Gå til innhold

Osloturen ble en skuffende opplevelse.....


Gjest SADE

Anbefalte innlegg

Cheerleader

Nei, du har ingen krav på respekt for de meningene du forfekter her, Cheer. De er så ekstreme at de overhodet hverken kan tas seriøst eller skal respekteres. Du utviser en total mangel på empati, som skremmer folk.

Selvsagt kan du har forskjellig mening fra meg, men jeg kan fremdeles vise deg jordens skygge - og den kan alle se.

Med vennlig hilsen

Du er like ekstrem sør, bare andre veien. Ser du ikke det selv? Dette er en fri verden, og jeg kan mene det jeg vil. Du er faktisk ikke en særlig populær doler, det bør jeg kanskje minne deg på. Sikkert ikke mer enn jeg er. Nå er jeg ferdig med å diskutere med deg. Jeg tror faktisk jeg skal ta en lang sommerpause fra hele DOL, for makan til gjeng her inne. Klikkete, ekkelt miljø, hvor en bare må mene det alle andre gjør, eller så er det noe galt med en. Hvor en helst skal bruke obskøne ord, være endel av gjengen. Det er akkurat som ungdomsskolen, og like mye som jeg meldte meg helt ut av den malen, melder jeg meg ut av denne.

Jeg står for det jeg mener, og jeg har lov til å mene det jeg mener. Jeg er tydeligvis langt mer tolerant enn deg, for ikke noengang har jeg sagt at det DU mener er galt.

Det er ikke vits i å svare på dette, jeg tar altså en lang pause nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 355
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    86

  • Cheerleader

    59

  • Bassisten

    23

  • avil

    18

Mest aktive i denne tråden

Hva skrev jeg, som er barnslig? Det var du som skrev at kriminalitet kan unnskyldes, når de ikke har noe valg. Hva var galt med det, da? Eller var det galt med en gang det kunne ramme deg selv?

Jeg syns jeg er langt voksnere enn mange av dere eldre her, som bruker obskøne ord, fra ungdomsskolen i hytt og pinevær, som setter barna igjen hjemme og går på byen, og mye mye mer. Det er hårreisende hva endel finner på her inne, og ordbruken deres. Jeg hever meg over kritikken din, jeg vet at jeg ikke skriver som en 4-åring.

Bare fordi jeg har annerledes meninger, betyr ikke det at jeg er barnslig, og det at du i det hele tatt påstår det, forteller mer om deg, enn det gjør om meg.

Fy altså, for et klikkete og ekkelt miljø det er her inne. Er en ikke en av de få godkjente, så får en høre at en er litt av hvert, tydeligvis.

Jeg har aldri sagt at kriminalitet kan _unnskyldes_ jeg har sagt at det kan _forklares_. Jeg har prøvd å forklare deg forskjellen, men den oppfattet du tydeligvis ikke. Du har tydeligvis heller ikke oppfattet at jeg ikke tilhører noen som helt klikk, jeg her ikke barn jeg setter hjemme for drar på byen og jeg har ikke brukt obskøne ord. Hvorfor du drar denne irrelevante informasjonen inn i denne diskusjonen er det vel bare du som vet.

Det er ingen her som godkjenner noen, i allefall ikke jeg, og har det aldri slått deg at det er en grunn til at så mange krangler med deg? Du vil at alle skal forstå deg, men du vil ikke forstå noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skrev jeg, som er barnslig? Det var du som skrev at kriminalitet kan unnskyldes, når de ikke har noe valg. Hva var galt med det, da? Eller var det galt med en gang det kunne ramme deg selv?

Jeg syns jeg er langt voksnere enn mange av dere eldre her, som bruker obskøne ord, fra ungdomsskolen i hytt og pinevær, som setter barna igjen hjemme og går på byen, og mye mye mer. Det er hårreisende hva endel finner på her inne, og ordbruken deres. Jeg hever meg over kritikken din, jeg vet at jeg ikke skriver som en 4-åring.

Bare fordi jeg har annerledes meninger, betyr ikke det at jeg er barnslig, og det at du i det hele tatt påstår det, forteller mer om deg, enn det gjør om meg.

Fy altså, for et klikkete og ekkelt miljø det er her inne. Er en ikke en av de få godkjente, så får en høre at en er litt av hvert, tydeligvis.

Dette har INTET med "klikker" å gjøre, men en helt naturlig reaksjon mot det våset du lirer av deg.

Om noe, er jeg langt høfligere og mindre nedlatende med deg enn det jeg ville vært med en tilfeldig skribent her!

