Gå til innhold

Jeg vil ha wok


Gjest retvizan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har wok. Høyang, støpejern. Fikk den i julepresang av mine barn. Kostet vel ca. 700 kroner. Virker bra, men jeg har ikke prøvd wok med tynn bunn.

wok-wok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Jeg har wok. Høyang, støpejern. Fikk den i julepresang av mine barn. Kostet vel ca. 700 kroner. Virker bra, men jeg har ikke prøvd wok med tynn bunn.

wok-wok

Høyang skulle vel være et bra merke, men er støpejern veldig tungt å håndtere? Hender det at ting brenner seg fast? Jeg bruker enten mais eller solsikkeolje i vanlig steikepanne + olivenolje når ting bare skal surre. Kan jeg bruke det samme i woken?

Re-wok wok ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyang skulle vel være et bra merke, men er støpejern veldig tungt å håndtere? Hender det at ting brenner seg fast? Jeg bruker enten mais eller solsikkeolje i vanlig steikepanne + olivenolje når ting bare skal surre. Kan jeg bruke det samme i woken?

Re-wok wok ;-)

De gangene jeg har woket har jeg brukt solsikke- eller olivenolje. Jeg må stå og kippe rundt det jeg skal woke. Jeg bruker sterk varme så en må følge med.

Den er litt stor og og tung å håndtere, men har du først satt den på plata, så står den stødig.

Jeg aner ikke hvordan dem med helt tynn bunn er. Jeg innbiller meg at ting&tang brenner fast fortere i en slik???

wok wok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest retvizan

De gangene jeg har woket har jeg brukt solsikke- eller olivenolje. Jeg må stå og kippe rundt det jeg skal woke. Jeg bruker sterk varme så en må følge med.

Den er litt stor og og tung å håndtere, men har du først satt den på plata, så står den stødig.

Jeg aner ikke hvordan dem med helt tynn bunn er. Jeg innbiller meg at ting&tang brenner fast fortere i en slik???

wok wok

OK, det høres bra ut det der. Jeg sitter og samler mot til å gå inn på kontoen min, har vært på bytur med snuppa og feriepengene i ettermiddag. Mulig det er 700 kr igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, det høres bra ut det der. Jeg sitter og samler mot til å gå inn på kontoen min, har vært på bytur med snuppa og feriepengene i ettermiddag. Mulig det er 700 kr igjen.

Ta prisen med en klype salt, som sagt var det julepresang fra barna, men de kjøper aldri det billigste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, det høres bra ut det der. Jeg sitter og samler mot til å gå inn på kontoen min, har vært på bytur med snuppa og feriepengene i ettermiddag. Mulig det er 700 kr igjen.

Ka farsken kjøpt dokker? pc og tv?

Æ har en bellig wok, funka greit den. Ikkje vær så jævla merkeslave da! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Ta prisen med en klype salt, som sagt var det julepresang fra barna, men de kjøper aldri det billigste...

Jeg drakk meg til mot og sjekka kontoen, det ER nok igjen til en wok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Ka farsken kjøpt dokker? pc og tv?

Æ har en bellig wok, funka greit den. Ikkje vær så jævla merkeslave da! *s*

Jeg skal ha en som er jævlig bra! Helst en som jeg ikke behøver å røre i.

Jeg skal bli husmor. Kanskje. Snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en i titan, husker ikke merket. Den fungerer fantastisk! :) Ganske mye lettere å håndtere enn en i støpejern...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk meg til mot og sjekka kontoen, det ER nok igjen til en wok.

Jeg småsuper Martini i dag, og jammen fant jeg ikke igjen en hel pose med Engelsk konfekt. Det ble fest i huset her :-)

Du kan jo forhøre deg i butikker som selger woker hva som er best kanskje?

Kjekt med alt i en gryte synes jeg.

