak har erfaring med,om man ser bort fra flere mindre hyggelige opplevelser for noen år tilbake.Ett av tilfellene var grov vold og misbruk.Gjort av en innvandrer.At dette har preget mitt syn på folk fra fremmede kulturer-det skal jeg ikke legge skjul på.

Men,jeg vet godt at ikke alle er like,men min erfaring er at flertallet faktisk er ubehagelige og mindre hyggelige å ha med å gjøre.

Så som svar om det er utlendinger generelt elle frekke mennesker,så må jeg vel vare at det er kombinajonen av dette,og at jeg faktisk har et meget negativt syn på,og liten tro på innvandrere/asylsøkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel svært få som liker frekke annerledes mennesker,vil jeg tro.Og,det finnes da de av nordmenn som ikke kan oppføre seg også,når de finner ut at de faktisk MÅ betale for varene som vi selger.Men,de kaller meg ikke rasist fordi jeg sier fra til dem,slik jeg opplever at en rekke innvandrere og asylsøkere gjør.Det virker som at de bruker ordet rasist med en gang noen sier mot dem eller ikke lar dem få viljen sin.Nå snakker jeg om hva som skjer på MIN arbeidsplass.Og det er min arbeidsplass jeg i hovedsak har erfaring med,om man ser bort fra flere mindre hyggelige opplevelser for noen år tilbake.Ett av tilfellene var grov vold og misbruk.Gjort av en innvandrer.At dette har preget mitt syn på folk fra fremmede kulturer-det skal jeg ikke legge skjul på.

Men,jeg vet godt at ikke alle er like,men min erfaring er at flertallet faktisk er ubehagelige og mindre hyggelige å ha med å gjøre.

Så som svar om det er utlendinger generelt elle frekke mennesker,så må jeg vel vare at det er kombinajonen av dette,og at jeg faktisk har et meget negativt syn på,og liten tro på innvandrere/asylsøkere.

Jeg er lei for at du har opplevd vold og misbruk. Det sitter i et menneske.

Jeg er også lei for at du møter så mange teite folk på jobben.

Jeg har vært mye i utlandet, og møtt mange utlendinger. De er like kjekke/teite/frekke/høflige som nordmenn, etter min mening.

Men jeg ser da også at det er gått galt med en del innvandrere i Norge, av forskjellige grunner.

Dersom du generaliserer og sier at alle som har en annen bakgrunn enn norsk, eller som er annerledes enn hvit, er dårligere mennesker enn oss, så begår du ifølge norsk lov en kriminell handling. Derfor er det rent kriminalpolitisk en fordel å unngå sånne generaliseringer.

Min personlige moral er sånn sett juridisk uavhengig. Jeg mener personlig at man ikke kjenner noen før man har investert noe i dem. Tid, interesse og nærhet. Derfor vet jeg ikke noe om deg, og ikke noe om de som handler i butikken din.

Frekke folk som hyler opp i utide (slik du beskriver kundene dine) hører ikke hjemme noen steder, og bør få sosial korreks. Eller kjeft, om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel svært få som liker frekke annerledes mennesker,vil jeg tro.Og,det finnes da de av nordmenn som ikke kan oppføre seg også,når de finner ut at de faktisk MÅ betale for varene som vi selger.Men,de kaller meg ikke rasist fordi jeg sier fra til dem,slik jeg opplever at en rekke innvandrere og asylsøkere gjør.Det virker som at de bruker ordet rasist med en gang noen sier mot dem eller ikke lar dem få viljen sin.Nå snakker jeg om hva som skjer på MIN arbeidsplass.Og det er min arbeidsplass jeg i hovedsak har erfaring med,om man ser bort fra flere mindre hyggelige opplevelser for noen år tilbake.Ett av tilfellene var grov vold og misbruk.Gjort av en innvandrer.At dette har preget mitt syn på folk fra fremmede kulturer-det skal jeg ikke legge skjul på.

Men,jeg vet godt at ikke alle er like,men min erfaring er at flertallet faktisk er ubehagelige og mindre hyggelige å ha med å gjøre.

Så som svar om det er utlendinger generelt elle frekke mennesker,så må jeg vel vare at det er kombinajonen av dette,og at jeg faktisk har et meget negativt syn på,og liten tro på innvandrere/asylsøkere.

Så hvis jeg har truffet på noen lite hyggelige butikk-ansatte, så skal jeg altså fordømme alle butikk-ansatte for å være noen drittsekker?

Eller gjelder denne type "logikk" kun for mennesker med mørk hud?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At min holdning er skremmende,joda,kan til dels se ditt syn på den saken.Men,jeg finner det like skremmende at mange velger å kun se det positive i ett "fargerikt" fellesskap.Men,det er en helt annen diskusjon.

Jeg står for mine meinger,da jeg har bygget dem på egne erfaringer-noen av dem meget dyrkjøpte,dessverre,og at det har vært med på å prege mine holdninger,det kan jeg ikke nekte for.

"jeg finner det like skremmende at mange velger å kun se det positive i ett "fargerikt" fellesskap.Men,det er en helt annen diskusjon. "

Det er ikkje ein heilt annan situasjon. Det er jo det vi diskuterer. Eg er av den oppfatninga at det finst gode menneske og det finst dårlege menneske. Farge, kultur, religion, legning har ingenting å seia.