Du skriver vås, og det blir du kritisert for. Selvsagt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er like ekstrem sør, bare andre veien. Ser du ikke det selv? Dette er en fri verden, og jeg kan mene det jeg vil. Du er faktisk ikke en særlig populær doler, det bør jeg kanskje minne deg på. Sikkert ikke mer enn jeg er. Nå er jeg ferdig med å diskutere med deg. Jeg tror faktisk jeg skal ta en lang sommerpause fra hele DOL, for makan til gjeng her inne. Klikkete, ekkelt miljø, hvor en bare må mene det alle andre gjør, eller så er det noe galt med en. Hvor en helst skal bruke obskøne ord, være endel av gjengen. Det er akkurat som ungdomsskolen, og like mye som jeg meldte meg helt ut av den malen, melder jeg meg ut av denne.

Jeg står for det jeg mener, og jeg har lov til å mene det jeg mener. Jeg er tydeligvis langt mer tolerant enn deg, for ikke noengang har jeg sagt at det DU mener er galt.

Det er ikke vits i å svare på dette, jeg tar altså en lang pause nå.

Ja, det er rett innstilling. Overse problemet, så kanskje det forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

Jeg har aldri sagt at kriminalitet kan _unnskyldes_ jeg har sagt at det kan _forklares_. Jeg har prøvd å forklare deg forskjellen, men den oppfattet du tydeligvis ikke. Du har tydeligvis heller ikke oppfattet at jeg ikke tilhører noen som helt klikk, jeg her ikke barn jeg setter hjemme for drar på byen og jeg har ikke brukt obskøne ord. Hvorfor du drar denne irrelevante informasjonen inn i denne diskusjonen er det vel bare du som vet.

Det er ingen her som godkjenner noen, i allefall ikke jeg, og har det aldri slått deg at det er en grunn til at så mange krangler med deg? Du vil at alle skal forstå deg, men du vil ikke forstå noen andre?

Jeg forstår dere andre, og respekterer alltid andres meninger. Men når sør sier at det jeg mener er direkte feil, og jeg har ikke lov til å mene det jeg gjør, da blir jeg utrolig sint. Han er like ekstrem som han sier jeg er, bare andre veien. Det må være lov å velge den veien en vil. Jeg er enig i at kriminalitet kan forklares, beklager at jeg misforstod. Det kan forklares med klasseforskjeller blant annet, med at noen har altfor mye, andre har lite eller ingenting, og stjeler i ren desperasjon. Det er trist at det er slik, men slik har det alltid vært, og vil alltid være. Nå tar jeg en sommerpause fra dol, er så lei av å være her. Takk for diskusjonen iallfall, ha en god sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er like ekstrem sør, bare andre veien. Ser du ikke det selv? Dette er en fri verden, og jeg kan mene det jeg vil. Du er faktisk ikke en særlig populær doler, det bør jeg kanskje minne deg på. Sikkert ikke mer enn jeg er. Nå er jeg ferdig med å diskutere med deg. Jeg tror faktisk jeg skal ta en lang sommerpause fra hele DOL, for makan til gjeng her inne. Klikkete, ekkelt miljø, hvor en bare må mene det alle andre gjør, eller så er det noe galt med en. Hvor en helst skal bruke obskøne ord, være endel av gjengen. Det er akkurat som ungdomsskolen, og like mye som jeg meldte meg helt ut av den malen, melder jeg meg ut av denne.

Jeg står for det jeg mener, og jeg har lov til å mene det jeg mener. Jeg er tydeligvis langt mer tolerant enn deg, for ikke noengang har jeg sagt at det DU mener er galt.

Det er ikke vits i å svare på dette, jeg tar altså en lang pause nå.

Jeg håper du bruker den lange pausen til å gå i deg selv, og fundere på hvorfor du utviser en slik komplett mangel på forståelse og empati for andre.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cheerleader

Dette har INTET med "klikker" å gjøre, men en helt naturlig reaksjon mot det våset du lirer av deg.

Om noe, er jeg langt høfligere og mindre nedlatende med deg enn det jeg ville vært med en tilfeldig skribent her!

Du skriver vås, og det blir du kritisert for. Selvsagt.

