Gå til innhold

10 år for Gamal Hosein


Vincent

Anbefalte innlegg

Kan jeg også? :-)

Jeg mener at harsj fortsatt skal være forbudt.

Og at jeg ikke syns de KAN dømme GAMAL uten bevis, selv om jeg tror han har gjort det.

Jeg er veldig enig med deg her.

Det er meget skummelt at en fyr kan bli dømt pga et motiv når det ikke finnes FNUGG av bevis mot han.

Skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*Forsettelig drap - han burde da ha maksimumsstraff*

Maksstraff for forsettelig drap er 15 år, og brukes ikke i tilfeller med sjalusimotiverte drap og andre familietragedier.

Slik sett fikk han en streng straff.

Finnes det ikke nok bevis burde han ikke hatt straff i det hele tatt. Dette blir jo nesten som "vi putter han inn for sikkerhets skyld" - fordi vi tror, men er ikke helt sikre allikevel.

Dermed kan vi ikke dømme han for nedslaktning eller kvelning, men velger sånn midt imellom.

For meg så virker det som å Gry`s liv er mindre verdt enn de som gikk med på Orderud gård f.eks. Ikke noen tilståelser der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig med deg her.

Det er meget skummelt at en fyr kan bli dømt pga et motiv når det ikke finnes FNUGG av bevis mot han.

Skremmende.

For å få sterke nok bevis bør man nesten ha filmet alle drap som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

Sikkert fordi de da antar at han gjorde det i affekt - en slags sinnsyk/bevisstløs sinnstillstand pga. sjalusi - jeg blir sånn 1 gang i mnd. jeg .-)

NÅ!

En gang i måneden???

Så man kan trygt si at mennene ligger strødd etter deg??? :)))'

Helgekoz fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Men HVIS det nå skulle vært sånn at der var masse bevis og han var 100% skyldig - så er det forsakt søkt at sjalusi er formidlende. Og det kan jeg jo bare få mene, ikke sant? :)*

Joda, alle må få mene hva de vil, derom ingen tvil :-)

Og du er enig med meg - inderst inne - det kan jeg merke på meg. Tilstå eller få en helvetes (kjedelig) helg.

*dubbedidei* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Jeg er veldig enig med deg her.

Det er meget skummelt at en fyr kan bli dømt pga et motiv når det ikke finnes FNUGG av bevis mot han.

Skremmende.

*Det er meget skummelt at en fyr kan bli dømt pga et motiv når det ikke finnes FNUGG av bevis mot han.*

Mange syns å tro at bevis=tekniske bevis.

Jeg har ofte undret på hvor denne feiloppfatningen stammer fra.

I Hossein-saken finnes en rekke indisier av forskjellig slag (vitnemål fra venner/familie, mobilutskrivter, selvmotsigende forklaringer etc.etc) som tilsammen utgjør en indisiekjede og er bevis godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Morsk

Og du er enig med meg - inderst inne - det kan jeg merke på meg. Tilstå eller få en helvetes (kjedelig) helg.

*dubbedidei* :)

*Tilstå eller få en helvetes (kjedelig) helg.*

LOL. jeg tilstår ikke uten bevis :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Det er meget skummelt at en fyr kan bli dømt pga et motiv når det ikke finnes FNUGG av bevis mot han.*

Mange syns å tro at bevis=tekniske bevis.

Jeg har ofte undret på hvor denne feiloppfatningen stammer fra.

I Hossein-saken finnes en rekke indisier av forskjellig slag (vitnemål fra venner/familie, mobilutskrivter, selvmotsigende forklaringer etc.etc) som tilsammen utgjør en indisiekjede og er bevis godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...