Gå til innhold

Osloturen ble en skuffende opplevelse.....


Gjest SADE

Anbefalte innlegg

Cheerleader

Det er utrolig hva enkelte norske menn tillater seg å gjøre i Guds navn også. Banke kona si, for eksempel, og tukte barna sine. Predikanter som forgriper seg på unge jenter...Er det kristendommen sin feil, eller er det de som påberoper seg den?

Det hersker svært mange vrangforestillinger om hva som er islam og ikke. Mesteparten av det vi her i Norge tar for islam, er ikke forankret i Koranen. Tullinger finnes det i alle religioner.

Nettopp, det var det jeg skrev også. Jeg VET det er slik med Bibelen, for den har jeg lest viktige deler av. Men jeg har aldri tittet i Koranen, og derfor vet jeg ikke om det er slik at de omformulerer ting og forandrer på det, eller om det faktisk står der at kvinner skal bankes, osv. Men nå logger jeg av for ikveld, hvis du svarer på dette så skriver jeg tilbake imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 355
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    86

  • Cheerleader

    59

  • Bassisten

    23

  • avil

    18

Mest aktive i denne tråden

Cheerleader

Nei, men Bassisten rakker heller ikke ned på dem som IKKE er så priviligerte som han/du/jeg!

DET er forskjellen!

Med vennlig hilsen

Jeg rakker ikke ned på dem, jeg sier ikke at fattige er dårlige mennesker. Gjør jeg vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

Nei, men eg skuldar heller ikkje på dei som har det verre enn meg når livet er litt tøffare enn den vanlege surfinga.

Hvem har jeg skyldt på, da? Ingen! Det er jeg som velger å bo i Amerika, og dette er endel av det. Men slik som du sikkert ergrer deg over å miste bussen om morgenen, eller finne ut at melken er gått ut på data og dermed ingen frokostblanding til frokost..så ergrer jeg meg av og til litt, over at reglene er slik. For her både studerer og jobber de illegale immigrantene. Og det må jeg få lov til å irritere meg litt over. De gjør narr av alle oss som går rette veien, og er lovlige her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg er heldig sør, men mer enn noen andre heldige og priviligerte i verden, så tenker jeg ikke på det konstant. Ingen smiler hele tiden, hver dag, fordi de har mat i kjøleskapet og penger til det de trenger. Kanskje ikke du engang, Sør? ;)

Nei, jeg er like priviligert som deg.

Forskjellen er at jeg ikke sitter og rakker ned på dem som er tvunget til å ta andre valg enn meg, nettopp fordi de ikke er så priviligerte som meg.

Jeg har full forståelse for at meksikanere kommer seg ulovlig over grensen til USA. Det ville jeg også forsøkt, hvis jeg var i deres posisjon. Og det ville du også - og hvis du hevder noe annet så lyver du!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rakker ikke ned på dem, jeg sier ikke at fattige er dårlige mennesker. Gjør jeg vel?

Jo, du sitter og kritiserer f. eks. illegale innvandrere, på tross av at du ALDRI noensinne vil måtte forsøke å komme deg ulovlig inn i et annet land fordi du regelrett holder på å sulte ihjel.

Din mangel på forståelse for andre menneskers livssituasjon er rett og slett skremmende!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rakker ikke ned på dem, jeg sier ikke at fattige er dårlige mennesker. Gjør jeg vel?

Du seier gang på gang at muslimske innvandrarar i Noreg er dårlege menneske. Det er ikkje mi oppfatning, og eg skjønar godt at dei har store problem med å tilpassa seg det norske samfunnet, på same vis som eg ville hatt store problem med å tilpassa meg f.eks. det pakistanske.