Med vennlig hilsen

Jeg ville aldri kalt det DU skriver for vås, selv om det ofte er motsatt av det jeg mener. Jeg kan respektere de aller, aller fleste meninger, tilogmed dine. Men jeg diskuterer her inne, for å få andre til å mene det samme som meg. Jeg syns rett og slett det er interresant og informativt og høres andres meninger. Men tilbake blir jeg alltid presset til å mene det samme som dem jeg diskuterer med, og det er jeg ikke med på. Da vil jeg heller diskutere et annet sted.

Ha en fin sommer, iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

Ja, det er rett innstilling. Overse problemet, så kanskje det forsvinner.

Nei, men mer enn det noengang blir verdensfred, er verden en dag uten kriminalitet. Jeg syns vi skal jobbe mot det, men samtidig straffe dem som bryter lovene.

Jaja, hadet da, dette var mitt siste innlegg på dol for nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår dere andre, og respekterer alltid andres meninger. Men når sør sier at det jeg mener er direkte feil, og jeg har ikke lov til å mene det jeg gjør, da blir jeg utrolig sint. Han er like ekstrem som han sier jeg er, bare andre veien. Det må være lov å velge den veien en vil. Jeg er enig i at kriminalitet kan forklares, beklager at jeg misforstod. Det kan forklares med klasseforskjeller blant annet, med at noen har altfor mye, andre har lite eller ingenting, og stjeler i ren desperasjon. Det er trist at det er slik, men slik har det alltid vært, og vil alltid være. Nå tar jeg en sommerpause fra dol, er så lei av å være her. Takk for diskusjonen iallfall, ha en god sommer.

At Sør mener at meningene dine er feile er hans sak, det har jeg aldri sagt. Det jeg har påpekt er at du har gjort deg opp en mening om en gruppe mennesker og er tydeligvis lite villig til å endre denne oppfatningen. Du viser også liten vilje til å prøve å forstå hvorfor så mange (muslimer) oppfører seg på en måte så annerledes fra din. Selv om du ikke forstår årsaken til handlingene deres betyr ikke det at de er gale eller forferdelige mennesker. Hvis du hadde dratt til Pakistan og levd slik du gjør nå, tror du ikke du hadde blitt sett skjevt på? Du hadde blitt kritisert for den forkastelige klesstilen din, maten din lukter underlig, du respekterer ikke de som etter deres mening står høyere enn deg osv. Din måte å leve livet på er absolutt ikke den eneste riktige eller naturlige måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår dere andre, og respekterer alltid andres meninger. Men når sør sier at det jeg mener er direkte feil, og jeg har ikke lov til å mene det jeg gjør, da blir jeg utrolig sint. Han er like ekstrem som han sier jeg er, bare andre veien. Det må være lov å velge den veien en vil. Jeg er enig i at kriminalitet kan forklares, beklager at jeg misforstod. Det kan forklares med klasseforskjeller blant annet, med at noen har altfor mye, andre har lite eller ingenting, og stjeler i ren desperasjon. Det er trist at det er slik, men slik har det alltid vært, og vil alltid være. Nå tar jeg en sommerpause fra dol, er så lei av å være her. Takk for diskusjonen iallfall, ha en god sommer.

Hvis du mener at jorden er flat, så kan man selvsagt påpeke at det er feil, Cheer.

Jeg har aldri påstått at du ikke har lov til å MENE at jorden er flat. Vær vennlig ikke å servere slik løgn.

Alle meninger er IKKE likeverdige! Noen (slik som kommunisme, rasisme, nazisme) er FEIL. Og det du forfekter er også feil, akkurat som om du hadde hevdet at Norge er hovedstaden i Sverige.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

Jeg håper du bruker den lange pausen til å gå i deg selv, og fundere på hvorfor du utviser en slik komplett mangel på forståelse og empati for andre.

Med vennlig hilsen

Jeg skal bruke pausen til alt annet enn det.Jeg liker meg selv og det jeg mener, som det det allerede er. Det som også er fint, i tilegg til et flerkulturelt felleskap, syns jeg er et felleskap med forskjellige meninger om ting.

Nå skriver jeg ikke mer til deg for denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener at jorden er flat, så kan man selvsagt påpeke at det er feil, Cheer.

Jeg har aldri påstått at du ikke har lov til å MENE at jorden er flat. Vær vennlig ikke å servere slik løgn.

Alle meninger er IKKE likeverdige! Noen (slik som kommunisme, rasisme, nazisme) er FEIL. Og det du forfekter er også feil, akkurat som om du hadde hevdet at Norge er hovedstaden i Sverige.

Med vennlig hilsen

Nei, nå må du visst bremse litt! Kommunisme som ideal er da egentlig vakkert! Naivt, umulig, til og med i strid med menneksets natur, - men på mange måter en smuk tanke?

