Gå til innhold

Har dere noen gang truffet en partner på nettet?


Tanya1365380060

Anbefalte innlegg

Tanya1365380060

Jeg bare lurer...leste et sted at de forholdene som starter gjennom chatting o.l. ofte varer lengst eller fungerer best!

Så, noen som har noen personlige erfaringer de har lyst til å dele....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Tanya1365380060

    8

  • SierDuDet

    4

  • toci

    2

  • tonie

    2

Gjest Lex Lea

Jeg vet ikke om chatting har eksistert lenge nok til å kunne si at slike forhold holder lengst, snakk med besteforeldrene dine, så kanskje du får et annet svar! ;o)

Men jeg er en av dem som nå er gift og har barn etter å ha blitt kjent på nettet. Vi har 5-årsjubileum i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jeg er den jeg er

Jada-et par ganger.

De to første gangene var det bare korte forhold-han ene passet jeg best sammen med som venn.Han andre...Vel,en historie for seg selv.

Så var det en jeg var samboer med.Han gav meg beviset på at skinnet kan bedra.En skikkelig dritt fra ende til annen.Utgav seg for å være såååå myk og snill,var det i starten,men med en gang jeg hadde flyttet inn(var han som ba meg om det),da begynte helvete uten like.Psykisk manipulering.Heldigvis kom jeg meg ut av det.

Nå er jeg sammen med en gammel nettvenn av meg.Jeg trodde aldri jeg ville ta sjansen igjen,men da vi vanker i samme miljøet,kjenner jeg han godt fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har eg aldri.

Men har opplevd å få sterke følelser for ei herifra for ett par år siden, det var i grunnen merkelig å oppdage !

Heldigvis gikk det fort over. *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Nei. Men jeg har nok følelser for spesielt èn på nettet. Snakket sammen i snart et år. Jeg lurer på om det virkelig går an å forelske seg noen en bare har snakket på nettet, og sett bilder av hverandre? For det tror jeg nemlig er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mafiapuz

Ja...vi møttes for 5 år siden på nettet, møttes for 3 år siden og har bodd sammen i 2 1/5 år nå. Har aldri hatt en krangel. Passer perfekt. Er like mye bestevenner som samboere. Jeg tror det er enklere å finne en partner med samme interesser på nettet fordi man tør å være mer åpen når du snakker over nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanya1365380060

Nei. Men jeg har nok følelser for spesielt èn på nettet. Snakket sammen i snart et år. Jeg lurer på om det virkelig går an å forelske seg noen en bare har snakket på nettet, og sett bilder av hverandre? For det tror jeg nemlig er mulig.

Det tror jeg også er fullt mulig! Til og med uten bilde! Og grunnen til at jeg tror slike forhold har stor sjans til å fungere bra er at du treffer psyken til en person først, altså du bir kjent med personen på innsiden før du ser hvordan personen ser ut, og det gir et bedre grunnlag for et forhold!

For meg er det ihvertfall sånn at hvis jeg treffer en gutt som ved første øyekast ikke er så kjekk, så blir han bare kjekkere og kjekkere etterhvert som jeg blir kjent med han, forutsett at jeg liker personligheten til personen da!

Treffer jeg en gutt som er sinnsykt kjekk, men blir så kjent med han og finner ut at personligheten hans suger, så blir han styggere i mine øyne!

Poenget mitt med dette er å bevise hvor utrolig mye innsiden teller, og det er nettopp innsiden man treffer først på nettet! ¨

Jeg tror at jeg fullt mulig kunne falt for en person på nettet, uten å ha sett bilde eller noe sånt, men det jeg hadde vært litt bekymret for er om personen er seg selv eller ikke, det er jo vanskelig å kontrollere!

Skjønte noen noe av dette? Hva er deres synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tanya1365380060

Jeg har truffet noen på nettet, med blandede resultater.

:)

Har du truffet noen som viste seg å være totalt annerledes enn det de ga seg ut for å være på nettet? Er det noe sånt som gjør at noen resultater har vært blandede som du sier ? (regner da med at noen har vært dårlige)

Har du forresten noen gang bare truffet noen uten å sett bilde først?

Ikke svar hvis du syns at jeg ikke har noe med dette, jeg syns bare at dette emnet er veldig interessant skjønner du, det er derfor jeg spør så mye!:)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du truffet noen som viste seg å være totalt annerledes enn det de ga seg ut for å være på nettet? Er det noe sånt som gjør at noen resultater har vært blandede som du sier ? (regner da med at noen har vært dårlige)

Har du forresten noen gang bare truffet noen uten å sett bilde først?

Ikke svar hvis du syns at jeg ikke har noe med dette, jeg syns bare at dette emnet er veldig interessant skjønner du, det er derfor jeg spør så mye!:)

Klem

Jeg har møtt veldig mange fra nettet, har jo vært på en del dol-treff, så rundt 100 stk har det vel blitt. Mange av disse var selvsagt annerledes enn jeg trodde, akkurat som at jeg var annerledes enn hva mange sikkert trodde. Men disse 100 har jeg selvsagt ikke kjent like godt som de tre jeg nevner under.

Disse er trossalt de tre eneste jeg har flørtet seriøst med på nettet, og så møtt.

Når det gjelder disse forholdene, tre stk, så kjente jeg alle jentene veldig godt før vi møttes. Vi hadde snakket på tlf, chat, sms, osv, i lang tid, og jeg hadde sett bilde av alle sammen.

