Gå til innhold

Osloturen ble en skuffende opplevelse.....


Gjest SADE

Anbefalte innlegg

Si meg - hvilken del av innlegget er det du ikke klarer å lese? Eller har du (som vanlig) ikke noe mot-argument.

Ditt ståsted er selvsagt kommunistisk - du behandler tilfeldige grupper som om de var identiske, og benekter tilsynelatende at individ handler foskjellig.

Videre er "alle i Norge skal være like" (i kultur, handling og matvaner) mentaliteten din som klippet ut av Maos Lille Røde. Det neste blir formodentlig at du forlanger en norsk versjon av Maos folkedrakt?

Det du forfekter er helt i tråd med kommunistisk tankegang, og du avslører deg gang på gang som en vulgær-kommunist.

Med vennlig hilsen

Vrøvl.

Det meste av samfunnsvitenskap og samfunnsforskning baserer seg på statistisk generalisering. Det blir derfor feil - og selvsagt meningsløst - å snakke om generalisering som noe kommunistisk fenomen.

Nå skal jeg for all del ikke hevde at mine inserater her er i nærheten av "forskning". Imidlertid benytter du dine forvrøvlede utsagn om generalisering som et slags argument i svært mange tråder, uansett om det er jeg (og andre) som hevder et eller annet, eller om det henvises til SBB som presenterer statistiske resultater.

Selv om du har lært deg et nytt ord (vulgær-kommunisme), og det er fristende å vise at du har vokabularet i orden, går det lett inflasjon i ordgyteriet ditt - som så ofte ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 355
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    86

  • Cheerleader

    59

  • Bassisten

    23

  • avil

    18

Mest aktive i denne tråden

Ta en titt på TV2 om nordmenn i Spania.

Der har de klumpet seg sammen i gettoer. Har egne butikker, borettslag, kirker, skoler m.m.

17. mai stenges hovedgaten i byen og hele den norske kolonien feirer og hilses av borgermesteren. De klager over spanjoler som flytter inn i "deres" borettslag, er glad over å slippe pakistanere og snakker ikke spansk etter 18 år i landet....

DET er nordmenn som stemmer Frp og er i mot innvandring til Norge...

Et vel verd program å se.

Det som tok kaka var nå at en av de sa at "nå har vi fått utlendinger her også" og refererte til spanjolene, det er jo nordmennene som er utlendinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg nektar ganske enkelt å tru at SADE er seriøs. Dette MÅ vera tulleinnlegg. Det er ikkje mogleg å vera SÅ blåst i hodet som vedkomane framstiller seg sjølv.

Kanskje hun har spilt for mye tuba?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vrøvl.

Det meste av samfunnsvitenskap og samfunnsforskning baserer seg på statistisk generalisering. Det blir derfor feil - og selvsagt meningsløst - å snakke om generalisering som noe kommunistisk fenomen.

Nå skal jeg for all del ikke hevde at mine inserater her er i nærheten av "forskning". Imidlertid benytter du dine forvrøvlede utsagn om generalisering som et slags argument i svært mange tråder, uansett om det er jeg (og andre) som hevder et eller annet, eller om det henvises til SBB som presenterer statistiske resultater.

Selv om du har lært deg et nytt ord (vulgær-kommunisme), og det er fristende å vise at du har vokabularet i orden, går det lett inflasjon i ordgyteriet ditt - som så ofte ellers.

Jeg har brukt uttrykket vulgær-kommunisme i lang tid - det er ikke noe nytt påfunn.

Uttrykket beskriver perfekt din "tankegang" som overhodet ikke innehar plass for individer, men er basert på et kommuistisk ståsted hvor "muslimer" og "nordmenn" er homogene (ensartede) folkegrupper.

Ditt fremmedhat er basert på at "de er forskjellige fra oss", for "alle oss vulgær-kommunister er jo like, og sånn skal det være".

Du føyer deg perfekt inn i rekken av Maos tilhengere, for i deres verden er "etniske minoriteter" fy-fy.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun har spilt for mye tuba?

Nei nei... Eg kjenner ein tidlegare proff tubaspelar, og vedkomande er uhyre smart.

Kanskje SADE har spelt for LITE tuba?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei nei... Eg kjenner ein tidlegare proff tubaspelar, og vedkomande er uhyre smart.

Kanskje SADE har spelt for LITE tuba?

For meg virker det ikke som om SADE spiller med alle strengene..... :-)

Eller som en brite jeg kjenner sier:

"A few fries short of a McHappy Meal"

Musikalske hilsener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi hun forteller om sin mening om besøket i Oslo, da er jeg pokker ta meg trippel rasist.

Jeg jobber i hovedstaden, og ofte er det innom kunder av utenlandsk opprinnelse her.Noe frekkere skal man lete lenge etter!

Dersom man ikke vil la dem prute,eller man ber dem betale det de skal betale:Da er man rasist-og det roper dem høyt ut.

Og,jeg begynner mer og mer å skjære alle over en kam nå.For 90% av kundene her som er innvandrere er noen frekke faenskap.De kan ikke å oppføre seg.

