Gå til innhold

Akupunktur ved cellegift

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg leste at flere sykehus bruker akupunktur for å døyve kvalmen ved cellegiftkurer. Min far skal i gang med cellegift ved Ullevål sykehus, men de sto ikke på listen. Kan man da få en henvisning til Aker, som sto på denne listen, eller må man henvende seg til en annen akupunktør?

Jeg regner jo med at om de får slik akupunkturbehandling på et sykehus, så er det gratis, mens om man går til en utenfor så må man betale det selv. Så hvordan kan man i så fall gjøre dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57322-akupunktur-ved-cellegift/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Akupunktur ved cellegift,

Det er gjort mer enn 30 undersøkelser som viser effekt av akupunktur mot kvalme og dette faktum gjør at metoden også har fått større aksept innen skolemedisinen. Jeg vet at jordmødre ved Ullevål bruker akupunktur, men jeg kjenner ikke til om anestesiavdelingen gjør dette. Hvis ikke det lar seg ordne kan din far bruke armbånd som kjøpes i helseskosten og brukes som akupressur mot kvalmepunktet på underarmen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...