Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest 30år

Hei!

Jeg skal forsøke å være kort - fortelle om symtomene mine og så håper jeg at jeg får et svar. Jeg er 30 år - har ikke barn. Jeg har det siste halve året vært veldig plaget med hetetokter! De kommer ca 1-2 ganger i timen og varer i ca et minutt eller to. Jeg blir gloheit på hele kroppen og klam og svett. Hetetoktene forsvinner like fort som de kommer. I tillegg til dette er jeg veldig trøtt og slapp. Har svært lite overskudd. Jeg har også veldig lenge vært plaget av at jeg må opp 2-3 ganger om natten for å tisse. Når det gjelder min menstruasjonssyklus, så har den alltid vært litt rar - jeg har hatt mensen veldig ofte - MEN nå det siste året, så har det forandret seg den andre veien - jeg får mensen nå bare annenhver måned omtrent. Jeg har også hatt perioder hvor jeg har hatt veldig vondt i brystene. Sexlysten min har også blitt helt borte det siste året - og det er det ingen god grunn til!! Jeg har det kjempefint sammen med min samboer og er veldig lei meg for at jeg ikke klarer å ha et seksualliv heller. jeg har på følelsen at det må være fysisk betinget fordi jeg ikke har hatt noe problemer med sex før! Jeg har vært hos min fastlege og fortalt om alt dette - der blei det tatt en del blodprøver - stoffskifte og hormonprøver. Jeg fikk svar at alt var i orden. Legen min sa videre at jeg skulle se det ann og evnt komme igjen om et år hvis ting ikke blei bedre....... Men - jeg har ikke lyst til å vente et år, jeg! Jeg synes ikke at dette virker helt normalt og blir selvfølgelig da redd for at det skal være noe veldig alvorlig.... (det er jo lett å bli litt FOR engstelig når man ikke får noe svar, er det ikke det..?)

Jeg kan ikke skjønne at det er normalt å ha det sånn. En stund trodde jeg at jeg hadde kommet i overgangsalderen, men det er vel litt tidlig, og desuten så hadde de vel da sett det på hormonprøvene?

Dette ble visst langt allikevel...beklager det! Takk for at du leste det. Håper jeg får svar av Mette Moen og mange andre.

Hva skal jeg gjøre? Jeg orker ikke å ha det sånn! Hilsen meg

- 30år

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58963-er-redd-for-hva-det-kan-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke svare deg ordentlig, for jeg kjenner ikke igjen symptomene. Men jeg har lest at overgangsalderen kan komme tidlig for noen (for flere enn man tror). Kanskje du skulle forsøke å få time hos en gynekolog - de bør vel vite hva de skal se etter.

Jeg har dessverre ikke all verdens gode erfaringer med fastlege/almennpraktikere - de kan være kreative med forslag til diagnoser, men innimellom er det mest fornuftig med en spesialist. Så var det å vite hva slags spesialist, da. Hm..

Jeg har god erfaring med homeopati/helhetsterapi/akupunktur - mange av disse terapeutene er flinke til å finne ut "hvor feilen sitter" - og hjelpe deg å tenke ut hva slags spesialist du eventuelt bør oppsøke.

Lykke til!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...