Vi lever i eit multikulturelt samfunn, og det synst eg er ein god ting. Du er sjølvsagt i din fulle rett til å vera usamd, men om du vil diskutere, så forventar eg at du kan diskutere på eit sakleg grunnlag.

Å skjære alle "svarte", "muslimar", "jødar" over ein kam og tilleggja dei dårlege eigenskapar som gruppe er ganske enkelt ei ignorant og reaksjonær haldning, og det er teikn på ein djupt egoistisk og sjåvinistisk tankegang.

Det gjeld sjølvsagt alle, også t.d. muslimske fundamentalistar som meiner at alle folk frå vesten er svin.

Haldninga mi er at alle menneske skal respekterast som individ, og ikkje dømast som gruppe. Svin finst det i alle fargar, men det store fleirtalet av både kvite og farga menneske er faktisk heilt ålreite, og det er det vi må basere oss på.

Eg seier med Yoda: "Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei for at du har opplevd vold og misbruk. Det sitter i et menneske.

Jeg er også lei for at du møter så mange teite folk på jobben.

Jeg har vært mye i utlandet, og møtt mange utlendinger. De er like kjekke/teite/frekke/høflige som nordmenn, etter min mening.

Men jeg ser da også at det er gått galt med en del innvandrere i Norge, av forskjellige grunner.

Dersom du generaliserer og sier at alle som har en annen bakgrunn enn norsk, eller som er annerledes enn hvit, er dårligere mennesker enn oss, så begår du ifølge norsk lov en kriminell handling. Derfor er det rent kriminalpolitisk en fordel å unngå sånne generaliseringer.

Min personlige moral er sånn sett juridisk uavhengig. Jeg mener personlig at man ikke kjenner noen før man har investert noe i dem. Tid, interesse og nærhet. Derfor vet jeg ikke noe om deg, og ikke noe om de som handler i butikken din.

Frekke folk som hyler opp i utide (slik du beskriver kundene dine) hører ikke hjemme noen steder, og bør få sosial korreks. Eller kjeft, om du vil.

Du skaper en ond sirkel. Når du er aggressive og negative mot nye innvandrere du treffer basert på erfaring fra andre innvandrere vil de selvsagt ikke være spesielt positive overfor deg. Du har allerede bestemt deg for at denne personen, fordi han er innvandrer, stjeler og er uhøflig før du har blitt kjent med ham. Hadde du blitt møtt med den holdningen når du gikk og handlet hadde du vel heller ikke vært videre høflig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke verd noe mer tekst enn dette,du er bare mot hva andre er for,og for hva andre er mot.

Har du ikke fått med deg at holdninger om "alle muslimer er mordere", "alle arabere bærer sverd" og "alle jøder er gjerrige og har store neser" (og hva enn det er du forfekter) gikk ut på dato for ca 60 år siden?

Slike idiotiske generaliseringer er vel litt for dumt å komme trekkende med hvis man ikke går i barnehagen mer...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skaper en ond sirkel. Når du er aggressive og negative mot nye innvandrere du treffer basert på erfaring fra andre innvandrere vil de selvsagt ikke være spesielt positive overfor deg. Du har allerede bestemt deg for at denne personen, fordi han er innvandrer, stjeler og er uhøflig før du har blitt kjent med ham. Hadde du blitt møtt med den holdningen når du gikk og handlet hadde du vel heller ikke vært videre høflig.

Skriver du dette til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel svært få som liker frekke annerledes mennesker,vil jeg tro.Og,det finnes da de av nordmenn som ikke kan oppføre seg også,når de finner ut at de faktisk MÅ betale for varene som vi selger.Men,de kaller meg ikke rasist fordi jeg sier fra til dem,slik jeg opplever at en rekke innvandrere og asylsøkere gjør.Det virker som at de bruker ordet rasist med en gang noen sier mot dem eller ikke lar dem få viljen sin.Nå snakker jeg om hva som skjer på MIN arbeidsplass.Og det er min arbeidsplass jeg i hovedsak har erfaring med,om man ser bort fra flere mindre hyggelige opplevelser for noen år tilbake.Ett av tilfellene var grov vold og misbruk.Gjort av en innvandrer.At dette har preget mitt syn på folk fra fremmede kulturer-det skal jeg ikke legge skjul på.

Men,jeg vet godt at ikke alle er like,men min erfaring er at flertallet faktisk er ubehagelige og mindre hyggelige å ha med å gjøre.

Så som svar om det er utlendinger generelt elle frekke mennesker,så må jeg vel vare at det er kombinajonen av dette,og at jeg faktisk har et meget negativt syn på,og liten tro på innvandrere/asylsøkere.

"Det virker som at de bruker ordet rasist med en gang noen sier mot dem eller ikke lar dem få viljen sin"

Har du nokonsinne filosofert over årsaka til at dei gjer nettopp det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skaper en ond sirkel. Når du er aggressive og negative mot nye innvandrere du treffer basert på erfaring fra andre innvandrere vil de selvsagt ikke være spesielt positive overfor deg. Du har allerede bestemt deg for at denne personen, fordi han er innvandrer, stjeler og er uhøflig før du har blitt kjent med ham. Hadde du blitt møtt med den holdningen når du gikk og handlet hadde du vel heller ikke vært videre høflig.

Ikke skyt på Avil! *ler* (Tror du bommet med innlegget ditt! ;-) )

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...