Gå til innhold

FU: Hva hiver du på grillen ??


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest 5barnsmor

Vi griller maiskolber, kjøtt, ostepølser med bacon rundt, masse fisk og wokgrønnsaker (i egnet beholder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barna får pølser, de vil ikke ha annet. Men vi pleier faktisk å gjøre altfor mye utav vår egen mat.

For eksempel:

*Champignon fylt med blåskimmelost

*marinert biff

*kjøttdeigspyd med indiske krydder

*hele tomater og/eller løk i folie

*mais, løkbiter,hvitløk,salt, pepper og meierismør i folie

*fisk i folie

Og så må man selvsagt ha noe godt ved siden av. Og da er en gresk salat dødsgodt! Eller potetsalat, helst hjemmelaget. Eller begge deler. Nå ble jeg sulten, gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummer, scampi, blåskjell, kamskjell, fasanbryst, gåselever, rensdyrmedaljong er sikkert godt, men ingenting slår den ferdigmarinerte flintsteken fra Rimi!

Har du noen lenker til grilling av ymse sjømat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Barna får pølser, de vil ikke ha annet. Men vi pleier faktisk å gjøre altfor mye utav vår egen mat.

For eksempel:

*Champignon fylt med blåskimmelost

*marinert biff

*kjøttdeigspyd med indiske krydder

*hele tomater og/eller løk i folie

*mais, løkbiter,hvitløk,salt, pepper og meierismør i folie

*fisk i folie

Og så må man selvsagt ha noe godt ved siden av. Og da er en gresk salat dødsgodt! Eller potetsalat, helst hjemmelaget. Eller begge deler. Nå ble jeg sulten, gitt...

Prøver å legge det på grillen jeg.

Det blir så mye søl når jeg hiver det ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir ofte marinert flintstek for det er vi glad i, og selvsagt hvitløk innpakket i folie med litt olje over. Ellers griller vi biff og spareribs. Vi har nesten alltid min hjemmelagede potetsalat som tilbehør for den er bare nydelig! *skryte skryte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om det er medlemmer av Jehovas her og de føler seg støtt over innlegget ditt. Jeg skjønner det er en spøk, men

*Vi hiver kranglefanter på *

Det var ein rørande omsorg for Jehovas Vitner du utviste her!

Eg reknar med at du vil skriva noko av det same neste gong nokon skriv noko nedsetjande om muslimar..? (som dei faktisk meiner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Marinerte koteletter, krydderpølser, marinert indrefilet av svin, kyllingfileter. Det er også utrolig godt med fyllte champignoner som tilbehør - ta ut stilken på soppen og hakk den sammen med hvitløk, løk, litt bacon og pepper. alt sammen surres i steikepanne og fylles i sopp-hatten. strø litt revet ost oppå og legg det på grillen. Nam!

*sulten nå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg griller sommerkoteletter og pølser..liker ikke annen grillmat. Spiser salat eller potetstappe ved siden av.

Sønnen min elsker hvitløksmarinert lammelår. Ikke helt typisk 7-åring nei *s*

Sambo er altetende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grillkokken

Kanin er populært på grillen hjemme hos oss.

Ellers går det i biff og grillsyd av diverse kjøtt,med paprika,løk,tomat,mais,squash og champignong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marinert Scampi.

Fant oppskrift på Aperitif.no

Noen skjeer olje, en neve koriander, saften av 2 lime, chilisaus (sterk).

Putta oppi Scampiene og marineret de i noen timer.

Stappa på grillspyd og grilla i 5 minutter.

Kjempegodt med karrirømme ved siden av.

(Rømme+karripulver).

Må ha mye for å bli mett, men en innmari god forrett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Det blir ofte marinert flintstek for det er vi glad i, og selvsagt hvitløk innpakket i folie med litt olje over. Ellers griller vi biff og spareribs. Vi har nesten alltid min hjemmelagede potetsalat som tilbehør for den er bare nydelig! *skryte skryte*

Kunne jeg fått oppskriften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne jeg fått oppskriften?

Selvsagt! :-) Jeg bruker aldri eksakte mengder, du må nesten føle deg fram alt etter hvor mange som skal spise, men det gjør ingenting om du lager for mye for det er godt å spise alene til kvelds. Jeg bruker kalde kokte poteter i terninger(nypoteter med skallet på er best), kalde hardkokte egg i terninger, en løk (evt en bunt vårløk) finhakket, noen stilker selleri i biter, reddiker i båter, en bunt oppklippet gressløk, en liten boks maiskorn. Dette blandes sammen med 3-4 ss olivenolje, 1-2 ss balsamico- eller rødvinseddik, salt og pepper, ca et beger lettrømme (avhengig av hvor mye salat) og hjemmelaget majones (kan ikke byttes med kjøpemajones!). Majones lager jeg ved å ha 2 eggeplommer i en bolle og blande med ca en teskje sennepspulver (Colmans), salt og pepper. Så visper jeg det sammen med håndmikser mens jeg heller sakte i omtrent like deler olivenolje og maisolje. Tilslutt smaker jeg det til med sitronsaft, evt ekstra salt og pepper. Jeg lager aldri majones etter oppskrift, så hvis du ikke har laget det før bør du kanskje finne en for det er ikke alltid lett å ha følelsen for når du har hatt i nok olje, når den evt skiller seg osv. I allefall, denne salaten er kjempegod, og utmerket på ethvert koldtbord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...