Gå til innhold

Osloturen ble en skuffende opplevelse.....


Gjest SADE

Anbefalte innlegg

Cheerleader

Du har åpenbart ikke tatt poenget mitt. Poenget mitt er ikke å fortelle hvilken perle jeg bor i, men å forklare at folk er _forskjellige_, men at når det gjelder muslimer, legger man mest merke til de som stikker seg ut negativt, og trekker deretter alle over samme kam.

Du tror vel ikke for alvor at jeg bor i nabolaget til de eneste såkalt "fornuftige" muslimene i hele Norge? Det finnes nok flere.

Selvsagt finnes det flere. Jeg kjenner tilogmed noen fra Norge. Og det er synd at ordet muslim, araber og pakistaner får så dårlig rykte på seg liksom, men det er jo noen som ødelegger. Slik som nordmenn sikkert etterhvert får dårlig rykte på seg i Spania. Det kommer ikke av ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 355
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    86

  • Cheerleader

    59

  • Bassisten

    23

  • avil

    18

Mest aktive i denne tråden

Cheerleader

Det kommer i søkelyset fordi folk skriver side opp og side ned om "muslimer i svømmehaller", men jeg har ALDRI sett noen som har skrevet EN ENESTE LINJE om "norske naturister i svømmehaller"....

Lurer på om det kan være fordi muslimer generelt har mørkere hud enn de fleste norske naturister?

Ditt fremmedhat er så åpenbart at det er pinlig!

MEd vennlig hilsen

Nei, Sør. Hudfarge er ingen faktor for meg i det hele tatt, det garanterer jeg deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

"Jeg er ikke imot flerkulturelt felleskap, herregud, jeg bor jo i Amerika."

Men du nektar å lære spansk, sjølv om halvparten av folket har spansk som morsmål?

Halvparten? Hvor fant du det?

Jeg vil ikke lære spansk, fordi språket her er engelsk, og da er det engelsk jeg snakker her. Den vanlige Amerikaner tar et år med spansk på skolen, og det er det. At halve landet har det som morsmål, det vil jeg virkelig se bevis på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev, det vet jeg ingenting om. Hvor står det at det er vanskeligere å komme inn hit når en er fra et sted som Malawi? Vis meg gjerne.

Forresten, du svarte aldri på det jeg spurte deg om igår, ang Bush og atomvåpen.

1) Du har skolegang, fordi det har (nesten) ALLE som kommer fra Norge.

2) Du har finansieringen iorden (tilgang til jobb (pga skole), lånekasse, banker, osv)

3) Du kommer fra en nasjon som til og med betaler regningen på fødestuen i USA for studenter.

Listen er endeløs, Cheer.

Tror du ikke immigrasjonsmyndighetene i USA vet om dette?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sulter muslimene i Oslo? For det var dem vi snakket om her. Jeg vet at sikkert millioner sulter ihjel hver dag, og det er grusomt å tenke på. Jeg sier heller ikke at en ikke skal fore dem som kommer til landet, og gi dem det de trenger for å overleve.

Nei muslimane i Oslo sultar ikkje, og det er jo noko av årsaka til at mange kjem hit. Dei er flyktningar frå ein stad der dei sultar og kan bli drept av soldatar.

Det store fleirtalet av muslimar i Oslo arbeider også og betalar like mykje skatt til fellesskapet som oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Nei, Sør. Hudfarge er ingen faktor for meg i det hele tatt, det garanterer jeg deg.

Så du er også sterkt i mot at naturister får egne timer i svømmehallen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi vet ikke noen av oss, gjør vi vel. Så da får vi heller bare glemme hele svømmehallen, til en av oss finner tall på det. Ok?

Greit for meg. Eg skal ringja Søviknes og be han om å laga eit svømmehall-regnskap.. :-)

Spørs om han tør... Kanskje DET OGSÅ går i pluss! :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

1) Du har skolegang, fordi det har (nesten) ALLE som kommer fra Norge.

2) Du har finansieringen iorden (tilgang til jobb (pga skole), lånekasse, banker, osv)

3) Du kommer fra en nasjon som til og med betaler regningen på fødestuen i USA for studenter.

