Gå til innhold

10 år for Gamal Hosein


Vincent

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skandale.

Jeg lurte på dette allerede når aktor bare ba om 11 år. Hvorfor i helvete ba han ikke om 21 år??? Fordi det var tvil?

Helt utrolig det her altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Hvorfor i all verden fikk han bare 10 år??

Forsettelig drap - han burde da ha maksimumsstraff.

*Forsettelig drap - han burde da ha maksimumsstraff*

Maksstraff for forsettelig drap er 15 år, og brukes ikke i tilfeller med sjalusimotiverte drap og andre familietragedier.

Slik sett fikk han en streng straff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Forsettelig drap - han burde da ha maksimumsstraff*

Maksstraff for forsettelig drap er 15 år, og brukes ikke i tilfeller med sjalusimotiverte drap og andre familietragedier.

Slik sett fikk han en streng straff.

"sjalusimotiverte drap og andre familietragedier."

Nei??? Hvorfor i alle dager ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"sjalusimotiverte drap og andre familietragedier."

Nei??? Hvorfor i alle dager ikke det?

Sikkert fordi de da antar at han gjorde det i affekt - en slags sinnsyk/bevisstløs sinnstillstand pga. sjalusi - jeg blir sånn 1 gang i mnd. jeg .-)

NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

"sjalusimotiverte drap og andre familietragedier."

Nei??? Hvorfor i alle dager ikke det?

*Nei??? Hvorfor i alle dager ikke det?*

Rett og slett fordi det er noe som heter formildende omstendigheter, slike fullt som det finnes noe som heter skjerpende omstendigheter.

Uten slike hensyn ville en person som tar livet av sin voldelige ektemann etter å ha blitt psykisk og fysisk mishadlet i årevis fått samme straff som Viggo kristiansen. De har nemlig begge i prinsipp gjort det samme: Tatt livet av et annet menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Nei??? Hvorfor i alle dager ikke det?*

Rett og slett fordi det er noe som heter formildende omstendigheter, slike fullt som det finnes noe som heter skjerpende omstendigheter.

Uten slike hensyn ville en person som tar livet av sin voldelige ektemann etter å ha blitt psykisk og fysisk mishadlet i årevis fått samme straff som Viggo kristiansen. De har nemlig begge i prinsipp gjort det samme: Tatt livet av et annet menneske.

Vel- noen saker er åpenbare, men si meg ....

Hva er formidlende i Hosein saken? At han var sjalu?? Det ekke mulig. Sjalusi er noe de fleste opplever, man går da for svarte ikke å tar livet av partneren sin av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest likeblid

Jada, vi har internett vi også og klarer tilogmed å finne frem til hovednyhetene selv.

Ka e du så sur for'a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flisa Flishaugen

Jada, vi har internett vi også og klarer tilogmed å finne frem til hovednyhetene selv.

...hm jeg så det nok mer som et innspill til en meningsutveksling. Ikke for det Vincent er en kløpper til å fange opp nyheter - fint, for da slipper jeg :-)=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Vel- noen saker er åpenbare, men si meg ....

Hva er formidlende i Hosein saken? At han var sjalu?? Det ekke mulig. Sjalusi er noe de fleste opplever, man går da for svarte ikke å tar livet av partneren sin av den grunn.

Det er soleklart at impulsivt raseri når noen finner ut at ektefellen knuller andre er en formildende omstendighet.

I svært mange land, og også i tidligere tider i Norge ville man knapt fått straff for slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er soleklart at impulsivt raseri når noen finner ut at ektefellen knuller andre er en formildende omstendighet.

I svært mange land, og også i tidligere tider i Norge ville man knapt fått straff for slik.

Jo, men nå snakker vi ikke om andre land - heller ikke Norge før - vi snakker om Norge NÅ. Og jeg finner det ikke like soleklart som deg at det er en formidlende omstendighet.