Syns ikke helt det kan nevnes i fleng med rasisme/nazisme som ikke har annen skjønnhet enn evt. nasjonal voldsromantikk. Forresten tror jeg det var mye vakkert ved nazismen før makt og kynisme tok overhånd. Ja, kanskje ikke selve nazismen, men de mer romantiske forestillingene om selvgodhet og bonderomantikk. Sånn litt hamsunsk nazisme, hvis du skjønner hva jeg mener.

Men så er det jo ikke disse "ideologiene" og deres groteske praktikker jeg forsvarer, men de idealene som drev en del gode mennesker i sin kamp for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bruke pausen til alt annet enn det.Jeg liker meg selv og det jeg mener, som det det allerede er. Det som også er fint, i tilegg til et flerkulturelt felleskap, syns jeg er et felleskap med forskjellige meninger om ting.

Nå skriver jeg ikke mer til deg for denne gang.

At du "liker deg selv" bestrider jeg ikke, men kanskje du burde innse at andre mennesker faktisk er like intelligente som deg, istedet for å se ned på mennesker som vurderer at den beste sjansen de har for å overleve er som illegal immigrant.

Og jeg håper du en dag innser hvor utrolig priviligert og rett-og-slett bortskjemt du fremstår her. Din mangel på empati har andre kommentert.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jeg er den jeg er

"En liten kommentar.....Om sade er rasist fordi hun forteller om sin mening om besøket i Oslo, da er jeg pokker ta meg trippel rasist."

Hvis mine meninger er X og jeg sier rett ut det jeg mener, så viser jeg jo bare omverdenen at jeg er X. Man kan ikke frikjennes for rasisme fordi man er ærlig.

"Ellers synes jeg man i Norge burde skjerpe inntak av innvandrere,enten de er asylsøkere fra "hvitere" stater/land,eller svartinger. Få dem ut-nok er nok"

Ja, dette kunne jo f.eks. tyde på at DU er rasist.

Hvis dette var din _ærlige_ mening.

Ja,det var min opprinnelige mening det.

Jeg kan helt klart si at jeg ikke liker innvandrere jeg.Dansker og svensker har jeg som regel lite problemer med,og da tenker jeg ikke pga.at de er "hvite",men pga at deres levesett og oppførsel er meget lik nordmenns.Men,jeg har problemer med andre innvandrere og asylsøkere,selv om de er hvite i huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg er den jeg er

Kanskje du har en kjip attitude i butikken du jobber i?

Nei,har ikke det gitt.Viser lik høflighet og adferd mot alle jeg,helt til de begynner å skape trøbbel.Og,når man da gir beskjed om at det ikke er mulighet til å prute og at man må betale for det manhar kjøpt,så blir man kalt rasist om de som ikke vil betale er innvandrere.Nordmenn,svensker,dansker,amerikanere,tyskere,engelskmenn kommer ikke med slike uttalelser.

Erfaring tilsier at de er frekke som f, disse innvandrerne og asylsøkerene.Stjeler gjør de og.Har fersket en rekke av dem,og da blir det rabalder når man tar dem.For da er man også rasist,om man tar dem på fersk gjerning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå må du visst bremse litt! Kommunisme som ideal er da egentlig vakkert! Naivt, umulig, til og med i strid med menneksets natur, - men på mange måter en smuk tanke?

Syns ikke helt det kan nevnes i fleng med rasisme/nazisme som ikke har annen skjønnhet enn evt. nasjonal voldsromantikk. Forresten tror jeg det var mye vakkert ved nazismen før makt og kynisme tok overhånd. Ja, kanskje ikke selve nazismen, men de mer romantiske forestillingene om selvgodhet og bonderomantikk. Sånn litt hamsunsk nazisme, hvis du skjønner hva jeg mener.

Men så er det jo ikke disse "ideologiene" og deres groteske praktikker jeg forsvarer, men de idealene som drev en del gode mennesker i sin kamp for dem.

Hei Avil,

Det kommer jo an på hva du mener med kommunisme, og om hvor ekstrem du tenker på! :-)

Man kan nok alltid fremstille de fleste ideologier "på en romantisk måte", men man må også se pragmatisk på det, og se på hva slike systemer vil føre til i praksis. (Også basert på historie.)

Dog var selvsagt poenget mitt at man ikke kan påstå at "alle meninger er likeverdige" - hvis én person påstår at "Jorden er flat", og en annen påstår at "Jorden er rund" (og beviser dette ved å påpeke jordens skygge på månen) så er det åpenbart ikke snakk om to likeverdige meninger!

