Gå til innhold

Osloturen ble en skuffende opplevelse.....


Gjest SADE

Anbefalte innlegg

Eg har aldri likt meg i Oslo eg heller, foretrekker Bergen og Trondheim.

Utlendinger er det overalt så det får du bare venne deg til først som sist, rekner med de aller fleste er ok, drittsekker er det der som alle andre steder på kloden.

Du har nå fått en lang tråd i hvertfall ! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 355
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    86

  • Cheerleader

    59

  • Bassisten

    23

  • avil

    18

Mest aktive i denne tråden

Cheerleader

Hvis prisen du betaler er at du kan _velge_ å være hjemmeværende uten å lide noen nød, synes jeg det er et luksusvalg.

Dersom du kom fra et fattig land og ikke så deg i stand til å reise tilbake, men samtidig ikke hadde hatt penger til å velge hjemmeværende-tilværelsen i USA, ville du vel kanskje endt opp med å bryte loven til slutt, du også? For å forsørge et barn, for eksempel - i et land hvor sosiallovvgivningen ikke akkurat legger ting til rette for denslags.

Malun, jeg har ikke valgt å være hjemmeværende. Det er noe jeg må, for jeg har ikke lov til verken å arbeide eller studere her enda. Men, det er noe jeg på en måte valgte, ved å flytte hit. Jeg kunne blitt i Norge, og hatt lov til begge deler. Men for meg, er det verdt det. Det er ikke bare gøy heller å være hjemme. Alle jeg kjenner her studerer jo eller jobber. Det blir mye tid alene. Men jeg har aldri klaget til noen her om det, for slik er det å komme hit, og begynne veien mot det å bli en true American.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte ikke engang på naturistene, det var du som drog dem inn. Jeg skulle ønske alle kunne gå med klær utenfor sine fire vegger, men det er nå engang slik at enkelte mener de har det bedre nakne, slik som muslimene har det bedre dekket med slør. Jeg godtar at det er slik, men hadde jeg bodd i Norge, hadde jeg ikke hatt lyst til å betale for det.

Poenget er fremdeles ditt fremmedhat i å henge ut muslimer (men overse hvite norske naturister) for å få svømmehallen for seg selv!

Du bryr deg overhodet ikke om svømmehaller, men kun å henge ut folk fra en religion du ikke liker!

Naturistene gjør akkurat det samme, men det skriver du ikke om - hvilket avslører dine motiver!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør, jeg er på lovens side, men jeg sier ikke at jeg ikke hadde stjålet et eple eller et brød, om jeg var sulten nok og ikke hadde penger til det. Men nå snakker vi da ikke om Uganda, men snarere Norge. Og hvor mye støtte får ikke muslimene av staten? Og sted å bo? Og skoleplass?

Muslimane i Noreg har krav på akkurat det same som dei kristne i Noreg. Dei betalar akkurat like mykje skatt som dei kristne, og betalar akkurat like mykje i husleige... Sjølvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Malun, jeg har ikke valgt å være hjemmeværende. Det er noe jeg må, for jeg har ikke lov til verken å arbeide eller studere her enda. Men, det er noe jeg på en måte valgte, ved å flytte hit. Jeg kunne blitt i Norge, og hatt lov til begge deler. Men for meg, er det verdt det. Det er ikke bare gøy heller å være hjemme. Alle jeg kjenner her studerer jo eller jobber. Det blir mye tid alene. Men jeg har aldri klaget til noen her om det, for slik er det å komme hit, og begynne veien mot det å bli en true American.

Ja, men det er jo nettopp mitt poeng, Cheerleader: Du er i den situasjonen at du faktisk har et gyldig valg. OK, så er det ikke alltid like gøy - det skjønner jeg godt. Men i sammenligning med mange, mange andre som ikke har gyldige valgmuligheter, er du allikevel svært heldig stilt.

