Gå til innhold

Jeg synes bare rett og slett


Zirine

Anbefalte innlegg

at folk i blokk er for lite tolerante. Ikke skal man grille med kullgrill, blir det for mye festing så får man påpakning, løper hundene løse så er det noen hysteriske kvinnemennesker som åkker seg - selv om du kan banne på at de selv aldri er nede på den plenen ....

Det er for mange som aldri skulle bodd i blokk. Når man bor i blokk, så må man forvente at det er litt bråk innimellom - litt festing - litt grilling MED OLJE fra de under - litt hoing i gangene. Ikke hver helg, men iallefall annenhver helg.

Herregud - hvis ting er så vanskelig, så får dem som er plaget flytte i en fjøs på landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med deg Zirine:o) Bor man i blokk må man ta følgene.

Er blitt fortalt om en gang det ble klaget på en fest i ei blokk, saken ble henlagt for hele styret var på festen:o)

Jeg tror jeg egentlig er et blokkmenneske jeg:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zirine, kan du ta en prat med naboen min som klager over at 2 åringen tasser barbeint over kjøkkengulvet "allerede ved 7-tiden om morgenen" og ifølge naboen skaper psykiske problemer for henne?

Hun "tolererer ikke" vi "dikterer" hennes døgnrytme. Hun liker faktisk å sove lenge!

Evt. kan du også bli med på å spleise på hoppestokk og steppesko til ungene mine? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zirine, kan du ta en prat med naboen min som klager over at 2 åringen tasser barbeint over kjøkkengulvet "allerede ved 7-tiden om morgenen" og ifølge naboen skaper psykiske problemer for henne?

Hun "tolererer ikke" vi "dikterer" hennes døgnrytme. Hun liker faktisk å sove lenge!

Evt. kan du også bli med på å spleise på hoppestokk og steppesko til ungene mine? ;-)

Nå er det en ballansegang i alt - jeg kan forstå at noenting kan bli for voldsomt for noen å tåle. Men herregud - folk må da tåle at ungene beveger seg, løper og hopper litt på gulvet i leiligheten over - PÅ DAGEN OG FØR LEGGETID. Det skal da være et hjem for alle. Jeg gjentar - hvis man ønsker ro og orden, så skal man da for svarte ikke flytte inn i et borettslag.

Jeg forstår at man kan finne det irriterende at folk fra andre kulturer med andre vaner enn vi - har barn som er våkne til midnatt - og at aktivitetsnivået da er litt høyt, men den normale aktiviteten før 21.00 bør man da ikke begrense.

Her i blokken er det nå forbudt å grille med kull. Det er ikke vår skyld - men kunne gjerne ha vært det for vi grilla no jævli i fjor MED OLJE. Istedenfor å snakke med dem det gjaldt - spørre om dem kunne finne en annen løsning for det generte de over - så går man altså til et forbud som innvirker på alle. Det synes jeg er sykt.

Gud, jeg er glad jeg skal flytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zirine, kan du ta en prat med naboen min som klager over at 2 åringen tasser barbeint over kjøkkengulvet "allerede ved 7-tiden om morgenen" og ifølge naboen skaper psykiske problemer for henne?

Hun "tolererer ikke" vi "dikterer" hennes døgnrytme. Hun liker faktisk å sove lenge!

Evt. kan du også bli med på å spleise på hoppestokk og steppesko til ungene mine? ;-)

Jeg har en ex som klagde på naboen over oss fordi hun gikk over golvet. Dette er fakta! Ikke nok med det - det viste seg at hun brukte filt-tøfler. Gud hjelpe meg så flau jeg var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ex som klagde på naboen over oss fordi hun gikk over golvet. Dette er fakta! Ikke nok med det - det viste seg at hun brukte filt-tøfler. Gud hjelpe meg så flau jeg var...

*ler*

Det er sikkert hun som bor under oss!

Eller det vil si: på _siden_ under oss. De som bor rett under og på den andre siden under (og er barnløse skiftarbeidere) har ingen problemer med oss.

Nabodama som klager er forøvrig den som fester verst uten nabovarsel og har ei katte som pisser i alle oppganger og hopper fra terrasse til terrasse for å drite...

Høres det kjent ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig tolerant, noen ganger kan jeg sette på samme tvkanal som naboen skru av lyden og likevel høre hva som blir sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zirine, kan du ta en prat med naboen min som klager over at 2 åringen tasser barbeint over kjøkkengulvet "allerede ved 7-tiden om morgenen" og ifølge naboen skaper psykiske problemer for henne?

Hun "tolererer ikke" vi "dikterer" hennes døgnrytme. Hun liker faktisk å sove lenge!

Evt. kan du også bli med på å spleise på hoppestokk og steppesko til ungene mine? ;-)

Hvordan får dere plass til alle dere i en blokk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det en ballansegang i alt - jeg kan forstå at noenting kan bli for voldsomt for noen å tåle. Men herregud - folk må da tåle at ungene beveger seg, løper og hopper litt på gulvet i leiligheten over - PÅ DAGEN OG FØR LEGGETID. Det skal da være et hjem for alle. Jeg gjentar - hvis man ønsker ro og orden, så skal man da for svarte ikke flytte inn i et borettslag.

Jeg forstår at man kan finne det irriterende at folk fra andre kulturer med andre vaner enn vi - har barn som er våkne til midnatt - og at aktivitetsnivået da er litt høyt, men den normale aktiviteten før 21.00 bør man da ikke begrense.

Her i blokken er det nå forbudt å grille med kull. Det er ikke vår skyld - men kunne gjerne ha vært det for vi grilla no jævli i fjor MED OLJE. Istedenfor å snakke med dem det gjaldt - spørre om dem kunne finne en annen løsning for det generte de over - så går man altså til et forbud som innvirker på alle. Det synes jeg er sykt.

Gud, jeg er glad jeg skal flytte.

Her i huset har vi før og etter barne-tv lek.

Dvs. at etter barne-tv skal ungene leke rolig, spise kveldsmat, bade, leses for osv.

Om sommeren kan det bli litt senere.

Og selv med 4 astmatikere i huset har det aldri falt meg inn å klage på litt røyk fra naboer, selv om vi setter pris på å bli advart når når det er snakk om bråtebrenning da. Så vi får funnet på noe annet enn f.eks. å tilbringe dagen ute hjemme.

Her er også annen grill enn elektrisk forbudt, men der vi bodde før var det tydligvis fritt frem for det meste.

Men for en enslig, overfølsom dame går altså den barbeinte tassingen over kjøkkengulvet ut over hennes psykiske helse. Det var i allefall det hun påsto.

Selv funderer jeg da litt over høna og egget problemstillingen - hva kom først? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg i at normal aktivitet og en normal døgnrytme må man akseptere, men selv jeg har irritert meg grønn av å bli vekt kl.5-6 om morgenen i helga av barn som tramper over oss. Det er altfor tidlig, og det burde foreldrene vite også. Selv om man bor i blokk kan man bare ikke gjøre som man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...