Det er utgangspunktet, og då må det neste steget bli å finna ut korleis kvardagen til dei som har det vanskeleg kan gjerast betre. Å rakke ned på religionen deira er ikkje staden å byrja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så typisk!! Alltid skal diskusjonene dreies inn på dette med adopterte osv. Bullshit! Adopterte er vel like norske som deg og meg? Det er innvandrerne jeg snakker om. De som overhodet ikke virker interessert i å tilpasse seg den norske kulturen. Alle vet jo at de ler av nordmenn fordi det er så lett å komme hit og få penger og gratis bopel. Det er DET jeg snakker om! At de er møkkete og lukter svette får være en annen diskkusjon.

Så forklar meg så hvordan du ser forskjell på en adoptert person og en innvandrer, når begge to er nøyaktig like mørke i huden?????? Skal de begynne og gå med stempel i pannen, kanskje - "godkjent svarting" og "snylter og kriminell".

Her generaliserer du i fleng. du hadde nesten ikke sett NORDMENN i Oslo, bare UTLENDINGER (som er kriminelle snyltere, alle som en). Og så sier du i neste omgang at adopterte er ok. Men hvordan skal du se forskjell?????????????

Og hvordan i all verden kan du finne på å gjøre forskjell???????

Jeg tror ikke du er riktig vel navla!

Jeg hadde bestemt meg for å ikke la meg provosere, men dessverre....

Det finnes kriminellt pakk blant utlendinger og innvandrere og nordmenn. Det finnes helt sikkert også kriminelle adopterte også. Men det går da for pokker ikke an å si at det gjelder alle!!!!

Det må være trist å være så sneversynt og fordømmende :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Snakk om IQ. Bryter vel ikke taushetsplikten av å opplyse meg om generelle fakta!!!! Hvem som helst kan jo lese seg til disse resultatene i avisene. Visste du forresten at det yrket hvor det er flest rasister er sosialkuratorer som jobber med flyktninger?? Ikke så rart kanskje............

Ganske spesielt uansett: Fleste som sosialkuratorer som jobber med flyktninger er rasister, er det rart ikke flyktningene alltid har det like topp i Norge. Jeg håper virklig ikke jeg noen gang kommer til og treffe deg SADE.

Ha ett hygglig liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om IQ. Bryter vel ikke taushetsplikten av å opplyse meg om generelle fakta!!!! Hvem som helst kan jo lese seg til disse resultatene i avisene. Visste du forresten at det yrket hvor det er flest rasister er sosialkuratorer som jobber med flyktninger?? Ikke så rart kanskje............

Ja, særlig... Og hvor har du det fra? Den ene venninna di som (dessverre) er sosionom?

Jeg tillater meg å be deg om å understøtte dine vanvittige påstander med bevis.

Og rasist det er du, uten tvil. Slå opp i ordboka og stav deg igjennom definisjonen, kanskje det går opp et lite lys for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarene jeg har fått av deg og flere andre tullinger, vitner om en utrolig barnslighet. En må da vel klare å tenke litt lenger enn nesa rekker? Aldri før har jeg sett så mange tåpelige svar!

Hvem er idiot her sa du????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg er den jeg er jeg

Jo, du er rasist.

fordi hun forteller om sin mening om besøket i Oslo, da er jeg pokker ta meg trippel rasist.

Jeg jobber i hovedstaden, og ofte er det innom kunder av utenlandsk opprinnelse her.Noe frekkere skal man lete lenge etter!

Dersom man ikke vil la dem prute,eller man ber dem betale det de skal betale:Da er man rasist-og det roper dem høyt ut.

Og,jeg begynner mer og mer å skjære alle over en kam nå.For 90% av kundene her som er innvandrere er noen frekke faenskap.De kan ikke å oppføre seg.

Men,jeg finner ikke SADEs innlegg rasistisk,da jeg tviler på at hun tror alle med en hudfarge er slik og sånn,men du vet vel hva rasist er for noe du,Malun?

Ellers synes jeg man i Norge burde skjerpe inntak av innvandrere,enten de er asylsøkere fra "hvitere" stater/land,eller svartinger.