Dine valg handler ikke om være eller ikke være. De handler om velvære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malun, jeg har ikke valgt å være hjemmeværende. Det er noe jeg må, for jeg har ikke lov til verken å arbeide eller studere her enda. Men, det er noe jeg på en måte valgte, ved å flytte hit. Jeg kunne blitt i Norge, og hatt lov til begge deler. Men for meg, er det verdt det. Det er ikke bare gøy heller å være hjemme. Alle jeg kjenner her studerer jo eller jobber. Det blir mye tid alene. Men jeg har aldri klaget til noen her om det, for slik er det å komme hit, og begynne veien mot det å bli en true American.

Du skriver: "jeg har ikke valgt å være hjemmeværende"

Dette er direkte LØGN, Cheer!

Selvsagt har du VALGT å være hjemmeværende!

Hvis du vil arbeide så er det MINST 16 land i Europa hvor du kan arbeide! Du har automatisk arbeidstillatelse overalt! Det er bare å gå igang!

Du beviser jo nettopp hva jeg skriver - du er så priviligert at du skjønner det faktisk ikke selv!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malun, jeg har ikke valgt å være hjemmeværende. Det er noe jeg må, for jeg har ikke lov til verken å arbeide eller studere her enda. Men, det er noe jeg på en måte valgte, ved å flytte hit. Jeg kunne blitt i Norge, og hatt lov til begge deler. Men for meg, er det verdt det. Det er ikke bare gøy heller å være hjemme. Alle jeg kjenner her studerer jo eller jobber. Det blir mye tid alene. Men jeg har aldri klaget til noen her om det, for slik er det å komme hit, og begynne veien mot det å bli en true American.

"begynne veien mot det å bli en true American."

Første steg på vegen må vel då vera å flytta til eit reservat? Det er jo der du finn "the true americans" - Resten er jo afrikanarar, irar, nordmenn, svenskar, pakistanarar, puertoricanarar, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

Poenget er fremdeles ditt fremmedhat i å henge ut muslimer (men overse hvite norske naturister) for å få svømmehallen for seg selv!

Du bryr deg overhodet ikke om svømmehaller, men kun å henge ut folk fra en religion du ikke liker!

Naturistene gjør akkurat det samme, men det skriver du ikke om - hvilket avslører dine motiver!

Med vennlig hilsen

Greit, la oss skrive om naturistene da. Og hvorfor de plent må gå nakne, og jeg kan godt si at jeg syns de er storekrevende når de vil ha lov til å gå nakne og handle i butikken, og hvor upassende jeg syns de er. Hold iallfall nakenheten på egne strender og i egne klubbhus. Det er ingen andre som vil se dem nakne, enn dem selv. Har jeg sagt at muslimer skal henvises til egne steder å være, at de ikke skal få handle i vanlige butikker, bo i vanlige nabolag? Nei, de må få gå hvor de vil. Men hvis du vil vite hva jeg syns om religionen deres, så er inntrykket ganske elendig. Makan til kvinnesyn, det er utrolig hva endel kan mene er lov, i Allahs navn. Jeg har ikke lest Koranen, for alt jeg vet gjør de som mange kristne, og oversetter boken de følger, slik det behager dem. Og da er kanskje religionen ok i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

Du skriver: "jeg har ikke valgt å være hjemmeværende"

Dette er direkte LØGN, Cheer!

Selvsagt har du VALGT å være hjemmeværende!

Hvis du vil arbeide så er det MINST 16 land i Europa hvor du kan arbeide! Du har automatisk arbeidstillatelse overalt! Det er bare å gå igang!

Du beviser jo nettopp hva jeg skriver - du er så priviligert at du skjønner det faktisk ikke selv!