Likeledes, når noen så åpenbart bruker vikarierende motiver, så er det klart at slike meninger ikke er like "riktige" som ærlige meninger.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,har ikke det gitt.Viser lik høflighet og adferd mot alle jeg,helt til de begynner å skape trøbbel.Og,når man da gir beskjed om at det ikke er mulighet til å prute og at man må betale for det manhar kjøpt,så blir man kalt rasist om de som ikke vil betale er innvandrere.Nordmenn,svensker,dansker,amerikanere,tyskere,engelskmenn kommer ikke med slike uttalelser.

Erfaring tilsier at de er frekke som f, disse innvandrerne og asylsøkerene.Stjeler gjør de og.Har fersket en rekke av dem,og da blir det rabalder når man tar dem.For da er man også rasist,om man tar dem på fersk gjerning.

Nordmenn er like mye butikktyver som innvandrere, men du holder selvsagt ekstra øye med innvandrerne og oppdager ikke nordmennene som nasker. Og grunnen til at de vil prute er selvsagt at dette er vanlig i deres hjemland. Når du kommer til dem og ikke vil prute, synes faktisk de at du snyter dem for litt moro. Verden er forskjellig, og din måte å gjøre ting på er ikke alltid den eneste riktige. Kanskje du skal vise litt mer respekt for kundene dine, det er faktisk de som betaler lønna di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det var min opprinnelige mening det.

Jeg kan helt klart si at jeg ikke liker innvandrere jeg.Dansker og svensker har jeg som regel lite problemer med,og da tenker jeg ikke pga.at de er "hvite",men pga at deres levesett og oppførsel er meget lik nordmenns.Men,jeg har problemer med andre innvandrere og asylsøkere,selv om de er hvite i huden.

Har du problemer med folk fra andre landsdeler også? Eller går ubehaget ved grensa på kartet? Har du det greit med klysete vestkantfolk, rånete østkantfolk, samer, samehatende nordlendinger, stive og arrogante universitetsfolk, skrytende bergensere, sytete stavangerfok, tore-på-sporet-harry trøndere, rødmende totninger, utro tromsøværinger, bedehus-folk fra vestlandet.......alle kulturelle forskjeller er ok, så lenge passet har løve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Avil,

Det kommer jo an på hva du mener med kommunisme, og om hvor ekstrem du tenker på! :-)

Man kan nok alltid fremstille de fleste ideologier "på en romantisk måte", men man må også se pragmatisk på det, og se på hva slike systemer vil føre til i praksis. (Også basert på historie.)

Dog var selvsagt poenget mitt at man ikke kan påstå at "alle meninger er likeverdige" - hvis én person påstår at "Jorden er flat", og en annen påstår at "Jorden er rund" (og beviser dette ved å påpeke jordens skygge på månen) så er det åpenbart ikke snakk om to likeverdige meninger!

Likeledes, når noen så åpenbart bruker vikarierende motiver, så er det klart at slike meninger ikke er like "riktige" som ærlige meninger.

Med vennlig hilsen

Alle ideologier og alle redskaper kan brukes til noe ondt i feil hender.

Skyggen på månen beviser bare at jorda er rund som en pannekake.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg er den jeg er

Har du problemer med folk fra andre landsdeler også? Eller går ubehaget ved grensa på kartet? Har du det greit med klysete vestkantfolk, rånete østkantfolk, samer, samehatende nordlendinger, stive og arrogante universitetsfolk, skrytende bergensere, sytete stavangerfok, tore-på-sporet-harry trøndere, rødmende totninger, utro tromsøværinger, bedehus-folk fra vestlandet.......alle kulturelle forskjeller er ok, så lenge passet har løve?

Nope.Tydelig at du ikke gidder lese hva jeg skriver.Har ingenbetydning om det er løve på passet,og ufordragelige folk finnes også blandt den rekken du nevnte.MEN:Erfaringen min tilsier at det er asylsøkere og innvandrere-enten de er fra pakistan (som regel er disse meget høflige og hyggelige),irak (noen av dem værste),iranere,serbere,kroatere mm.,som er de som ikke kan oppføre seg.

Tar man dem i tyveri,roper de høyt at maner rasist.Fordi de blir tatt på fersk gjerning i å stjele.Merklig at nordmenn ikke hyler opp om at man er rasist når man tar de på fersk gjerning for å stjele også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...