Få dem ut-nok er nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ha det klinkende klart for deg....om DU ikke ser at SADE sier noe rasistisk, så er du bra ordblind....og det er du ikke, er du vel?

Du gidder kanskje bare ikke å se etter?

Et ørlite eksempel er:

"de formerer seg jo som rotter"

Så hvis du som "ektefødte" nordmenn ikke ser noe rasistisk i denne uttalelsen (blant mange flere), men mener jeg og mine avkom stiller i rotteklassen......da foretrekker jeg deg igrunn når du bare er i "susse og kline humør!"

Eg er samd med deg i at det uttrykket du siterte ikkje var vidare vent, og kanskje også rasistisk.

Mi vurdering gjaldt SADE sitt opprinnelige inserat. I dette fann eg fint lite raistisk materiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fordi hun forteller om sin mening om besøket i Oslo, da er jeg pokker ta meg trippel rasist.

Jeg jobber i hovedstaden, og ofte er det innom kunder av utenlandsk opprinnelse her.Noe frekkere skal man lete lenge etter!

Dersom man ikke vil la dem prute,eller man ber dem betale det de skal betale:Da er man rasist-og det roper dem høyt ut.

Og,jeg begynner mer og mer å skjære alle over en kam nå.For 90% av kundene her som er innvandrere er noen frekke faenskap.De kan ikke å oppføre seg.

Men,jeg finner ikke SADEs innlegg rasistisk,da jeg tviler på at hun tror alle med en hudfarge er slik og sånn,men du vet vel hva rasist er for noe du,Malun?

Ellers synes jeg man i Norge burde skjerpe inntak av innvandrere,enten de er asylsøkere fra "hvitere" stater/land,eller svartinger.

Få dem ut-nok er nok

Jeg vil påstå at Norge ville vært et bedre sted å bo for alle hvis du reiste, slik at vi andre slapp slike sure oppstøt.

Kan du ikke vurdere det?

På forhånd takk.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at Norge ville vært et bedre sted å bo for alle hvis du reiste, slik at vi andre slapp slike sure oppstøt.

Kan du ikke vurdere det?

På forhånd takk.

Med vennlig hilsen

Bærer du på en hemmelig drøm om å kunne landsforvise alle som er uenige med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærer du på en hemmelig drøm om å kunne landsforvise alle som er uenige med deg?

...eh... nei. Gjør du?

I totalt motsetning til deg, behandler jeg mennesker som individer (basert på hva de har gjort), istedet for din vulgær-kommunistiske tankegang.

Derfor lirer jeg ikke av meg vulgær-kommunistisk svada som generaliserer over folkegrupper, slik du driver med.

Mitt innlegg var myntet på et INDIVID (dere kommunister liker ikke slike, jeg vet det), og ikke "alle".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eh... nei. Gjør du?

I totalt motsetning til deg, behandler jeg mennesker som individer (basert på hva de har gjort), istedet for din vulgær-kommunistiske tankegang.

Derfor lirer jeg ikke av meg vulgær-kommunistisk svada som generaliserer over folkegrupper, slik du driver med.

Mitt innlegg var myntet på et INDIVID (dere kommunister liker ikke slike, jeg vet det), og ikke "alle".

Med vennlig hilsen

Eg har no blitt kalla for mykje rart opp gjennom tidene, men kommunist har ingen ennå funne på å benevne meg.

Elles er det så mykje surr i innlegget ditt at det er vanskeleg å kommentere det noko vidare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

fordi hun forteller om sin mening om besøket i Oslo, da er jeg pokker ta meg trippel rasist.

Jeg jobber i hovedstaden, og ofte er det innom kunder av utenlandsk opprinnelse her.Noe frekkere skal man lete lenge etter!

Dersom man ikke vil la dem prute,eller man ber dem betale det de skal betale:Da er man rasist-og det roper dem høyt ut.