Med vennlig hilsen

Som jeg skrev til malun, jeg har valgt det, fordi det henger sammen med det å få bo i Amerika, men jeg har ikke valgt det i forhold til å få jobbe eller studere her. Jeg vet at jeg kunne bodd i Europa, og jobbet og hva annet jeg ville. Men jeg vil bli Amerikansk, og derfor er jeg hjemmeværende. Det er en av hindringene en bare lever med, på veien til det å bli Amerikansk. Ensomt som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev til malun, jeg har valgt det, fordi det henger sammen med det å få bo i Amerika, men jeg har ikke valgt det i forhold til å få jobbe eller studere her. Jeg vet at jeg kunne bodd i Europa, og jobbet og hva annet jeg ville. Men jeg vil bli Amerikansk, og derfor er jeg hjemmeværende. Det er en av hindringene en bare lever med, på veien til det å bli Amerikansk. Ensomt som det er.

"Det er en av hindringene en bare lever med, på veien til det å bli Amerikansk. Ensomt som det er."

Poor little rich girl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

Ja, men det er jo nettopp mitt poeng, Cheerleader: Du er i den situasjonen at du faktisk har et gyldig valg. OK, så er det ikke alltid like gøy - det skjønner jeg godt. Men i sammenligning med mange, mange andre som ikke har gyldige valgmuligheter, er du allikevel svært heldig stilt.

Dine valg handler ikke om være eller ikke være. De handler om velvære.

Jeg vet jeg er heldig, i forhold til mange andre. Men det betyr ikke at det alltid er like gøy slik jeg har det heller. Det finnes alltid mange som har det langt verre enn en selv.

Jeg forstår hva du mener og jeg er enig. Derfor klager jeg aldri til noen om det og være hjemme alene så mye. Jeg tenker på dem som har det langt verre, og finner på ting å gjøre her. Og så har jeg jo alle dyrene å ta meg av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, la oss skrive om naturistene da. Og hvorfor de plent må gå nakne, og jeg kan godt si at jeg syns de er storekrevende når de vil ha lov til å gå nakne og handle i butikken, og hvor upassende jeg syns de er. Hold iallfall nakenheten på egne strender og i egne klubbhus. Det er ingen andre som vil se dem nakne, enn dem selv. Har jeg sagt at muslimer skal henvises til egne steder å være, at de ikke skal få handle i vanlige butikker, bo i vanlige nabolag? Nei, de må få gå hvor de vil. Men hvis du vil vite hva jeg syns om religionen deres, så er inntrykket ganske elendig. Makan til kvinnesyn, det er utrolig hva endel kan mene er lov, i Allahs navn. Jeg har ikke lest Koranen, for alt jeg vet gjør de som mange kristne, og oversetter boken de følger, slik det behager dem. Og da er kanskje religionen ok i seg selv.

Nå var det hverken koranen eller nudisme som var poenget her, men at du velger å henge ut muslimer, men aldri har skrevet ett eneste innlegg om naturister som gjør akkurat det samme!

Ditt fremmedhat skinner gjennom det du skriver. Og det er ikke et pent skue!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Greit, la oss skrive om naturistene da. Og hvorfor de plent må gå nakne, og jeg kan godt si at jeg syns de er storekrevende når de vil ha lov til å gå nakne og handle i butikken, og hvor upassende jeg syns de er. Hold iallfall nakenheten på egne strender og i egne klubbhus. Det er ingen andre som vil se dem nakne, enn dem selv. Har jeg sagt at muslimer skal henvises til egne steder å være, at de ikke skal få handle i vanlige butikker, bo i vanlige nabolag? Nei, de må få gå hvor de vil. Men hvis du vil vite hva jeg syns om religionen deres, så er inntrykket ganske elendig. Makan til kvinnesyn, det er utrolig hva endel kan mene er lov, i Allahs navn. Jeg har ikke lest Koranen, for alt jeg vet gjør de som mange kristne, og oversetter boken de følger, slik det behager dem. Og da er kanskje religionen ok i seg selv.

Det er utrolig hva enkelte norske menn tillater seg å gjøre i Guds navn også. Banke kona si, for eksempel, og tukte barna sine. Predikanter som forgriper seg på unge jenter...Er det kristendommen sin feil, eller er det de som påberoper seg den?

Det hersker svært mange vrangforestillinger om hva som er islam og ikke. Mesteparten av det vi her i Norge tar for islam, er ikke forankret i Koranen. Tullinger finnes det i alle religioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cheerleader

"Det er en av hindringene en bare lever med, på veien til det å bli Amerikansk. Ensomt som det er."

