Gå til innhold

Hjææælp, jeg har fått husdyr!


kjerringskinn

Anbefalte innlegg

kjerringskinn

Her satt jeg da, i halvmørket og tastet. Døra til terassen på vid gap. Ser bortover gulvet og tenker: Jøss, så rart at det har blåst inn et tørt løv nå..... og da HOPPER plutselig løvet. Det gjør forsåvidt jeg også!!!

Summer meg to sekunder og går nærmere for å inspisere. Jippi, jeg er den lykkelige innehaver av en FROSK i stua!

Nå har jeg bedrevet klappjakt på den tullingen en halvtime, men den er adskillig mer spretten enn meg (noe som forøvrig ikke skal nevneverdig mye til...) så da sitter jeg her og funderer på hva jeg skal gjøre....?

Ikke er jeg særlig stiv i froskisk, så jeg får ikke forklart mr. jumping grågrønn at jeg har fredelige hensikter, ikke vet jeg hva jeg kan servere for å lokke han ut og jeg kommer i hvert fall ikke til å prøve meg på no kyssing for å se om det blir en prins for med den farten han spretter rundt i kommer det bare til å føre til fordervelse :-o

Ei heller har jeg lyst til å krype til køys med ubudne gjester i kåken, så hva gjør jeg? Er det noen som har noen bankers froskefangertips å gi meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjerringskinn

Jeg drepte en froks med et kosteskaft en gang vi fikk en inn i huset da jeg var barn.

Har du lyst til å gjenta den bragden er det bare å komme! Innen jeg klarer å sikte og slå er lille kvekk et helt annet sted, så jeg antar at jeg ikke er kjapp nok :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lyst til å gjenta den bragden er det bare å komme! Innen jeg klarer å sikte og slå er lille kvekk et helt annet sted, så jeg antar at jeg ikke er kjapp nok :-(

Jeg vil helst slippe. men om du bor i nærheten av Bergen skla du ikke se vekk ifra at jeg kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SMoria

Jeg har ikke noe annet tips til deg enn utholdenhet, min venn....

Men jeg må få lov til å takke deg for en absolutt herlig latterkule som jeg fikk av å lese innlegget ditt..... ser det for meg liksom :-)

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Singularity

De er ikke giftige og de biter ikke, så det er bare å plukke den opp og bære den ut :-)

Er det vanskelig å fange den i hånden, så prøv evt. å sperre den inne med et tynt tekstil - en jakke, et teppe e.l.

Men de er forholdsvis ømfientlige dyr, så ikke kast det over den hvis den blir utsatt for mye vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singularity

Wæææ, stappe ei bøtte over hue på'n...?

Det er nok også en god løsning :-)

De hopper vel forholdsvis ballistisk, så da skulle det bare være å dekke den med bøtten, løfte den såvidt litt opp og stikke hånden innunder og fange den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å fange den under en kurv eller bolle eller noe sånt. Når den er fanget under der tar du et blad og skyver under og bærer den ut og slipper den løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok også en god løsning :-)

De hopper vel forholdsvis ballistisk, så da skulle det bare være å dekke den med bøtten, løfte den såvidt litt opp og stikke hånden innunder og fange den.

Stikke hånda innafor å fange'n????...ikke jeg, ikke min hånd...:-O

Hadde nok funnet et eller annet å få lagt under/over (som lokk) bøtta, og så fått ut dyret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singularity

Stikke hånda innafor å fange'n????...ikke jeg, ikke min hånd...:-O

Hadde nok funnet et eller annet å få lagt under/over (som lokk) bøtta, og så fått ut dyret...

Som sagt, de biter ikke.

Jeg husker jeg fanget en frosk innendørs en gang - da var det bare å få den inn i et hjørne og dekke den med begge hender og løfte den opp. Den satt rolig til jeg slapp den løs igjen.

Det går alltids an å ta noe under bøtta og løfte den opp, men da må man være forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, de biter ikke.

Jeg husker jeg fanget en frosk innendørs en gang - da var det bare å få den inn i et hjørne og dekke den med begge hender og løfte den opp. Den satt rolig til jeg slapp den løs igjen.

Det går alltids an å ta noe under bøtta og løfte den opp, men da må man være forsiktig.

..."de biter ikke"...men lell da...jeg hadde ikke klart å få noe slikt i hendene...er ei stor pyse da det gjelder kryp....*grøsser*

Tro meg eller ei, jeg har vært med å pella (plukka) kreps....._med_ pølseklype..

De som var med, telte mine skrik,.."ja, der fikk'a en til" hver gang jeg fikk tak på en..*s

Så var det krepsefest på hytta...

No' så jævlig, først manna jeg meg opp til å pella krypa, så mente de jeg skulle eta dem etterpå??... Ikke f***.. Har ennå ikke smakt kreps.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stikke hånda innafor å fange'n????...ikke jeg, ikke min hånd...:-O

Hadde nok funnet et eller annet å få lagt under/over (som lokk) bøtta, og så fått ut dyret...

Hadde jeg vært der så skulle jeg gjort det for deg. :-) Jeg elsker frosker og rumpetroll og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært der så skulle jeg gjort det for deg. :-) Jeg elsker frosker og rumpetroll og sånn.

Du må være gæ'rn..:-O

Men det er ikke jeg som har fått frosk inn i huset, heldigvis...det er kjerringskinnet....

Gjett om jeg er glad for det da...at det ikke er meg asså....*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singularity

..."de biter ikke"...men lell da...jeg hadde ikke klart å få noe slikt i hendene...er ei stor pyse da det gjelder kryp....*grøsser*

Tro meg eller ei, jeg har vært med å pella (plukka) kreps....._med_ pølseklype..

De som var med, telte mine skrik,.."ja, der fikk'a en til" hver gang jeg fikk tak på en..*s

Så var det krepsefest på hytta...

No' så jævlig, først manna jeg meg opp til å pella krypa, så mente de jeg skulle eta dem etterpå??... Ikke f***.. Har ennå ikke smakt kreps.. ;-)

Kreps smaker ikke spesielt godt. Har spist det en gang på et svensk arrangement - ikke helt motbydelig, men fristet ikke til gjentagelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreps smaker ikke spesielt godt. Har spist det en gang på et svensk arrangement - ikke helt motbydelig, men fristet ikke til gjentagelse.

Men tenk deg da... Først skal en plukke dem, koke dem, så skal en ha disse ekle krypa inn i kjeften??...

Ikke jeg nei......:-|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singularity

Hadde jeg vært der så skulle jeg gjort det for deg. :-) Jeg elsker frosker og rumpetroll og sånn.

Jeg liker også amfibier :-)

Har lyst på noen som hobbydyr hvis Statens Dyrehelsetilsyn får ut fingern og liberaliserer regelverket for hold av eksotiske dyr. Pilgiftfrosker i et regnskogsterrarium hadde bare vært lekkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også amfibier :-)

Har lyst på noen som hobbydyr hvis Statens Dyrehelsetilsyn får ut fingern og liberaliserer regelverket for hold av eksotiske dyr. Pilgiftfrosker i et regnskogsterrarium hadde bare vært lekkert!

Dere er gæ'rne....:-|

Kryp som "kosedyr?"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singularity

Men tenk deg da... Først skal en plukke dem, koke dem, så skal en ha disse ekle krypa inn i kjeften??...

Ikke jeg nei......:-|

Tja... Kan du forestille deg å stappe griser, sauer, kyr, elger, kaniner osv. inn i munnen ?

Det er vel rett og slett spørsmål om bearbeidelse av maten. Man trenger ikke spise krepsene hele - det holder med de kjøttfulle delene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...