Listen er endeløs, Cheer.

Tror du ikke immigrasjonsmyndighetene i USA vet om dette?

Med vennlig hilsen

Sør, for studenter ja. Jeg er ingen student enda. Faktisk så er jeg hjemmeværende. Det hadde vært lett for meg å bryte loven, og få meg en jobb et sted. Jeg hadde sannsynligvis aldri blitt tatt. Men, jeg følger loven, og venter til vi enten får green card, eller får oppgradert visa. Så, ingen betaler legeregningene mine, det gjør jeg selv, og jeg hadde også betalt for fødestuen selv. Prisen jeg betaler for å følge loven, er at jeg ikke blir dommer eller aktor slik jeg ønsket. Jeg hadde vært gammel før jeg i det hele tatt hadde vært ferdig, så da er det lagt på hylla, og byttet med noe som tar langt mindre tid på skole å bli. Det kan bli 5 år eller mer til jeg får begynne å studere, med mindre vi er heldige, og vinner green card.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

Så du er også sterkt i mot at naturister får egne timer i svømmehallen?

Hvis det gir tap for svømmehallen, så skjønner jeg ikke hvorfor de får det, nei. Det får være opp til svømmehallene, både når det gjelder dem, og muslimene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør, for studenter ja. Jeg er ingen student enda. Faktisk så er jeg hjemmeværende. Det hadde vært lett for meg å bryte loven, og få meg en jobb et sted. Jeg hadde sannsynligvis aldri blitt tatt. Men, jeg følger loven, og venter til vi enten får green card, eller får oppgradert visa. Så, ingen betaler legeregningene mine, det gjør jeg selv, og jeg hadde også betalt for fødestuen selv. Prisen jeg betaler for å følge loven, er at jeg ikke blir dommer eller aktor slik jeg ønsket. Jeg hadde vært gammel før jeg i det hele tatt hadde vært ferdig, så da er det lagt på hylla, og byttet med noe som tar langt mindre tid på skole å bli. Det kan bli 5 år eller mer til jeg får begynne å studere, med mindre vi er heldige, og vinner green card.

Du skriver: "Men, jeg følger loven, og venter til vi enten får green card, "

Sulter du, Cheer?

Har du penger til bil? mat? klær? hus?

Har du privat helseforsikring?

Du har ALT, Cheer - du har rett og slett ingen grunn til å bryte loven!

===

Men hvis du var fra Haiti, så var trolig situasjonen en annen....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Sør, for studenter ja. Jeg er ingen student enda. Faktisk så er jeg hjemmeværende. Det hadde vært lett for meg å bryte loven, og få meg en jobb et sted. Jeg hadde sannsynligvis aldri blitt tatt. Men, jeg følger loven, og venter til vi enten får green card, eller får oppgradert visa. Så, ingen betaler legeregningene mine, det gjør jeg selv, og jeg hadde også betalt for fødestuen selv. Prisen jeg betaler for å følge loven, er at jeg ikke blir dommer eller aktor slik jeg ønsket. Jeg hadde vært gammel før jeg i det hele tatt hadde vært ferdig, så da er det lagt på hylla, og byttet med noe som tar langt mindre tid på skole å bli. Det kan bli 5 år eller mer til jeg får begynne å studere, med mindre vi er heldige, og vinner green card.

Du velger å være hjemmeværende, kan samtidig betale regningene dine selv - og så ser du ikke at du er privilegert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

Du skriver: "Men, jeg følger loven, og venter til vi enten får green card, "

Sulter du, Cheer?

Har du penger til bil? mat? klær? hus?

Har du privat helseforsikring?

Du har ALT, Cheer - du har rett og slett ingen grunn til å bryte loven!

===

Men hvis du var fra Haiti, så var trolig situasjonen en annen....

Med vennlig hilsen

Så da er det greit at fattige bryter loven da, Sør? Det er rett måte å takle fattigdom i verden på? Hvis alle fattige stjal, så hadde det bare gjort flere fattige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det gir tap for svømmehallen, så skjønner jeg ikke hvorfor de får det, nei. Det får være opp til svømmehallene, både når det gjelder dem, og muslimene.

