Gå til innhold

Oppsummering av VM så langt -og litt om hvordan det går


jacob

Anbefalte innlegg

Argentina - har innfridd, slår England på fredag. Kan vinne VM (1)

England - er bare ikke bedre, ryker ut

Danmark - et godt lag, men tjener . Kan gå videre med bra resultat i morgen.

Sengal - kan bli VMs høydare, men holder de taktisk? Individuelle ferdigheter av rang - ingen under 190 cm. Digre pikker.

Sverige - slår Nigeria. Går videre

Frankrike - tapte første, men vinner de resterende. Vinner ikke VM.

Spania - dette blir Spanias VM. Kan vinne hele dritte. (2)

Portugal- ryker ut.

Irland - herlig moral. Går kanskje videre

Tyskland - Går videre, men ryker i neste omgang.

Camerun - går kanskje videre. Morsom fotball.

Belgia - kan lure de fleste. Glitrende kamp mot Japan.

Japan- Glitrende mot Belgia, men ikke potensiale utover dette.

Brasil. Går videre. Kan vinne (3).

Dett var dett. interessant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God oppsummering, Jacob. Er langt på veg samd i det du skriv, men manglar vurdering av vertsland Sør-Korea som gjorde ein strålande innsats då dei banka Polen - eit normalt godt europeisk lag.

I dette tilfellet trur eg faktisk Sør-Korea faktisk kan gå vidare - med den energien dei visar - og med heimefordelen. - Men det blir i så fall åttendedelsfinale og ut.

Eg held ein knapp på Argentina, men heier på Senegal. Å sparke froskane sine rumper så ettertrykkeleg i opningskampen står det respekt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God oppsummering, Jacob. Er langt på veg samd i det du skriv, men manglar vurdering av vertsland Sør-Korea som gjorde ein strålande innsats då dei banka Polen - eit normalt godt europeisk lag.

I dette tilfellet trur eg faktisk Sør-Korea faktisk kan gå vidare - med den energien dei visar - og med heimefordelen. - Men det blir i så fall åttendedelsfinale og ut.

Eg held ein knapp på Argentina, men heier på Senegal. Å sparke froskane sine rumper så ettertrykkeleg i opningskampen står det respekt av!

Å se afrikanere spille fotball er en fryd -og ei pine. De gjør mye finurlig og lekkert, men surrer seg bort til slutt. Det er derfor briter, tyskere og franskmenn vinner kriger, mens afrikanere og arbere må la seg konolisere. Kynisk organisering og hjerteråe taklinger må til.

Slik sett skulle man kanskje forvente mer av russerne - de har jo også vunnet kriger. Til overmål har de fremavlet noen sjakklegender også. Likevel - russernes triumfer på slagmarken og på sjakkbrettet tror jeg må tilskrives befolkningstallet.

Slike analogier er ganske interessante, men om de er relevante vet jeg ikke. Noe må det være - spillerne fra Senegal spiller jo i de beste franske klubbene. Spillerne fra Camerun like så - om enn enda mer spredt rundt omkring i den store fotballverdenen. Med slike individuelle ferdigheter og en slik klubboppdragelse som disse karene har, burde de være helt i tetsjiktet - kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er langt på vei enig med deg, men du glemte Italia. De er uten tvil også outsidere til gullet.

Det er nok disse 5 lagene det står om:

Argentina

Brasil

Italia

Spania

Frankrike - De dreit seg ut stort, men jeg mistenker at de kommer knallhardt tilbake i dag.

Argentina er nok de som mest sannsynlig drar hjem seieren.

Nå skal jeg se Danmark banke Senegal om ikke mange timene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Har ikke Canal +.

Det trenger du ikke, de fleste kampene sendes på STV 1,2 & 4. Noen live, andre repriser på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...avskrive Danmark. De har gjort en jævla bra første omgang mot Senegal nå, til tross for 45 grader i lufta der nede.

