Gå til innhold

FU: Hva hiver du på grillen ??


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Noen tips å komme med, eller griller dere disse evinnelig kjedelige pølsene.

Grillspyd er tingen, men hva er spesielt godt å tre på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

+ Plagsomme naboer

+ Jehovas Vitner

+ Dørselgere (må marineres først)

+ Katter og hunder (fortrinnsvis hunder med svart pels - skal gi "lykke")

+ Mormonere (over svak varme, i lengre tid)

Vi har også prøvd medlemmer av FrP som var her for å verve oss, men de var totalt uspiselige. Selv ikke nabohundene ville ha dem.

Med gastronimiske hilsener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest punkyB

+ Plagsomme naboer

+ Jehovas Vitner

+ Dørselgere (må marineres først)

+ Katter og hunder (fortrinnsvis hunder med svart pels - skal gi "lykke")

+ Mormonere (over svak varme, i lengre tid)

Vi har også prøvd medlemmer av FrP som var her for å verve oss, men de var totalt uspiselige. Selv ikke nabohundene ville ha dem.

Med gastronimiske hilsener

Jeg kunne tenke meg å slenge Sør og noen negre på grillen - så skulle jeg ha servert maten til kattene mine :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

+ Plagsomme naboer

+ Jehovas Vitner

+ Dørselgere (må marineres først)

+ Katter og hunder (fortrinnsvis hunder med svart pels - skal gi "lykke")

+ Mormonere (over svak varme, i lengre tid)

Vi har også prøvd medlemmer av FrP som var her for å verve oss, men de var totalt uspiselige. Selv ikke nabohundene ville ha dem.

Med gastronimiske hilsener

Hva om det er medlemmer av Jehovas her og de føler seg støtt over innlegget ditt. Jeg skjønner det er en spøk, men

*Vi hiver kranglefanter på *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raglan

Jeg kunne tenke meg å slenge Sør og noen negre på grillen - så skulle jeg ha servert maten til kattene mine :-))

Blir det noe igjen til hunden vår tror du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raglan

Ser ikke bort fra det - skal sende det over såfall *S*

Takk........det skulle bli en bra porsjon det ;-))

Hun er matlei for tiden, så det ser vi frem til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummer, scampi, blåskjell, kamskjell, fasanbryst, gåselever, rensdyrmedaljong er sikkert godt, men ingenting slår den ferdigmarinerte flintsteken fra Rimi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får tak i kalvekjøtt så er det delig og mørt til grillspyd, lammekjøtt også (jeg skjærer ut de beste delene av en lammestek, resten salter jeg til lapskaus/suppekjøtt). Kylling og svin går også bra.

Lag en marinade av olje, urter, tabasco og krydder (karri, spisskummin, paprikapulver, grillkrydder osv.) og la kjøttbitene ligge i marinaden noen timer før du trer de på grillspydet.

Du kan egentlig bruke det meste, tomatbiter, løk, hvitløksbåter, paprika i forskjellige farger, sjampinjonger osv.

Det er kjempegodt med salat og varme baguetter til.

Bruk fantasien! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nordost

+ Plagsomme naboer

+ Jehovas Vitner

+ Dørselgere (må marineres først)

+ Katter og hunder (fortrinnsvis hunder med svart pels - skal gi "lykke")

+ Mormonere (over svak varme, i lengre tid)

Vi har også prøvd medlemmer av FrP som var her for å verve oss, men de var totalt uspiselige. Selv ikke nabohundene ville ha dem.

Med gastronimiske hilsener

Du er ikke så veldig morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenke meg å slenge Sør og noen negre på grillen - så skulle jeg ha servert maten til kattene mine :-))

Jeg antar at kattene dine ikke har så lave forventninger til mat at de ville spist meg?

Forresten (siden vi tastet om engelsk forleden) - vet du forskjellen på inedible og uneatable? :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grønnsaker og Frukt!

Halve tomater med krydderolje evt. ost

Halve løk med en krydderolje, tomat skive og ost.

Champignoner som er tatt ut stammen på og fylt med salsa, eller en blanding av stammen (hakket opp), cottage cheese/rømme og vårløk.

Når det er kjøtt, syns jeg rødvinsmarinert elgbiff er godt, kylling fylt med/marinert i pesto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nordost

Hva om det er medlemmer av Jehovas her og de føler seg støtt over innlegget ditt. Jeg skjønner det er en spøk, men

*Vi hiver kranglefanter på *

Hallo?? Hva med dørselgere dah? Hva må ikke de føle? Stakkars mennesker ass...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biff er tingen. En stor, saftig, deilig biff, av bestekvalitet, dynket i barbeque saus - det er orgasmisk.

Tilbehør som salater osv, det trenger jeg vel ikke å si at er et must, og til biffen så drikker du iskald øl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nordost

Hvorfor antar du jeg forsøker å være morsom?

Med vennlig hilsen

Fordi det meste av det du skriver er så vanvittig tåpelig og usaklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitløk, selvsagt!

Skjer av toppen på en hvitløk hell over litt god oliven olje og litt basilikum og grill den hel, med skall og alt til båtene kjennes møre. Nytes! Den gode smaken er igjen, ikke sterkt eller noe bare mildt og nydelig! Du trenger selvsagt ikke olje og urter, men det gir en ekstra liten piff. Smør gjerne hvitløken utover kjøttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...