Gå til innhold

Hjææælp, jeg har fått husdyr!


kjerringskinn

Anbefalte innlegg

Du må være gæ'rn..:-O

Men det er ikke jeg som har fått frosk inn i huset, heldigvis...det er kjerringskinnet....

Gjett om jeg er glad for det da...at det ikke er meg asså....*s*

Åh, det var ikke deg, nei. Men jeg hadde gjort det for deg også. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker også amfibier :-)

Har lyst på noen som hobbydyr hvis Statens Dyrehelsetilsyn får ut fingern og liberaliserer regelverket for hold av eksotiske dyr. Pilgiftfrosker i et regnskogsterrarium hadde bare vært lekkert!

Stilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singularity

Dere er gæ'rne....:-|

Kryp som "kosedyr?"?

Amfibier og krypdyr (eller insekter og krepsdyr for de som er fascinert av de) kan ikke bli "kjæledyr" på samme måte som pattedyr.

Det blir mer å sammenlikne med å ha fisker i et akvarium - man skaper et miljø for de, forer de og har en begrenset interaksjon med de. Og man kan se på dem og synes de er fascinerende :-)

Skal man ha et dyr som man vil kose mye med, ha en form for dialog med osv. så er de ikke særlig godt egnet. Noen av de tåler en viss håndtering, andre tåler minimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreps smaker ikke spesielt godt. Har spist det en gang på et svensk arrangement - ikke helt motbydelig, men fristet ikke til gjentagelse.

Kreps med dill... Mmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Kan du forestille deg å stappe griser, sauer, kyr, elger, kaniner osv. inn i munnen ?

Det er vel rett og slett spørsmål om bearbeidelse av maten. Man trenger ikke spise krepsene hele - det holder med de kjøttfulle delene.

#Kan du forestille deg å stappe griser, sauer, kyr, elger, kaniner osv. inn i munnen ?#

Men disse dyra er da ikke "kryp".. Det er krypdyra jeg ikke liker.. Det er vel mest utseende som gjorde at jeg mista matlysta...skjønner??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amfibier og krypdyr (eller insekter og krepsdyr for de som er fascinert av de) kan ikke bli "kjæledyr" på samme måte som pattedyr.

Det blir mer å sammenlikne med å ha fisker i et akvarium - man skaper et miljø for de, forer de og har en begrenset interaksjon med de. Og man kan se på dem og synes de er fascinerende :-)

Skal man ha et dyr som man vil kose mye med, ha en form for dialog med osv. så er de ikke særlig godt egnet. Noen av de tåler en viss håndtering, andre tåler minimalt.

Hehe, jeg skjønner jo det da.....og jeg tror egentlig du skjønner hva jeg mener også.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*

Husker da jeg fikk ei padde på besøk (det er flere år siden altså, minst 4 år). Jeg stod på kjøkkenet og laget mat da jeg plutselig fikk følelsen av å bli iakttatt. Jeg snudde meg rundt, og der satt verdens største padde. Jeg har aldri vært så redd i hele mitt liv, og løp ut med det samme. Jeg var aleine hjemme, gubben og sønnen vår var på butikken. Det regnet ute, men jeg våget ikke å gå inn i gjen så lenge det digre monsteret der var inne i huset.

Da de endelig kom hjem (og jeg var søkkvåt), fortalte jeg hva som hadde skjedd. De holdt på å le seg i hjel, og trodde ikke noe på meg!! Og de trodde i hvert fall ikke noe på at den var så stor som jeg sa at den var. Men de gikk nå inn for å se etter den da, og de fant den til slutt....under sofaen i stua.

Jeg stod _veldig_ på avstand da gubben bærte den ut i skogkanten. Og han måtte medgi at det var den største padda han noen gang hadde sett. ;-)

Ellers har jeg også hatt grevling på besøk. Det var også litt skummelt, for grevlingen var så hissig av seg.

Men åssen gikk det med det nye "kjæledyret" ditt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

*ler*

Så morro da! Vi får bare halvdaue fugler og mus på besøk. Men det er liksom kattenes gjester. Hvordan gikk det? Hva gjorde du?

Er sikker på at du prøvde å kysse den, om du klarte å fange den:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjerringskinn

Takk for alle gode råd og tips. Desverre rakk jeg ikke lese dem før gjesten hadde dratt....og jeg er i ettertid veldig glad for at ingen har utkastelses seremonien på video!

Etter at kvekk var blitt husvarm, kom han fram fra sitt skjulested under oppvaskmaskinen, men hver gang jeg nærmet meg forsvant han igjen. Dreping er forbeholdt mygg, så det var utkasting som eneste alternativ. Bevæpnet med feiebrett (som han elegant hoppet over) og en svær plastbolle krabbet, snek og hoppet jeg rundt på gulvet....må ha vært moro for vi holdt på en times tid.... til slutt var han i forvaring under bollen. Ved hjelp av en reklamebrosjyre (takk til ColorLine ;-) ble han buksert ut i naturen igjen.

Tror ikke han kommer tilbake med det første, for han er nok opptatt med å fortelle slekta om den svære ugrasiøse frosken han har besøkt.....*grøss* tenk om han tar dem med for å se!

Nå som ståpelsen på armene har lagt seg, ser jeg jo at den nok var fullstendig harmløs, men ikke tale om at jeg hadde fått sove med Kermit på armen.

Kanskje jeg skal flytte tilbake til blokka i byen.....? *funderer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gode råd og tips. Desverre rakk jeg ikke lese dem før gjesten hadde dratt....og jeg er i ettertid veldig glad for at ingen har utkastelses seremonien på video!

Etter at kvekk var blitt husvarm, kom han fram fra sitt skjulested under oppvaskmaskinen, men hver gang jeg nærmet meg forsvant han igjen. Dreping er forbeholdt mygg, så det var utkasting som eneste alternativ. Bevæpnet med feiebrett (som han elegant hoppet over) og en svær plastbolle krabbet, snek og hoppet jeg rundt på gulvet....må ha vært moro for vi holdt på en times tid.... til slutt var han i forvaring under bollen. Ved hjelp av en reklamebrosjyre (takk til ColorLine ;-) ble han buksert ut i naturen igjen.

Tror ikke han kommer tilbake med det første, for han er nok opptatt med å fortelle slekta om den svære ugrasiøse frosken han har besøkt.....*grøss* tenk om han tar dem med for å se!

Nå som ståpelsen på armene har lagt seg, ser jeg jo at den nok var fullstendig harmløs, men ikke tale om at jeg hadde fått sove med Kermit på armen.

Kanskje jeg skal flytte tilbake til blokka i byen.....? *funderer*

Mr. Kvekk tar nok med seg hele slekta og kommer på besøk neste lørdag også...hehe...

Sikkert en festlig kveld for'n dette.....*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...