God wok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest retvizan

Jeg har en i titan, husker ikke merket. Den fungerer fantastisk! :) Ganske mye lettere å håndtere enn en i støpejern...

Jeg får ta en butikkrunde i morgen, har tråla nettet en halvtimes tid, men uten de helt store resultata. Fant derimot så mye god mat at jeg sitter nærmest og sikler, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Jeg småsuper Martini i dag, og jammen fant jeg ikke igjen en hel pose med Engelsk konfekt. Det ble fest i huset her :-)

Du kan jo forhøre deg i butikker som selger woker hva som er best kanskje?

Kjekt med alt i en gryte synes jeg.

God wok!

Mener du at du har svart på innlegget mitt i fylla?!

*Sjokkert*

Jeg fant en gjenglemt bayer. Pluss ei gjenglemt skive av ukjent dato og opprinnelse. Hmm, det var roastbeef på den, det har ikke vi hatt i huset siden jul. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at du har svart på innlegget mitt i fylla?!

*Sjokkert*

Jeg fant en gjenglemt bayer. Pluss ei gjenglemt skive av ukjent dato og opprinnelse. Hmm, det var roastbeef på den, det har ikke vi hatt i huset siden jul. :-/

Ta den, og se hva som skjer!

Gi tilbakemelding når du kan :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Ta den, og se hva som skjer!

Gi tilbakemelding når du kan :-)

Den ble fortært med en gang jeg fant den. Det var først da jeg kom til skorpa i motsatt ende, at jeg begynte å stusse over den roastbeefen.

Sist jeg hadde magaknip var jeg seks år, så dette går nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ta en butikkrunde i morgen, har tråla nettet en halvtimes tid, men uten de helt store resultata. Fant derimot så mye god mat at jeg sitter nærmest og sikler, he he.

Min yndlingswokoppskrift!

Kyllingfilét i strimler

1 purre i skiver

1 rød paprika i strimler

1 boks vannkastanjer

bønnespirer

minimais

noen gulrøtter i staver

Fres kyllingen og ta den ut igjen. Stek purren, så har du oppi gulrøttstavene, så resten. Wok det noen få minutter. På forhånd har du rørt sammen følgende (ta det litt etter smak da, jeg bruker sjelden oppskrift. Blir mest spennende når du tar det på feelingen).

2 terninger hønsebuljong (røres ut i litt kokende vann, kjøles med litt kaldt)

1-2 ss maizena, 2-3 ss søt chilisaus, en dæsj sesamolje, en dæsj soyaolje, 1-2 ss hakket fersk ingefær (eller fra glass, greiest). Rør dette sammen og hell det over grønnsak/kyllingblandingen, kok opp. Serveres med ris til. DIGGGG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble fortært med en gang jeg fant den. Det var først da jeg kom til skorpa i motsatt ende, at jeg begynte å stusse over den roastbeefen.

Sist jeg hadde magaknip var jeg seks år, så dette går nok bra.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yndlingswokoppskrift!

Kyllingfilét i strimler

1 purre i skiver

1 rød paprika i strimler

1 boks vannkastanjer

bønnespirer

minimais

noen gulrøtter i staver

Fres kyllingen og ta den ut igjen. Stek purren, så har du oppi gulrøttstavene, så resten. Wok det noen få minutter. På forhånd har du rørt sammen følgende (ta det litt etter smak da, jeg bruker sjelden oppskrift. Blir mest spennende når du tar det på feelingen).

2 terninger hønsebuljong (røres ut i litt kokende vann, kjøles med litt kaldt)

1-2 ss maizena, 2-3 ss søt chilisaus, en dæsj sesamolje, en dæsj soyaolje, 1-2 ss hakket fersk ingefær (eller fra glass, greiest). Rør dette sammen og hell det over grønnsak/kyllingblandingen, kok opp. Serveres med ris til. DIGGGG!!!

Var det ikke du som skulle lese til eksamen?......

Må jeg bruke den strenge stemmen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...