Gå til innhold

Jeg synes bare rett og slett


Zirine

Anbefalte innlegg

Lillelurven

De som ikke fatter det, burde heller dra på gamlehjem.

Når det er sagt, burde du heller spare litt penger, og kjøpe deg en lekker sveitservilla. Den hadde nok kledd deg like godt, som den hadde kledd meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er selvsagt enig med deg, og litt bråk må man gjøre regning med.

Naboen over som hyler som en stukken gris hver gang han kommer, det er derimot ikke så artig... Dvs, det var jo artig i starten, men det er jo faen til mas det er på den fyren der når han har sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si det motsatte: Hvis man ikke er innstilt på å følge reglene i blokka/borettslaget, så får man flytte i en fjøs på landet! Og reglene er klinkende klare i de fleste borettslag: ikke grilling på verandaen (en av naboene våre hadde brann på verandaen pga. en grill de trodde var slokket. Det kunne fort spredt seg til naboene.), ikke bråk etter kl. 23, ikke løse hunder (kanskje ikke husdyr i det hele tatt).

Det skader ikke å ta litt hensyn til folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke fatter det, burde heller dra på gamlehjem.

Når det er sagt, burde du heller spare litt penger, og kjøpe deg en lekker sveitservilla. Den hadde nok kledd deg like godt, som den hadde kledd meg!

Den har du rett i Lillelurven, men selv om jeg er en kostbar liten berte, så tror jeg rett og slett at jeg skal finne meg et lite fraflyttet gårdsbruk her nede.

Nei, huff - hva ER det jeg sier ... jeg må dekodes - bonderomantiske drømmer har begynt å innta meg *vræææl*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si det motsatte: Hvis man ikke er innstilt på å følge reglene i blokka/borettslaget, så får man flytte i en fjøs på landet! Og reglene er klinkende klare i de fleste borettslag: ikke grilling på verandaen (en av naboene våre hadde brann på verandaen pga. en grill de trodde var slokket. Det kunne fort spredt seg til naboene.), ikke bråk etter kl. 23, ikke løse hunder (kanskje ikke husdyr i det hele tatt).

Det skader ikke å ta litt hensyn til folk!

Hvis en person har problemer med en ekstremgrilling fra naboen under så får han ta det opp med vedkommende og se om de ikke kan finne en løsning. Det er da for svarte ikke nødvendig å lage regler for alt slik at det må gå ut over alle som IKKE har et problem.

Å innordne seg normale regler er normalt ikke et problem for de fleste. Men så finnes det noen mennesker som følger disse reglene til punkt å prikke, som er så kontrollfrikete - som aldri har slingringsmonn i forhold til hva dem kan akseptere og ikke - toleransen er lik null. Skal det være stille klokken 23.00, så skal det være stille klokken 23.00 - ergo ingen fest. Sånne folk er en pest og en plage for alle rundt seg slik at trivselen svinner som dugg for solen.

Jeg har ikke tenkt å diskutere alle mulige regler i et borettslag med deg. Jeg er enig at de skal være regler - det er heller ikke det jeg setter fingeren på. Jeg snakker om den et minimum av den toleransen du bør ha når du velger en slik boform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig tolerant, noen ganger kan jeg sette på samme tvkanal som naboen skru av lyden og likevel høre hva som blir sagt.

Det må man si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillelurven

Den har du rett i Lillelurven, men selv om jeg er en kostbar liten berte, så tror jeg rett og slett at jeg skal finne meg et lite fraflyttet gårdsbruk her nede.

Nei, huff - hva ER det jeg sier ... jeg må dekodes - bonderomantiske drømmer har begynt å innta meg *vræææl*

Du, da må jeg bare fortelle deg om en vakker gård som muligens ennå er til salgs. Vi så på den, åhh, den er perfekt. Finner nok ikke linken i farta, men sjekk her:

http://www.snippen.no/ Her er en link til en som iallefall _var_ til salgs...