Men,jeg finner ikke SADEs innlegg rasistisk,da jeg tviler på at hun tror alle med en hudfarge er slik og sånn,men du vet vel hva rasist er for noe du,Malun?

Ellers synes jeg man i Norge burde skjerpe inntak av innvandrere,enten de er asylsøkere fra "hvitere" stater/land,eller svartinger.

Få dem ut-nok er nok

"En liten kommentar.....Om sade er rasist fordi hun forteller om sin mening om besøket i Oslo, da er jeg pokker ta meg trippel rasist."

Hvis mine meninger er X og jeg sier rett ut det jeg mener, så viser jeg jo bare omverdenen at jeg er X. Man kan ikke frikjennes for rasisme fordi man er ærlig.

"Ellers synes jeg man i Norge burde skjerpe inntak av innvandrere,enten de er asylsøkere fra "hvitere" stater/land,eller svartinger. Få dem ut-nok er nok"

Ja, dette kunne jo f.eks. tyde på at DU er rasist.

Hvis dette var din _ærlige_ mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

Nei, jeg er like priviligert som deg.

Forskjellen er at jeg ikke sitter og rakker ned på dem som er tvunget til å ta andre valg enn meg, nettopp fordi de ikke er så priviligerte som meg.

Jeg har full forståelse for at meksikanere kommer seg ulovlig over grensen til USA. Det ville jeg også forsøkt, hvis jeg var i deres posisjon. Og det ville du også - og hvis du hevder noe annet så lyver du!

Med vennlig hilsen

Sør, hvis de er så luta fattige, hvorfor velger de å flykte da, til et land som er mye dyrere å bo i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

Du seier gang på gang at muslimske innvandrarar i Noreg er dårlege menneske. Det er ikkje mi oppfatning, og eg skjønar godt at dei har store problem med å tilpassa seg det norske samfunnet, på same vis som eg ville hatt store problem med å tilpassa meg f.eks. det pakistanske.

Det er utgangspunktet, og då må det neste steget bli å finna ut korleis kvardagen til dei som har det vanskeleg kan gjerast betre. Å rakke ned på religionen deira er ikkje staden å byrja...

Jeg rakker ikke ned på den, jeg sier jo at jeg ikke vet om det faktisk står an en skal sette fyr på kona, eller gjøre annet mot henne om hun snakker med en annen mann. Jeg har ikke lest koranen. Men, vi hører om denne mishandlingen av kvinner hele tiden, det kan ikke simpelthen skyves under teppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør, hvis de er så luta fattige, hvorfor velger de å flykte da, til et land som er mye dyrere å bo i?

Fordi de tross alt har bedre mulighet til å tjene penger i USA enn på Haiti eller i Mexico!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

Jo, du sitter og kritiserer f. eks. illegale innvandrere, på tross av at du ALDRI noensinne vil måtte forsøke å komme deg ulovlig inn i et annet land fordi du regelrett holder på å sulte ihjel.

Din mangel på forståelse for andre menneskers livssituasjon er rett og slett skremmende!

Med vennlig hilsen

Norge skal liksom tilrettelegge alt for asylsøkerne, de nye i landet. Men fortell meg da, nøyaktig hva hadde Pakistan, Irak, Iran osv, gjort for nordmenn som kom dit for å starte et nytt liv Bygget kirker? Neppe. Latt dem slippe å gå med slør? Aldri i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rakker ikke ned på den, jeg sier jo at jeg ikke vet om det faktisk står an en skal sette fyr på kona, eller gjøre annet mot henne om hun snakker med en annen mann. Jeg har ikke lest koranen. Men, vi hører om denne mishandlingen av kvinner hele tiden, det kan ikke simpelthen skyves under teppet.

Etter det jeg husker er det 11 000 skytevåpen-drap i året i USA.

Det er nærliggende å skylde på Grunnloven som tillater folk å bære våpen.....

Skal vi derfor fordømme alle i USA, fordi de dreper?

Hva er det egentlig du forsøker å si?

Det står nok mye "slemt" i Koranen, akkurat som det står mye slemt i Bibelen, men det velger du selvsagt å overse - akkurat som du overså at naturistene ville ha svømmehallen for seg selv.

Hvis du skal kritisere livssyn for kvinne-forakt, får du ta for deg ALLE livssyn (f. eks. hinduisme og kristendom).

Din overfokusering på én religion viser bare at du skriver med vikarierende motiver her også!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cheerleader

Fordi de tross alt har bedre mulighet til å tjene penger i USA enn på Haiti eller i Mexico!

Med vennlig hilsen

Sør, når de kommer hit ulovlig, er det ganske få muligheter for dem. De kan ikke komme hit og jobbe som det de vil. Vaskejobb, klippe plen, male, hagearbeid driver mange med, soping av gater ol. De tjener kanskje ikke stort i Mexico, men det gjør de ikke her heller med slike jobber. Og med kostnadene for å bo i Austin, som er skyhøye, så kan jeg ikke forstå hvordan det lønner seg for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge skal liksom tilrettelegge alt for asylsøkerne, de nye i landet. Men fortell meg da, nøyaktig hva hadde Pakistan, Irak, Iran osv, gjort for nordmenn som kom dit for å starte et nytt liv Bygget kirker? Neppe. Latt dem slippe å gå med slør? Aldri i verden.