Dessuten; siden Frankrike ikke lenger er den soleklare vinneren av gruppe A, så er det ikke like sikkert at det blir Danmark (dersom de går videre..) som møter Argentina i 8-delsfinalen. Danmark kan meget mulig vinne hele pulja, og da får de langt lettere motstand enn vinneren i gruppe F (Argentina, hvis ikke noe drastisk skjer..), og hvis Danmark får overkommelig motstand i 1/8 finalen (England eller Sverige), så kan de meget mulig gå videre til en kvartfinale hvor sannsynlig motstander for Danmark - med forutsetning at de vinner pulja og banker Sverige eller England i første finalen - vil være Brasil. Danmark har et langt bedre lag enn Norge noensine har hatt, og vi har slått et sterkere Brasil enn dagens Brasil, to ganger tidligere, og det kan Danmark utvilsomt - med litt hell - klare de også.

Så mitt tips, forutsatt at Danmark vinner nå, og det tror jeg de gjør, er at Danmark når minst til kvarten!

Litt "patriotisk" er jeg kanskje, men Danmark har et utrolig forsvar, en meget dyktig keeper, en midtbane som produserer sjanser på sjanser, og spisser som setter dem i mål.

Dessuten fikk Danmark annulert et mål, nå, for hens, men det var ikke hens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger du ikke, de fleste kampene sendes på STV 1,2 & 4. Noen live, andre repriser på kvelden.

Har ikke svensk tv heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...avskrive Danmark. De har gjort en jævla bra første omgang mot Senegal nå, til tross for 45 grader i lufta der nede.

Dessuten; siden Frankrike ikke lenger er den soleklare vinneren av gruppe A, så er det ikke like sikkert at det blir Danmark (dersom de går videre..) som møter Argentina i 8-delsfinalen. Danmark kan meget mulig vinne hele pulja, og da får de langt lettere motstand enn vinneren i gruppe F (Argentina, hvis ikke noe drastisk skjer..), og hvis Danmark får overkommelig motstand i 1/8 finalen (England eller Sverige), så kan de meget mulig gå videre til en kvartfinale hvor sannsynlig motstander for Danmark - med forutsetning at de vinner pulja og banker Sverige eller England i første finalen - vil være Brasil. Danmark har et langt bedre lag enn Norge noensine har hatt, og vi har slått et sterkere Brasil enn dagens Brasil, to ganger tidligere, og det kan Danmark utvilsomt - med litt hell - klare de også.

Så mitt tips, forutsatt at Danmark vinner nå, og det tror jeg de gjør, er at Danmark når minst til kvarten!

Litt "patriotisk" er jeg kanskje, men Danmark har et utrolig forsvar, en meget dyktig keeper, en midtbane som produserer sjanser på sjanser, og spisser som setter dem i mål.

Dessuten fikk Danmark annulert et mål, nå, for hens, men det var ikke hens.

...selvsagt bare glemmes nå.

Etter idag blir Danmark og Senegal ståendes med 4 poeng hver og Frankrike 3, men Danmark må slå Frankrike for å klare det, mens Senegal har en forholdsvis enkelt gjennstående mach mot Uruguay.

Frankrike og Senegal går videre, Danmark ryker.

Sad but true.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...selvsagt bare glemmes nå.

Etter idag blir Danmark og Senegal ståendes med 4 poeng hver og Frankrike 3, men Danmark må slå Frankrike for å klare det, mens Senegal har en forholdsvis enkelt gjennstående mach mot Uruguay.

Frankrike og Senegal går videre, Danmark ryker.

Sad but true.

Jeg tror vi bytter ut Danmark med Frankrike. Yes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi bytter ut Danmark med Frankrike. Yes?

Nei, at de bytter plass blir litt feil å si. Begge ville mest sannsynlig godt videre med dansk seier idag, men slitne dansker maktet ikke varmen i andre omgang, og ryker nå ut.

Hvis det ikke skjer enda en bombe.