Trakkasering, vold, overgrep - ja - men drap fordi partneren har et forhold på si og har planer om å skille seg - nei vettuhva - det er ikke mye formidlende. Folk bruker å skille seg når de oppdager sånt - eller fikse forholdet - det er hva vi skal forvente. Ikke drap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Jo, men nå snakker vi ikke om andre land - heller ikke Norge før - vi snakker om Norge NÅ. Og jeg finner det ikke like soleklart som deg at det er en formidlende omstendighet.

Trakkasering, vold, overgrep - ja - men drap fordi partneren har et forhold på si og har planer om å skille seg - nei vettuhva - det er ikke mye formidlende. Folk bruker å skille seg når de oppdager sånt - eller fikse forholdet - det er hva vi skal forvente. Ikke drap.

Helt greit at du syns drap begått i øyeblikkets affekt skal sidestilles med de verst tenkelige overlagte, men det syns altså ikke samfunnet forøvrig representert ved lovgiverne og den dømmende makt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit at du syns drap begått i øyeblikkets affekt skal sidestilles med de verst tenkelige overlagte, men det syns altså ikke samfunnet forøvrig representert ved lovgiverne og den dømmende makt.

Det er ikke bevist at det skjedde i affekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Det er ikke bevist at det skjedde i affekt.

Det er vel såvidt jeg har lest ikke engang blitt bevist at Gry Hussein har blitt myrdet i det hele tatt for den del.

Domstolen må i saker hvor det ikke foreligger tilståelse gjette seg til hva som har skjedd, utfra sannsynlighetsvurderinger, herunder også at drapet har skjedd i affekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel såvidt jeg har lest ikke engang blitt bevist at Gry Hussein har blitt myrdet i det hele tatt for den del.

Domstolen må i saker hvor det ikke foreligger tilståelse gjette seg til hva som har skjedd, utfra sannsynlighetsvurderinger, herunder også at drapet har skjedd i affekt.

Nei, det er ikke bevist, men "bevist nok" pga merkene på halsen, pga bevis om at Gry hadde ligget inni den gatekjøkkenet og fordi de mente det var usannsynlig at hun skulle ha begått selvmord.

At jeg og halve Norge tror han har gjort det spiller vel mindre rolle- men jeg er skremt over at noen blir dømt på slike indisier. Ingen skikkelige håndfaste fellende bevis - etter hva jeg har forstått.

Men HVIS det nå skulle vært sånn at der var masse bevis og han var 100% skyldig - så er det forsakt søkt at sjalusi er formidlende. Og det kan jeg jo bare få mene, ikke sant? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Nei, det er ikke bevist, men "bevist nok" pga merkene på halsen, pga bevis om at Gry hadde ligget inni den gatekjøkkenet og fordi de mente det var usannsynlig at hun skulle ha begått selvmord.

At jeg og halve Norge tror han har gjort det spiller vel mindre rolle- men jeg er skremt over at noen blir dømt på slike indisier. Ingen skikkelige håndfaste fellende bevis - etter hva jeg har forstått.

Men HVIS det nå skulle vært sånn at der var masse bevis og han var 100% skyldig - så er det forsakt søkt at sjalusi er formidlende. Og det kan jeg jo bare få mene, ikke sant? :)

*Men HVIS det nå skulle vært sånn at der var masse bevis og han var 100% skyldig - så er det forsakt søkt at sjalusi er formidlende. Og det kan jeg jo bare få mene, ikke sant? :)*

Joda, alle må få mene hva de vil, derom ingen tvil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flisa Flishaugen

*Men HVIS det nå skulle vært sånn at der var masse bevis og han var 100% skyldig - så er det forsakt søkt at sjalusi er formidlende. Og det kan jeg jo bare få mene, ikke sant? :)*

Joda, alle må få mene hva de vil, derom ingen tvil :-)

Kan jeg også? :-)

Jeg mener at harsj fortsatt skal være forbudt.

Og at jeg ikke syns de KAN dømme GAMAL uten bevis, selv om jeg tror han har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...