Gå til innhold

Jeg vil ha wok


Gjest retvizan

Anbefalte innlegg

Var det ikke du som skulle lese til eksamen?......

Må jeg bruke den strenge stemmen min?

Du har helt rett. Dette går ikke mer, tilbake til lesesalen. Nå logger jeg av... Ha en fin kveld videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest retvizan

Min yndlingswokoppskrift!

Kyllingfilét i strimler

1 purre i skiver

1 rød paprika i strimler

1 boks vannkastanjer

bønnespirer

minimais

noen gulrøtter i staver

Fres kyllingen og ta den ut igjen. Stek purren, så har du oppi gulrøttstavene, så resten. Wok det noen få minutter. På forhånd har du rørt sammen følgende (ta det litt etter smak da, jeg bruker sjelden oppskrift. Blir mest spennende når du tar det på feelingen).

2 terninger hønsebuljong (røres ut i litt kokende vann, kjøles med litt kaldt)

1-2 ss maizena, 2-3 ss søt chilisaus, en dæsj sesamolje, en dæsj soyaolje, 1-2 ss hakket fersk ingefær (eller fra glass, greiest). Rør dette sammen og hell det over grønnsak/kyllingblandingen, kok opp. Serveres med ris til. DIGGGG!!!

Den er behørig lagra i mine dokumenter.

Tusen takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alven

Merke vet jeg ikke, men IKKE kjøp støpejern. Veier et tonn, og mye av poenget med wok går bort med en slik.

Kjøp en lett i titan. Ting brenner seg ikke fast (noe av poenget med titan liksom...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Jeg har kun prøvd elektrisk, den var bra!

Elektrisk? Du mener ledning og plugger? Nei, tror jeg vil ha en sånn vanlig.

Har du oppdaga hvor mye vanvittig gode matoppskrifter det finnes på nettet?!

*Sikl & Slafs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektrisk? Du mener ledning og plugger? Nei, tror jeg vil ha en sånn vanlig.

Har du oppdaga hvor mye vanvittig gode matoppskrifter det finnes på nettet?!

*Sikl & Slafs*

Jeg skal nok tåle det for jeg er enda mett etter kinamaten, søkte du bare på Google?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest retvizan

Merke vet jeg ikke, men IKKE kjøp støpejern. Veier et tonn, og mye av poenget med wok går bort med en slik.

Kjøp en lett i titan. Ting brenner seg ikke fast (noe av poenget med titan liksom...)

Er støpejern veldig tungt, så kan jeg avskrive det pga leddproblemer. Høres ut til å funke bra, men det hjelper jo ikke hvis jeg ikke klarer å dra den ut av skapet. ;-)

Noterer meg titan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Jeg skal nok tåle det for jeg er enda mett etter kinamaten, søkte du bare på Google?

Ja, og det holdt plenty det, er ikke ferdig ennå, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alven

Er støpejern veldig tungt, så kan jeg avskrive det pga leddproblemer. Høres ut til å funke bra, men det hjelper jo ikke hvis jeg ikke klarer å dra den ut av skapet. ;-)

Noterer meg titan.

Jeg har en kamerat som er en mat-fetisjist (omtrent). Og han foretrekker titan. Sier det blir varmt fortere, og man kan riste maten.

Glassmagasiner vet helt garantert hvilke som er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...