Nå drar jeg for å kjøpe meg dress! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter aa ha gamblet paa 12 av kampene, staar jeg med en grande totalis paa -52 kr. Portugals spillere burde nagles fast paa banen og deretter bli overkjoert med gressklipper. Dersom Frankrike vinner de resterende kampene, er de pent noedt til aa vinne VM, det sier seg selv. Det vil ikke skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter aa ha gamblet paa 12 av kampene, staar jeg med en grande totalis paa -52 kr. Portugals spillere burde nagles fast paa banen og deretter bli overkjoert med gressklipper. Dersom Frankrike vinner de resterende kampene, er de pent noedt til aa vinne VM, det sier seg selv. Det vil ikke skje.

Jeg har gått på noen smeller på gamlinga jeg også. Hvis dagens dobbel går inn (Frankrike - Uruguay og Kamerun Saudi Arabia), satset selvsagt safed på begge to, så er jeg så vidt i pluss igjen.

Hvis ikke er jeg bankerott på Unibet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...avskrive Danmark. De har gjort en jævla bra første omgang mot Senegal nå, til tross for 45 grader i lufta der nede.

Dessuten; siden Frankrike ikke lenger er den soleklare vinneren av gruppe A, så er det ikke like sikkert at det blir Danmark (dersom de går videre..) som møter Argentina i 8-delsfinalen. Danmark kan meget mulig vinne hele pulja, og da får de langt lettere motstand enn vinneren i gruppe F (Argentina, hvis ikke noe drastisk skjer..), og hvis Danmark får overkommelig motstand i 1/8 finalen (England eller Sverige), så kan de meget mulig gå videre til en kvartfinale hvor sannsynlig motstander for Danmark - med forutsetning at de vinner pulja og banker Sverige eller England i første finalen - vil være Brasil. Danmark har et langt bedre lag enn Norge noensine har hatt, og vi har slått et sterkere Brasil enn dagens Brasil, to ganger tidligere, og det kan Danmark utvilsomt - med litt hell - klare de også.

Så mitt tips, forutsatt at Danmark vinner nå, og det tror jeg de gjør, er at Danmark når minst til kvarten!

Litt "patriotisk" er jeg kanskje, men Danmark har et utrolig forsvar, en meget dyktig keeper, en midtbane som produserer sjanser på sjanser, og spisser som setter dem i mål.

Dessuten fikk Danmark annulert et mål, nå, for hens, men det var ikke hens.

Men i andre omgang var Senegal best-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i andre omgang var Senegal best-)

Uten tvil, men det kan nok skyldes varmen som disse afrikanerne er bedre vandt med enn danskene.

Jeg liker for øvrig disse afrikanske lagene, og håper noen av dem når langt.

Kamerun skuffet for øvrig noe helt for jævlig mot Saudi Arabia nå, men man kan vel her sannsynligvis skylde på at de undervurderte motstanderen sin skikkelig!

Jeg tror nok kanskje vi finner ut hva Kamerun egentlig står for når de skal spille mot Tyskland om noen dager!

Senegal er nok - i hvertfall til nå i dette VM - det desidert beste av de afrikanske lagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter aa ha gamblet paa 12 av kampene, staar jeg med en grande totalis paa -52 kr. Portugals spillere burde nagles fast paa banen og deretter bli overkjoert med gressklipper. Dersom Frankrike vinner de resterende kampene, er de pent noedt til aa vinne VM, det sier seg selv. Det vil ikke skje.

Du bør ikke satse på kjendislag som spiller mot afrikanske lag. Man vet aldri hvor man har disse afrikanerne. Selv tapte jeg penger på Danmark-Senegal i dag, mens Camerun gikk inn. Frankrike må imidlertid slå Uruguay for at det skal bli utbetaling - og det gjør de jo. Jeg har dessuten ambisjoner om å sette noen kroner på Lewis i dag. Tror han kommer til å banke livskiten av Tyson. Det er kult å gamble på boxing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...