Her er mange... http://www.gardsbruk.no/prosp.asp?Gnr=126

Den er uten så mye jord, med mange gamle og rataurerte hus, og du kan får fortsette salget av vakre glassting, som har vært gjennomgangstema i gårdsdriften. Det, og åpen gård tror jeg det var...Let en dag du har lite å gjøre, eller naboene dine roper over seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg i at normal aktivitet og en normal døgnrytme må man akseptere, men selv jeg har irritert meg grønn av å bli vekt kl.5-6 om morgenen i helga av barn som tramper over oss. Det er altfor tidlig, og det burde foreldrene vite også. Selv om man bor i blokk kan man bare ikke gjøre som man vil.

Hva skal de gjøre? Binde ungen fast til senga frem til 7?

Du av alle (jeg regner med at du har barn) burde vite at dette er en periode de går igjennom. Barn står normalt ikke opp i 5 tiden, og det vil heller ikke dette barnet gjøre når det blir litt større.

Her synes jeg din toleransegrense er for lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har vi før og etter barne-tv lek.

Dvs. at etter barne-tv skal ungene leke rolig, spise kveldsmat, bade, leses for osv.

Om sommeren kan det bli litt senere.

Og selv med 4 astmatikere i huset har det aldri falt meg inn å klage på litt røyk fra naboer, selv om vi setter pris på å bli advart når når det er snakk om bråtebrenning da. Så vi får funnet på noe annet enn f.eks. å tilbringe dagen ute hjemme.

Her er også annen grill enn elektrisk forbudt, men der vi bodde før var det tydligvis fritt frem for det meste.

Men for en enslig, overfølsom dame går altså den barbeinte tassingen over kjøkkengulvet ut over hennes psykiske helse. Det var i allefall det hun påsto.

Selv funderer jeg da litt over høna og egget problemstillingen - hva kom først? ;-)

Det er ingenting å fundere på. Man FÅR ikke psykiske problemer av å høre noen tasse over gulvet, det er et bevis på at man HAR problemer. Og man bør da definitivt ikke ha noen katt som kan komme til å mjaue eller lage andre lyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, da må jeg bare fortelle deg om en vakker gård som muligens ennå er til salgs. Vi så på den, åhh, den er perfekt. Finner nok ikke linken i farta, men sjekk her:

http://www.snippen.no/ Her er en link til en som iallefall _var_ til salgs...

Her er mange... http://www.gardsbruk.no/prosp.asp?Gnr=126

Den er uten så mye jord, med mange gamle og rataurerte hus, og du kan får fortsette salget av vakre glassting, som har vært gjennomgangstema i gårdsdriften. Det, og åpen gård tror jeg det var...Let en dag du har lite å gjøre, eller naboene dine roper over seg!

Takk for linken, jeg skal kikke på den. Det som imidlertid er helt sikkert er at jeg skal _ikke_ flytte nordover igjen, og jeg gidder_ikke_sånne oppussingsobjekt - og det kan ikke være for dyrt. Hva står man igjen med da? :)

Hvis jeg skal flytte til et nedlagt gårdsbruk, så må jeg få min søster med meg. Jeg interesserer meg minimalt for oppussing og hagearbeid - jeg vil bare leve og bo, jeg. Ja, og drikke rødvin :) Søsteren min kan derimot bestikkes til å gjøre sånn slavearbeid - og jeg tviler ikke på at hun kunne finne på å lage sånne glassting og arrangere åpen dag ... steke vafler til hestene som kom på besøk.

Jeg tror jeg er adoptert. Jeg må være adoptert *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting å fundere på. Man FÅR ikke psykiske problemer av å høre noen tasse over gulvet, det er et bevis på at man HAR problemer. Og man bør da definitivt ikke ha noen katt som kan komme til å mjaue eller lage andre lyder.

