Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har sopp i en tånegl, og har derfor begynt på Lamisil negltabletter. Disse har jeg gått på i 6 uker, og skal gå på de i en del uker til (ca 8 tror jeg). Etter at jeg begynte med disse pillene har jeg blitt veldig plaget med sopp i underlivet. Har du noen forklaring på det?

Jeg fikk for en uke siden "påvist" (hos en naturterapeut) Candida. Har siden min siste fødsel for snart to år siden hatt mange plager med magen, og fant til slutt ut av jeg ikke tålte brød. Naturterapeuten fortalte (ved hjelp av et slags apparat) at jeg reagerte på gjær (kunne virke logisk på meg), og jeg skal nå begynne på diett. Men dette candida-syndromet har jeg hatt i to år (det var da mageproblemene begynte), men jeg har ikke vært plaget med underlivssopp før nå etter at jeg begynte på Lamisil.

Har Lamisil noen virkning på candida-sopp? Kan det være slik at soppen nå kommer ut, og at den derfor sprer seg til underlivet?

Jeg skal begynne på diett , soppdrepende naturmiddel (noe bladekstraks) og dophilus.

Dette skal jeg gå på i 3 mnd. Dersom jeg da er kvitt candida-soppen, vil jeg da tåle vanlig gjær igjen, eller vil jeg alltid få vondt i magen av gjær? Jeg regner med at også underlivssoppen vil forsvinne i løpet av denne tiden på diett?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57211-candida-og-lamisil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...