Poor little rich girl...

Jeg vet at jeg har det godt tross alt, veldig veldig godt. Men, det har du også. Smiler DU konstant, og tenker DU på hvor utrolig heldig du er til alle tider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

"Det er en av hindringene en bare lever med, på veien til det å bli Amerikansk. Ensomt som det er."

Poor little rich girl...

"Har ikke folket brød? Men da kan de vel bare spise kaker?"

- Marie Antoinette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev til malun, jeg har valgt det, fordi det henger sammen med det å få bo i Amerika, men jeg har ikke valgt det i forhold til å få jobbe eller studere her. Jeg vet at jeg kunne bodd i Europa, og jobbet og hva annet jeg ville. Men jeg vil bli Amerikansk, og derfor er jeg hjemmeværende. Det er en av hindringene en bare lever med, på veien til det å bli Amerikansk. Ensomt som det er.

Ergo har du et VALG! Når du engang blir voksen og lei av "The American Dream", så kan du (selv om du ikke eier fem øre) sette deg på flyet til Norge (betalt av norske skattebetalere, om nødvendig).

Det kan overhodet ikke sammenlignes med situasjonen fra en typisk person fra Angola.

Og jeg gjentar, slik at det kanskje synker inn:

Du forstår faktisk ikke hvor uhyggelig priviligert du er. Bortskjemt er ikke begynnelsen engang.

En ting er å være priviligert og forstå at man er priviligert. Men du fatter jo ikke engang hvor uhyggelig priviligert du er!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

Nå var det hverken koranen eller nudisme som var poenget her, men at du velger å henge ut muslimer, men aldri har skrevet ett eneste innlegg om naturister som gjør akkurat det samme!

Ditt fremmedhat skinner gjennom det du skriver. Og det er ikke et pent skue!

Med vennlig hilsen

Det får være hva det er. Jeg er iallfall ærlig.

Og jeg vet også at hudfarge ikke betyr noe for meg. Jeg har venner fra allslags kulturer, tilogmed muslimske(!), og ser ikke på dem som mindre verdt enn noen andre. Vil faktisk mye heller ha muslimske venner, enn nudister som venner. Det tror jeg neppe jeg kunne levd med, for å være ærlig. Nå må jeg logge av for ikveld, hvis du svarer på dette, så skriver jeg tilbake imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg har det godt tross alt, veldig veldig godt. Men, det har du også. Smiler DU konstant, og tenker DU på hvor utrolig heldig du er til alle tider?

Nei, men eg skuldar heller ikkje på dei som har det verre enn meg når livet er litt tøffare enn den vanlege surfinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg har det godt tross alt, veldig veldig godt. Men, det har du også. Smiler DU konstant, og tenker DU på hvor utrolig heldig du er til alle tider?

Nei, men Bassisten rakker heller ikke ned på dem som IKKE er så priviligerte som han/du/jeg!

DET er forskjellen!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

Ergo har du et VALG! Når du engang blir voksen og lei av "The American Dream", så kan du (selv om du ikke eier fem øre) sette deg på flyet til Norge (betalt av norske skattebetalere, om nødvendig).

Det kan overhodet ikke sammenlignes med situasjonen fra en typisk person fra Angola.

Og jeg gjentar, slik at det kanskje synker inn:

Du forstår faktisk ikke hvor uhyggelig priviligert du er. Bortskjemt er ikke begynnelsen engang.

En ting er å være priviligert og forstå at man er priviligert. Men du fatter jo ikke engang hvor uhyggelig priviligert du er!

Med vennlig hilsen

Jeg vet jeg er heldig sør, men mer enn noen andre heldige og priviligerte i verden, så tenker jeg ikke på det konstant. Ingen smiler hele tiden, hver dag, fordi de har mat i kjøleskapet og penger til det de trenger. Kanskje ikke du engang, Sør? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...