Godt poeng laban :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novembermom

Jeg er enig med deg i at normal aktivitet og en normal døgnrytme må man akseptere, men selv jeg har irritert meg grønn av å bli vekt kl.5-6 om morgenen i helga av barn som tramper over oss. Det er altfor tidlig, og det burde foreldrene vite også. Selv om man bor i blokk kan man bare ikke gjøre som man vil.

Så man skal i stedet forklare barnet at det kan ikke stå opp så tidlig pga at naboen under har lav toleranse ( ja jeg synes du har det på det punktet der ). Man får tåle at barn våkner så tidlig. Hvor mange ganger har jeg ikke hørt unger hylgrine om natten når jeg sover? Men jeg går ikke opp og sier at foreldrene må skjønne at nå skal det være stille.

Jeg bor i blokk jeg og. Bor det barn under eller over, så får man tolerere litt barnebråk.

Man kan ikke be et barn på 3 år f eks om å være musestille, for det går ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novembermom

Enig med deg i det meste. Jeg bor i blokk, men har helst lyst til å flytte vekk. Liker meg ikke. Er ikke noe blokkmenneske jeg.

De som bor over oss, har unger. Ungene løper over gulvet mye og det bråker, men det må man regne med når man bor i en blokk som har mange barnefamilier. Og det er også en del små som griner sent på natten. Men sånn er livet :o)

Grilling har vi lov til. Med elektrisk eller gass-grill. Det ble vedtatt i fjor ( hvis jeg husker rett nå ).

Stille etter kl 23:00........Ja jeg skjønner jo at folk vil ha nattero, men har man fest så bør det gis nabovarsel sånn at naboene rundt deg er klar over at det blir litt bråk etter kl 23:00.

Vi kan i hvertfall ikke ha fest, for naboene under føler jeg er sånne kontrollfreakere.

Pluss at noen av festdeltakerne, iallfall en, setter på musikken så høyt og skriker når h*n skal snakke.

Og vi vil jo ikke ha noe sånt. Og vi kan heller ikke ha noe sånt, for vi har andre å ta hensyn til.

Men jeg liker ikke den regelen så mye, men det betyr ikke at jeg ikke følger den. Jeg foretrekker enebolig for da slipper jeg å bekymre meg for naboer som skal komme å klage på slaget 23:00 :o)

Uansett, liker man ikke bråk/barnebråk ( da mener jeg om dagen generelt ) o.l. så bør man ikke bo i blokk. Man må være litt tolerant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skal de gjøre? Binde ungen fast til senga frem til 7?

Du av alle (jeg regner med at du har barn) burde vite at dette er en periode de går igjennom. Barn står normalt ikke opp i 5 tiden, og det vil heller ikke dette barnet gjøre når det blir litt større.

Her synes jeg din toleransegrense er for lav.

Nei, jeg har ikke barn, enda i allefall. Jeg forstår jo at barn står opp tidlig, derfor har jeg heller aldri klaget til naboene om dette. Men det betyr jo ikke at jeg ikke kan ligge og irritere meg over at jeg ikke får sove. Du kan vel ikke si at du alltid står opp kl. 5 på en søndag med et smil om munnen selv om det er dine egne barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting å fundere på. Man FÅR ikke psykiske problemer av å høre noen tasse over gulvet, det er et bevis på at man HAR problemer. Og man bør da definitivt ikke ha noen katt som kan komme til å mjaue eller lage andre lyder.

Hehe...

Hadde jeg vært litt tøffere i trynet, hadde jeg sagt noe om akkurat dette, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke barn, enda i allefall. Jeg forstår jo at barn står opp tidlig, derfor har jeg heller aldri klaget til naboene om dette. Men det betyr jo ikke at jeg ikke kan ligge og irritere meg over at jeg ikke får sove. Du kan vel ikke si at du alltid står opp kl. 5 på en søndag med et smil om munnen selv om det er dine egne barn?

Vel, nå tror jeg vel neppe at noen vil komme å klandre deg for hva du _tenker_. Det var nå heller ikke det vi diskuterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...