Ingen av disse var annerledes enn jeg trodde, i hvertfall ikke i starten...

Jeg vil ikke si at noen av disse tre var "dårlige", men de to første ble det mye kluss med, og ting skar ut slik at jeg i hvertfall med en av dem ikke lenger har kontakt.

Den siste har jeg ingenting å utsette på, og vi er veldig gode venner enda :)

Jeg tror vel egentlig at nettet er et greit sted å møte partnere, da man ofte kjenner hverandre veldig godt før man møtes, og for de av oss som synes det kan bli litt veeeel overfladisk på "byen" så er dette et flott alternativ.

Dette forutsetter selvsagt at begge parter er ærlige mot hverandre, men snakker man tilstrekkelig på tlf, osv, så tror jeg det skal godt gjøres å lyve om essensielle ting. Det er godt mulig at det er "skumlere" for dere jenter å møte folk på nettet, enn for oss gutta.

Jeg tror det er viktig å se bilde av hverandre først, slik at man ikke får helt bakoversveis når man en gang møtes.

Jeg hadde aldri møtt noen jeg ikke ante hvordan så ut, og enda viktigere - jeg hadde i hvertfall ikke møtt noen som ikke ante hvordan jeg så ut (enda verre om hun får bakoversveis enn om jeg får det..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg også er fullt mulig! Til og med uten bilde! Og grunnen til at jeg tror slike forhold har stor sjans til å fungere bra er at du treffer psyken til en person først, altså du bir kjent med personen på innsiden før du ser hvordan personen ser ut, og det gir et bedre grunnlag for et forhold!

For meg er det ihvertfall sånn at hvis jeg treffer en gutt som ved første øyekast ikke er så kjekk, så blir han bare kjekkere og kjekkere etterhvert som jeg blir kjent med han, forutsett at jeg liker personligheten til personen da!

Treffer jeg en gutt som er sinnsykt kjekk, men blir så kjent med han og finner ut at personligheten hans suger, så blir han styggere i mine øyne!

Poenget mitt med dette er å bevise hvor utrolig mye innsiden teller, og det er nettopp innsiden man treffer først på nettet! ¨

Jeg tror at jeg fullt mulig kunne falt for en person på nettet, uten å ha sett bilde eller noe sånt, men det jeg hadde vært litt bekymret for er om personen er seg selv eller ikke, det er jo vanskelig å kontrollere!

Skjønte noen noe av dette? Hva er deres synspunkter?

Jeg er enig med deg i at det uten tvil er det innvendige som er det viktigste, og at man på nettet har den fordelen at man blir kjent med personen, og ikke bare utseende. Akkurat omvendt av det overfladiske opplegget som ofte er på byen.

Jeg er uansett av den oppfatning at utseende også må være relativt i henhold til hva man liker, hvis ikke vil det ikke funke. Litt har trossalt utseende å si. De som sier noe annet lyver! :)

Jeg selvsagt også enig med deg i at en person som i utgangspunktet ikke er så veldig gunstig å se på, kan bli svært gunstig ettersom man blir kjent med den persone, og liker den.

Omvendt dersom personen er veldig pen, men viser seg å være brannsupporter eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, to-tre ganger, store skuffelser.

De kunne skrive. Vi chattet og mailet til den store gullmedalje, men for meg var det bare en stor nedtur å møte dem.

De var totalt forskjellige fra det inntrykket jeg hadde fått og de spilte også på flere hester samtidig. Det siste har jeg hørt er ganske vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanya1365380060

Jeg er enig med deg i at det uten tvil er det innvendige som er det viktigste, og at man på nettet har den fordelen at man blir kjent med personen, og ikke bare utseende. Akkurat omvendt av det overfladiske opplegget som ofte er på byen.

Jeg er uansett av den oppfatning at utseende også må være relativt i henhold til hva man liker, hvis ikke vil det ikke funke. Litt har trossalt utseende å si. De som sier noe annet lyver! :)

Jeg selvsagt også enig med deg i at en person som i utgangspunktet ikke er så veldig gunstig å se på, kan bli svært gunstig ettersom man blir kjent med den persone, og liker den.

Omvendt dersom personen er veldig pen, men viser seg å være brannsupporter eller noe sånt.

Ja, jeg mente ikke å si at utseende ikke teller, det gjør det! Men la oss si at jeg hadde truffet en på nettet som jeg virkelig falt for personlighetsmessig.Da danner man på en måte et utydelig bilde av personen også, med et utseende som passer personligheten, uten å danne et konkret bilde av hvordan personen ser ut..(den var litt kronglete, håper du forstår allikevel)

Så når man da treffer personen uten å ha sett denne fra før, så tror jeg i mitt tilfelle at utseendet ikke hadde betydd så mye(hvis det ikke er spesielt avskrekkende da..), annet enn at jeg hadde syns det var uvant og rart og endelig ha et ansikt og forholde meg til! Men med engang jeg hadde kjent igjen den personligheten jeg møtte på nettet og falt sånn for, så hadde jeg nok vent meg til det svært fort, og personen hadde med engang blitt kjekkere i mine øyne!

Dette er noe jeg tror da, kan jo ikke si at "sånn hadde jeg reagert", for det kan jeg jo ikke vite før jeg har vært i en sånn situasjon!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...