Gå til innhold

Livet


puff og blårøyk

Anbefalte innlegg

Gratulerer og lykke til!

Når det er konstatert hjerteslag, er sjansene meget store statistisk sett for at det skal gå bra. Jeg har selv ligget på UL etter å ha hatt blødninger og fått se et blinkende hjerte - mot alle våre dårlige prognoser fra helsevesenet. Det utviklet seg videre til en gutt som nå er 3 år.

I likhet med andre her ønsker jeg dere hjertelig velkommen til Foreldreforum på nyåret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en nydelig fortelling, Puff!

Jeg ønsker dere alt godt i hele verden, alle 3. Det kommer mange hinder etter dette også, men når hjerteaktiviteten er konstatert, er det plutselig veldig mye mindre som kan gå galt.

...og så blir det spennende å se om Turid klarte "oppdraget"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk til dere begge for livstegnet i dobbeltforstand! Jeg er så glad på deres vegne og må si jeg føler meg så løftet, (og det er helt utrolig, så tung som jeg er av barn om dagen).

GRATULERER!!!

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

puff og blårøyk

Takk for alle godord, alle lykkeønskninger. Utrolig hvordan støtte fra fremmede "nettmennesker" kan varme. Og trøste når det trenges. Dere er en fin gjeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

puff og blårøyk

Hei igjen,

Ser at du er litt bekymret med tanke på ICSI, da dere kjenner et multihandikappet barn etter denne metoden. Nå spørs det om man kan si at ICSI-metoden er årsak til dette. Undersøkelser viser at det ikke er forskjell på risikoen for misdannelser når man bruker IVF eller ICSI, men at det er en liten økning av risikoen i forhold til naturlig befruktning. Dette ble klart i en norsk rapport som ble lagt frem nylig. Denne kan du se på:

http://www.sintef.no/smm

Den viser at det vil fødes 13 ICSI barn med alvorlige misdannelser per år. Når vi vet at ca. 1/3 av alle prøverørsforsøk er ICSI og at suksessraten er lik, vil det gi rundt 400 ICSI-barn per år. Prosent 3.25%. Visstnok er risikoen ved "naturlig befruktning" marginalt lavere. (13 barn tilsvarer en økning på 1,5 barn (for et tall....) i forhold til naturlig risiko, som det heter i rapporten.)

Vil med dette bare berolige dere med at det er tilbakevist at ICSI i seg selv medfører økt risiko for misdannelser. Klart det skjer, og det er forferdelig for dem det gjelder, men for de aller fleste av oss er det måten vi får våre elskede barn på.

PS. Trenger dere lettere lesning er Ben Eltons Inconceivable også anbefalt!! Men nå går det vel i bøker om Svangerskap og fødsler?!?!? :o)

Takk for tipset! Som jeg sa, min "motvilje" mot ICSI skyldes følelser, ikke fornuft. Vi hadde en oppklarende samtale med Dr Magnus, og det hjalp godt. Skrive for Utspring? Nå er det kav umulig for meg å rekonstruere det hele, men, jeg har alt på diskett. Det er bare det at den disketten lager krøll akkurat nu. Finner jeg en løsning på problemet skal jeg maile deg bit for bit. Har tatt vare på mailadressen din, så vi får se. Med mine datakunnskaper kan det ta litt tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! Som jeg sa, min "motvilje" mot ICSI skyldes følelser, ikke fornuft. Vi hadde en oppklarende samtale med Dr Magnus, og det hjalp godt. Skrive for Utspring? Nå er det kav umulig for meg å rekonstruere det hele, men, jeg har alt på diskett. Det er bare det at den disketten lager krøll akkurat nu. Finner jeg en løsning på problemet skal jeg maile deg bit for bit. Har tatt vare på mailadressen din, så vi får se. Med mine datakunnskaper kan det ta litt tid. :)

De innleggene du har skrevet her på dol kan du jo finne ved forfattersøk på ditt eget nick.

Du gjør sånn: Velg "Søk" i den røde menyen øverst - da får du opp et søkevindu.

Her setter du ditt eget nick inn i den nederste ruten (den for søk i forum, ikke den over for søk i artikler)

Du tar bort haken i den lille ruten (vis kun innlegg med svar fra fagpersonell), velger "forfattersøk" i listen ved siden av, og velger forum for ufrivillig barnløse. Trykk på søkknappen, og du får en liste med linker til dine egne innlegg på dette forumet.

Dersom du så markerer og kopierer innholdet i innlegget over til en word-fil, har du rekonstruert innlegget i et ganske "Utspring"-vennlig format.

(Jeg vil også gjerne at du skriver for Utspring; jeg har stor glede av å lese dine beskrivelser og erfaringer!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

puff og blårøyk

De innleggene du har skrevet her på dol kan du jo finne ved forfattersøk på ditt eget nick.

Du gjør sånn: Velg "Søk" i den røde menyen øverst - da får du opp et søkevindu.

Her setter du ditt eget nick inn i den nederste ruten (den for søk i forum, ikke den over for søk i artikler)

Du tar bort haken i den lille ruten (vis kun innlegg med svar fra fagpersonell), velger "forfattersøk" i listen ved siden av, og velger forum for ufrivillig barnløse. Trykk på søkknappen, og du får en liste med linker til dine egne innlegg på dette forumet.

Dersom du så markerer og kopierer innholdet i innlegget over til en word-fil, har du rekonstruert innlegget i et ganske "Utspring"-vennlig format.

(Jeg vil også gjerne at du skriver for Utspring; jeg har stor glede av å lese dine beskrivelser og erfaringer!)

Jeg gjorde et forsøk, men alt jeg får opp er denne tråden. Resten er nok forsvunnet i cyberspace, dvs dersom jeg ikke får fikset disketten. Uten den er det nok ganske håpløst. Det er mulig det er diskettstasjonen som har fått seg en smell, for alt var i orden da vi dro. Alt som skjer når jeg setter inn disketten er at jeg får beskjed om at den ikke er formattert. Jeg får prøve den på en annen pc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde et forsøk, men alt jeg får opp er denne tråden. Resten er nok forsvunnet i cyberspace, dvs dersom jeg ikke får fikset disketten. Uten den er det nok ganske håpløst. Det er mulig det er diskettstasjonen som har fått seg en smell, for alt var i orden da vi dro. Alt som skjer når jeg setter inn disketten er at jeg får beskjed om at den ikke er formattert. Jeg får prøve den på en annen pc.

Ganske pussig - jeg får heller ikke noe som helst ut av å søke på nicket ditt.

Kanskje de har slettet gamle innlegg?

Jeg håper du finner ut av det - innleggene dine har vært fornøyelig lesning som veldig mange har kjent seg inderlig igjen i!

Lykke til med resten av året og resten av svangerskapet - det skulle vel være ganske sammenfallende størrelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...