Og,jeg begynner mer og mer å skjære alle over en kam nå.For 90% av kundene her som er innvandrere er noen frekke faenskap.De kan ikke å oppføre seg.

Men,jeg finner ikke SADEs innlegg rasistisk,da jeg tviler på at hun tror alle med en hudfarge er slik og sånn,men du vet vel hva rasist er for noe du,Malun?

Ellers synes jeg man i Norge burde skjerpe inntak av innvandrere,enten de er asylsøkere fra "hvitere" stater/land,eller svartinger.

Få dem ut-nok er nok

Kanskje du har en kjip attitude i butikken du jobber i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har no blitt kalla for mykje rart opp gjennom tidene, men kommunist har ingen ennå funne på å benevne meg.

Elles er det så mykje surr i innlegget ditt at det er vanskeleg å kommentere det noko vidare.

Si meg - hvilken del av innlegget er det du ikke klarer å lese? Eller har du (som vanlig) ikke noe mot-argument.

Ditt ståsted er selvsagt kommunistisk - du behandler tilfeldige grupper som om de var identiske, og benekter tilsynelatende at individ handler foskjellig.

Videre er "alle i Norge skal være like" (i kultur, handling og matvaner) mentaliteten din som klippet ut av Maos Lille Røde. Det neste blir formodentlig at du forlanger en norsk versjon av Maos folkedrakt?

Det du forfekter er helt i tråd med kommunistisk tankegang, og du avslører deg gang på gang som en vulgær-kommunist.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett dokumentaren, og jeg ville ikke hatt noe med dem å gjøre, om jeg bodde i Spania. De menneskene der var en egen rase, de burde satt dem på en øde øy et sted og latt dem bo der. Stakkars spanjoler, spesielt de som prøvde å flytte inn hvor de bodde.

Jeg er ikke imot flerkulturelt felleskap, herregud, jeg bor jo i Amerika. Men, jeg syns det er for mye forlangt, å flytte til et annet land, og så nekte å tilpasse seg. Alt det muslimene krever, av egne gymtimer for deres barn, egne svømmehaller osv osv. Det henger ikke på greip. Da kan de like godt bli hvor de kom fra. Hvis jeg, når jeg kom hit, krevde at på 17.Mai skulle visse gater stenges for meg og andre nordmenn i Austin, og jeg skulle gjøre ditt og datt slik jeg gjorde i Norge, men som var uvanlig og kanskje laget kostnader for Austin, så hadde jeg ikke fortjent å få være her. Ut med meg! En må integrere seg! Det vil si, lære språket, forstå at en ikke kan ha det helt slik som hhvor en kom fra, og være villig til å leve annerledes.

Jeg gir meg aldri på det, integrering og kontrollert innvandring, er noe jeg virkelig brenner for.

Jeg må nok skuffe deg med å fortelle at den norske kolonien i Spania nok ikke er et unntak for nordmenn i utlandet.

Her i Belgia har vi også en liten koloni som klumper seg sammen og lever etter mottoet "hvordan leve i utlandet uten å merke det". Det er norsk klubb, norsk skole, norsk kirke og alle bor på en og samme lille plass og har ikke lært seg fransk, selv etter flere år. For alle belgiere snakker jo engelsk også. Jeg er en av de få som har fått meg belgiske venner. Resten av den norske kolonien omgås mest hverandre.

Du skriver "integrering og kontrollert innvandring, er noe jeg virkelig brenner for."

Så flott da. Jeg er helt enig med deg. Vi har kontrollert innvandring. Kun asysøkere med god grunn og familiegjenforeninger er mulig i Norge.

Jeg er heller ingen motstander av integrering. Men det krever ikke bare vilje og arbeid fra innvandreren, men det betyr faktisk at nordmenn må stille opp også. Ellers har jo ikke utlendingene noen å integrere seg med. Dersom man mislykkes å integrere store grupper, får man problemer på lang sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...