Hva er poenget?

Mener du at vi skal ha Irak, Iran og Pakistan som forbilder?

Tenk deg om FØR du skriver!

===

For Your Information:

Når norske evangelister reiser til Pakistan, får de til og med støtte fra lokale myndigheter som kommer opp på podiet for å hilse dem velkommen. Det er faktisk flere kristne i Pakistan enn i Norge!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

Etter det jeg husker er det 11 000 skytevåpen-drap i året i USA.

Det er nærliggende å skylde på Grunnloven som tillater folk å bære våpen.....

Skal vi derfor fordømme alle i USA, fordi de dreper?

Hva er det egentlig du forsøker å si?

Det står nok mye "slemt" i Koranen, akkurat som det står mye slemt i Bibelen, men det velger du selvsagt å overse - akkurat som du overså at naturistene ville ha svømmehallen for seg selv.

Hvis du skal kritisere livssyn for kvinne-forakt, får du ta for deg ALLE livssyn (f. eks. hinduisme og kristendom).

Din overfokusering på én religion viser bare at du skriver med vikarierende motiver her også!

Med vennlig hilsen

Sør, for det første, jeg er helt imot våpen her. Når det gjelder det med Koranen, jeg sier jo at jeg ikke vet om endel driver med slikt, fordi det står at de skal gjøre det, eller fordi de velger å tolke det slik. Jeg har aldri sagt at ikke Bibelen har like mye stygt i seg. Og det foregår masse faenskap rett og slett, innenfor ekteskap med pastorer, og innenfor kirkeveggene. Men det var ikke det vi snakket om nå. Jeg lurer rett og slett, hvis du har lest Koranen, om du kan fortelle meg om det står at kvinnen er verdt null, skal mishandles, og ikke få utdanne seg osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør, når de kommer hit ulovlig, er det ganske få muligheter for dem. De kan ikke komme hit og jobbe som det de vil. Vaskejobb, klippe plen, male, hagearbeid driver mange med, soping av gater ol. De tjener kanskje ikke stort i Mexico, men det gjør de ikke her heller med slike jobber. Og med kostnadene for å bo i Austin, som er skyhøye, så kan jeg ikke forstå hvordan det lønner seg for dem.

Hei,

Men likevel kommer de, ikke sant?

Det burde jo kanskje få deg til å forstå hvor vanskelig det er å overleve på Haiti, når de risikerer livet for å bli ulovlig immigrant i USA!..

Livet som ulovlig immigrant i USA er nok fælt, men tydeligvis såpass mye bedre at de er villige til å risikere livet!

Til ettertanke!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

Hva er poenget?

Mener du at vi skal ha Irak, Iran og Pakistan som forbilder?

Tenk deg om FØR du skriver!

===

For Your Information:

Når norske evangelister reiser til Pakistan, får de til og med støtte fra lokale myndigheter som kommer opp på podiet for å hilse dem velkommen. Det er faktisk flere kristne i Pakistan enn i Norge!

Med vennlig hilsen

Nei, jeg bare minner deg på at det sikkert ikke er mye i vente for nordmenn som flytter dit, av hjelp til integrering og tilbud om forskjellig som nordmenn er vant til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

Hei,

Men likevel kommer de, ikke sant?

Det burde jo kanskje få deg til å forstå hvor vanskelig det er å overleve på Haiti, når de risikerer livet for å bli ulovlig immigrant i USA!..

Livet som ulovlig immigrant i USA er nok fælt, men tydeligvis såpass mye bedre at de er villige til å risikere livet!

Til ettertanke!

Med vennlig hilsen

Nei, de kommer hit, fordi de ikke vil være hvor de er. USA er selvsagt mye kjekkere å bo i. Men det er ikke grunn nok til å bare vandre over hit. Jeg syns Monaco kunne vært et artig sted å bo en dag, eller iallfall ha et sommerhus der. Kan jeg bare gå inn dit tror du, og plante meg ned? Nei, det fungerer ikke slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør, når de kommer hit ulovlig, er det ganske få muligheter for dem. De kan ikke komme hit og jobbe som det de vil. Vaskejobb, klippe plen, male, hagearbeid driver mange med, soping av gater ol. De tjener kanskje ikke stort i Mexico, men det gjør de ikke her heller med slike jobber. Og med kostnadene for å bo i Austin, som er skyhøye, så kan jeg ikke forstå hvordan det lønner seg for dem.

Det er tydeligvis mye du ikke forstår. Du har vrangforestillinger om livet i Pakistan, det har de om USA og Norge også. De hører litt, det bygger på seg, og mange danner seg et bilde av disse landene som gode land, hvor det er bra å bo. De vet ikke mer om oss enn det du tydeligvis vet om dem. Dessuten er ikke poenget alltid å komme til et land som er godt, men å komme bort fra den elendigheten de allerede bor i.

Jeg er rett og slett sjokkert over hvor lite empati du viser, en total mangel på forståelse av andres livssituasjon. Jeg håper du ikke har tenkt å bli psykolog eller noe annet som involverer mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...