Så nå mener du plutselig at situasjonen er den samme?

Likevel skriver du ørten innlegg om "muslimene" og IKKE ETT ENESTE INNLEGG om naturistene!

Neppe tilfeldig!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cheerleader

Du velger å være hjemmeværende, kan samtidig betale regningene dine selv - og så ser du ikke at du er privilegert?

Jeg er vel priviligert på den måten at jeg ikke trenger å bekymre meg for penger, ja. Men hva med det at jeg er 21 og ikke har mer enn vgs? Eller high school? Jeg kunne vært ferdig med college nå, hatt en degree. Eller hatt en grad fra en høyskole i Norge. Men det er prisen en betaler for The American Dream, og den er vel verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

Så nå mener du plutselig at situasjonen er den samme?

Likevel skriver du ørten innlegg om "muslimene" og IKKE ETT ENESTE INNLEGG om naturistene!

Neppe tilfeldig!

Med vennlig hilsen

Jeg tenkte ikke engang på naturistene, det var du som drog dem inn. Jeg skulle ønske alle kunne gå med klær utenfor sine fire vegger, men det er nå engang slik at enkelte mener de har det bedre nakne, slik som muslimene har det bedre dekket med slør. Jeg godtar at det er slik, men hadde jeg bodd i Norge, hadde jeg ikke hatt lyst til å betale for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er det greit at fattige bryter loven da, Sør? Det er rett måte å takle fattigdom i verden på? Hvis alle fattige stjal, så hadde det bare gjort flere fattige.

Det er ikkje greit at nokon bryt lova, men forståelse for KVIFOR nokon bryt lova er naudsynt for å kunne løysa problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er det greit at fattige bryter loven da, Sør? Det er rett måte å takle fattigdom i verden på? Hvis alle fattige stjal, så hadde det bare gjort flere fattige.

Du skriver: "Så da er det greit at fattige bryter loven da, Sør?"

Tror du ikke du ville svart forskjellig på det spørsmålet hvis du selv var sulten?

Og da mener jeg ikke "sulten" (som når du er sen hjem til middag), men "Sulten" (som når du ikke har spist på en UKE) (noe du aldri har opplevd!)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Jeg er vel priviligert på den måten at jeg ikke trenger å bekymre meg for penger, ja. Men hva med det at jeg er 21 og ikke har mer enn vgs? Eller high school? Jeg kunne vært ferdig med college nå, hatt en degree. Eller hatt en grad fra en høyskole i Norge. Men det er prisen en betaler for The American Dream, og den er vel verdt det.

Hvis prisen du betaler er at du kan _velge_ å være hjemmeværende uten å lide noen nød, synes jeg det er et luksusvalg.

Dersom du kom fra et fattig land og ikke så deg i stand til å reise tilbake, men samtidig ikke hadde hatt penger til å velge hjemmeværende-tilværelsen i USA, ville du vel kanskje endt opp med å bryte loven til slutt, du også? For å forsørge et barn, for eksempel - i et land hvor sosiallovvgivningen ikke akkurat legger ting til rette for denslags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

Du skriver: "Så da er det greit at fattige bryter loven da, Sør?"

Tror du ikke du ville svart forskjellig på det spørsmålet hvis du selv var sulten?

Og da mener jeg ikke "sulten" (som når du er sen hjem til middag), men "Sulten" (som når du ikke har spist på en UKE) (noe du aldri har opplevd!)

Med vennlig hilsen

Sør, jeg er på lovens side, men jeg sier ikke at jeg ikke hadde stjålet et eple eller et brød, om jeg var sulten nok og ikke hadde penger til det. Men nå snakker vi da ikke om Uganda, men snarere Norge. Og hvor mye støtte får ikke muslimene av staten? Og sted å bo? Og skoleplass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Sør, jeg er på lovens side, men jeg sier ikke at jeg ikke hadde stjålet et eple eller et brød, om jeg var sulten nok og ikke hadde penger til det. Men nå snakker vi da ikke om Uganda, men snarere Norge. Og hvor mye støtte får ikke muslimene av staten? Og sted å bo? Og skoleplass?

Det finnes faktisk ikke en egen muslim-takst i sosialsystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...