Gå til innhold

Jeg har spist for mye!!!


Altman

Anbefalte innlegg

jeg har fått beskjed at jeg bør over på et sunnere kosthold. I den forbindelse har jeg i noen dager veiet maten jeg spiser. Problemet er som følger: legen har sagt at jeg maks skal spise 20 gram sjokolade hver dag. I dag spiste jeg en sjokolade uten å veie den først. Etterpå veide jeg en tilsvarende sjokolade, og vekta viste 25 gram!!!

Såe.... hva gjør jeg? Jeg har fått i meg 5 gram sjokolade for mye i dag! Er det farlig? Er det greit hvis jeg bare spiser 15 gram i morra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør snarest hive deg på en trimsykkel. Om du ikke har en slik, kan du låne min. Den står her og støver ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør snarest hive deg på en trimsykkel. Om du ikke har en slik, kan du låne min. Den står her og støver ned.

Jeg er redd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg vil anbefale at du blir helt hysterisk, spyr, løper opp og ned trapper i 4 timer, og deretter slutter fullstendig å spise.

:-p

Nei, nå må ikke dere guttene begynne sånn også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg vil anbefale at du blir helt hysterisk, spyr, løper opp og ned trapper i 4 timer, og deretter slutter fullstendig å spise.

:-p

Nei, nå må ikke dere guttene begynne sånn også!

Hmm, hvis jeg kutter av meg en finger skulle det tilsvare godt og vel det jeg fikk i meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, hvis jeg kutter av meg en finger skulle det tilsvare godt og vel det jeg fikk i meg!

Radikal slankekur!

*poeng for oppfinnsomhet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd

Selvsagt er du det, og om du ikke kaster deg på en sykkel med en gang vil alle tro at du er gravid i 9. måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden må du på død og liv dytte i deg en sjokolade HVER dag?

Hvis du er på slanker'n eller tilsvarende holder det vel at du unner deg et par sjokolader i helga? Jeg gikk ned 10 overflødige kilo i fjor - bare så du vet det:) Er ikke så glad i sjokolade, men jeg skeia ut med masse smågodt i helgene.

Vær flink i ukedagene og belønn deg selv i helgene. Kan ikke belønne seg selv hver dag da vettø!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden må du på død og liv dytte i deg en sjokolade HVER dag?

Hvis du er på slanker'n eller tilsvarende holder det vel at du unner deg et par sjokolader i helga? Jeg gikk ned 10 overflødige kilo i fjor - bare så du vet det:) Er ikke så glad i sjokolade, men jeg skeia ut med masse smågodt i helgene.

Vær flink i ukedagene og belønn deg selv i helgene. Kan ikke belønne seg selv hver dag da vettø!:)

men legen sa jo.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden må du på død og liv dytte i deg en sjokolade HVER dag?

Hvis du er på slanker'n eller tilsvarende holder det vel at du unner deg et par sjokolader i helga? Jeg gikk ned 10 overflødige kilo i fjor - bare så du vet det:) Er ikke så glad i sjokolade, men jeg skeia ut med masse smågodt i helgene.

Vær flink i ukedagene og belønn deg selv i helgene. Kan ikke belønne seg selv hver dag da vettø!:)

Leger sier så mye. Han mente sikkert at du KAN spise en liten knøttesjokolade hver dag,- ikke at du _må_.

Hva skal man forresten med en _så_ liten sjokolade?? Det er jo bare til å erte opp med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger sier så mye. Han mente sikkert at du KAN spise en liten knøttesjokolade hver dag,- ikke at du _må_.

Hva skal man forresten med en _så_ liten sjokolade?? Det er jo bare til å erte opp med det!

Nå svarte jeg visst på mitt eget innlegg. Unnskyld assa. Vet at slike ting ikke alltid blir tatt nådig opp her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger sier så mye. Han mente sikkert at du KAN spise en liten knøttesjokolade hver dag,- ikke at du _må_.

Hva skal man forresten med en _så_ liten sjokolade?? Det er jo bare til å erte opp med det!

Du mener altså at jeg ikke er nødt til å spise denne sjokoladen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du mener altså at jeg ikke er nødt til å spise denne sjokoladen?

Ja, hvis målet er et sunnere kosthold tror jeg du klarer deg veldig fint uten denne lille sjokoladen hver dag. Eller kanskje legen tenker at dersom du spiser litt sjokolade hver dag så blir du lei av det?

Skal du ned noen kilo også eller er det bare et "sunnere kosthold" som er tingen her? Hvis du er normalt slank og beveger deg litt innimellom så er det jo heller ingen fare med sjokolade i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis målet er et sunnere kosthold tror jeg du klarer deg veldig fint uten denne lille sjokoladen hver dag. Eller kanskje legen tenker at dersom du spiser litt sjokolade hver dag så blir du lei av det?

Skal du ned noen kilo også eller er det bare et "sunnere kosthold" som er tingen her? Hvis du er normalt slank og beveger deg litt innimellom så er det jo heller ingen fare med sjokolade i ny og ne.

men hva skal jeg erstatte de 20 gramene med da? Sukkertøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva skal jeg erstatte de 20 gramene med da? Sukkertøy?

Hvorfor er det så viktig med de 20 grammene da?

Ta deg heller ei brødskive med kokt skinke og paprika eller agurk på toppen.

Det spiste jeg mye av til frokost og lunsj under min lille slankeperiode i fjor.

Sjokolade er bare tull. Hvis man VIL ned i vekt (som jeg ikke vet om du vil) så er det en fryd å kutte ut sånt fetteri vettu. Hvis man bare vil det halvhjertet så er det selvsagt ikke like lett.

Men det fins masse godt som kan erstatte sjokolade da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så viktig med de 20 grammene da?

Ta deg heller ei brødskive med kokt skinke og paprika eller agurk på toppen.

Det spiste jeg mye av til frokost og lunsj under min lille slankeperiode i fjor.

Sjokolade er bare tull. Hvis man VIL ned i vekt (som jeg ikke vet om du vil) så er det en fryd å kutte ut sånt fetteri vettu. Hvis man bare vil det halvhjertet så er det selvsagt ikke like lett.

Men det fins masse godt som kan erstatte sjokolade da!

Ok, la oss si at jeg erstatter sjokoladen med brødskive da. Hvor langt opp kan jeg gå? 30-40 gram? Er 50 for mye? Kan jeg ha Nugatti på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, la oss si at jeg erstatter sjokoladen med brødskive da. Hvor langt opp kan jeg gå? 30-40 gram? Er 50 for mye? Kan jeg ha Nugatti på?

20 gram nugatti.

Eller 15 gram smør og tyve gram nugatti. Og ingen brødskive. Bare slikke badevekta rein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 gram nugatti.

Eller 15 gram smør og tyve gram nugatti. Og ingen brødskive. Bare slikke badevekta rein.

det blir 35 gramtil sammen. Hmm, slett ikke ille!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...