Gå til innhold

Fleip eller fakta?Jeg er gravid!

Anbefalte innlegg

Gjest Lystløgneren

I midten av Februar hadde jeg en spontanabort i ca.uke fem.Nå er jeg gravid igjen,i uke nitten,i følge legen.

Jeg bekymrer meg veldig for det økonomiske.

Du stiller sikkert spørsmålet:Hvorfor brukte du ikke prevensjon?Eller:Hvordan kan du være i uke nitten når du hadde en spontanabort i februar?Jugde jeg for mine venner og min kjære?Juger jeg nå?

Hva tror du?

Jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59142-fleip-eller-faktajeg-er-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jeg er den jeg er

Jugde jeg for mine venner og min kjære?Juger jeg nå?

Kan vel ikke kalle det løgn. Etter det jeg kan forstå, fortalte du jo bare det legen hadde fortalt deg ?

Om man har en spontanabort, må man ikke da på utskrapning ? Og, om man da har utskrapning, men så senere får vite at man er i uke 19, har ikke da legen gjort en alvorlig feil ?

For, om det du skriver er sant. Da ville du blitt gravid første gang i midten av jan. Og så, om du nå er 19 uker på vei, da ville du jo også blitt gravid ca. i midten av jan. da også. Med andre ord hadde du ingen spontanabort i feb.

Men, jeg forstår ikke hva dette har med at du har løyet å gjøre ? Kanskje noe jeg har gått glipp av. Men, det er umulig at du kan ha hatt en spontanabort i feb.

Det er min konklusjon da.

Du er 19 uker på veg, altså ble du gravid for 17 uker siden (et svangerskap blir regnet fra 2 uker før befruktelsen fant sted), d.v.s. midt i februar. Hvorvidt det går an å bli gravid et par dager etter aborten, vet jeg ikke. Men jeg tror iallfall ikke at legen kan regne ut så tidlig i svangerskapet hvor langt du er på veg. Han spurte vel når du hadde siste mens og det var før aborten............

Gjest Lystløgneren

Du er 19 uker på veg, altså ble du gravid for 17 uker siden (et svangerskap blir regnet fra 2 uker før befruktelsen fant sted), d.v.s. midt i februar. Hvorvidt det går an å bli gravid et par dager etter aborten, vet jeg ikke. Men jeg tror iallfall ikke at legen kan regne ut så tidlig i svangerskapet hvor langt du er på veg. Han spurte vel når du hadde siste mens og det var før aborten............

Akkurat.

Men etter en spontanabort skal man jo ikke ha sex på ca.en månde til seks uker.Hadde jeg det da?

Jeg får det ikke til å stemme,og jeg tror ikke meg selv.Og,om jeg var så bekymret for økonomien så hadde jeg vel brukt prevensjon,med tanke på helse og psyke.For ikke å snakke om at jeg synes barnet til samboeren min er en smule slitsom.Hvordan vil jeg da takle en baby?

Om man har en spontanabort, må man ikke da på utskrapning ? Og, om man da har utskrapning, men så senere får vite at man er i uke 19, har ikke da legen gjort en alvorlig feil ?

For, om det du skriver er sant. Da ville du blitt gravid første gang i midten av jan. Og så, om du nå er 19 uker på vei, da ville du jo også blitt gravid ca. i midten av jan. da også. Med andre ord hadde du ingen spontanabort i feb.

Men, jeg forstår ikke hva dette har med at du har løyet å gjøre ? Kanskje noe jeg har gått glipp av. Men, det er umulig at du kan ha hatt en spontanabort i feb.

Det er min konklusjon da.

Man må IKKE ha en utskrapning etter sp.abort så tidlig som i uke 5. Det finnes vel knapt noe "å skrape ut". Et knappenålshode eller noe slikt.

Annonse

Mener å huske at det er "teknisk mulig" å være gravid med tvillinger (uten å vite det), gjennomgå spontanabort.... og så viser det seg at det kun er det ene fosteret man har spontanabortert... mens det andre fortsetter å vokse....

men jeg kan jo ta feil....

mvh

Gjest jeg er den jeg er

Mener å huske at det er "teknisk mulig" å være gravid med tvillinger (uten å vite det), gjennomgå spontanabort.... og så viser det seg at det kun er det ene fosteret man har spontanabortert... mens det andre fortsetter å vokse....

men jeg kan jo ta feil....

mvh

Sitter og tenker på dette her, men om man er 17 ukr på vei, når man egentlig er 19 uke på vei, som en her skriver...Da må man ha blitt gravid temmelig fort etter spontanaborten da. Og, er man egentlig fruktbar da ?

Jeg får egentlig ikke regnestykket til å gå opp. Ei heller forstår jeg innlegget så mye da, men kanskje jeg er dum :-)

Annonse

Gjest Evig eies kun det tapte

For å være helt ærlig så kan jeg ikke skjønne hvordan dette er mulig.Men du kan kanskje komme med en forklaring på det?Hvordan kan du ha blitt gravid så fort?For det er vel hva du har blitt?Om du da ikke hadde noen spontanabort når du sa du hadde det.

Man er halvveis i et svangerskap når man er 20 uker på vei, så 19 uker presenterer en pen kul på magen. Ingen diger og tung mage, men mer enn synlig nok i de fleste tilfeller, ja.

Det er veldig forskjellig fra person til person når det gjelder når og hvor tydelig magen vises... Da jeg selv gikk gravid begynte ikke magen å vises før ca uke 17, og da var det kun jeg selv som kunne se at den hadde vokst...

Og en liten kommentar til det med utskrapning etter spontanabort. Jeg har hatt to spontanaborter, en i uke 5 og en i uke 8. Jeg hadde aldri noen utskrapning, så det kommer vel egentlig veldig an på tror jeg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...